Vanha Audi ei käynnisty. Kun ensimmäisen kerran avaa kaukosäätimellä ovet ,ja istuutuu käynnistämään autoa, kaikki näyttää normaalilta. Käynnistysyritys ja konepellin alta kuuluu kova tsäkätys eli aivan kuin starttimoottorin rele olisi rikki. Virrat pois ja uusi yritys ja sitten ei enää virtaa tulekaan kojetauluun kuin vain vähän, ja kojetauluun oikeaan alanurkkaan tulee teksti FUSE. Sen jälkeen auton sähköt eivät enää jaksa edes lukita ovia. Sulakkeet on pääosin tarkistettu eikä palaneita löytynyt. Mistähän olisi kysymys?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottori ei käynnisty, Audi A4, -99,1.8T A, B5
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rekamies Näytä viestiTsekattu; akussa on virtaa ihan riittämiin. (Laturin viisari heilahtaa yli puolen välin samantien.)
Parempi nyt vaan ladata se akku.
Comment
-
A4 b5 käynnistyy ja ei
Autona on Audi A4 1,8 turbo automaatti vm: 2000. Noin vuoden säilytys lämpöisessä hallissa. Auto jäi suoraan ajosta täysin toimivana seisontaan. Akku on ollut irti ko. ajan. Nyt kun akun kiinnittää auto lähtee käyntiin ja toimii ok,ei vikakoodeja muuta kuin 18010 P1602 plus navan matala jännite. Sammuttamisen jälkeen autoa ei saa enää käyntiin eikä boksiin pääse lukemaan tietoja. Jälleen kun akun irroittaa ja hetken odotuksen jälkeen kiinnittää sen takaisin auto toimii taas!!
Koitettu kaksilla avaimilla ei vaikutusta. Kojetaulussa epc valo palaa ja jää palamaan kunnes auto käynnistyy. Se ei pala toisella yrityksellä. Avaimet kampe hyväksyy kun ko valo sammuu. Auton kun saa käymään mitään ongelmaa ei näy eikä se sammu muuten kuin avaimesta.
Oisko kellään hyviä ehdotuksia asian tiimoilta. Moottorinohjaiboksi juuri tarkastettu.
Comment
-
Jep enpäs ollu laittanu..akku haettu uusi ja ladattu erikseen täyteen , sama vaiva jatkuu. Bensapumpun rele myös uusittu aluksi. Onko kellään tietoo mitä kautta moottoriboksi saa virran, osa menee kait suoraa mut onko jossain välissä rele? Huoltokirjan (muistaakseni haynes) virtakaaviot ja todellisuus ei kohtaa. Ohjainboksin luona ei ole releitä/ sulakkeita.
Comment
-
Tähän mennessä löydetyt maadoitukset kuin uudessa autossa sekä akun kengät ok. Koodeja katsottu kahdella eri kamppeella toinen oli läppärissä jonkin mallin vag com. Ainoo mitä herjas oli plus navan matala jännite. sulakkeita irroteltu samaten releitä,,,,,
Comment
-
Päivitystä...Vika ei halua paljastua, aina vaan akun irrottamisen jälkeen auto toimii, mutta sammuttamisen jälkeen ei käynnisty. pyörittää kyllä kuin kahvimyllyä. En ainakaan vielä ole löytänyt ecun relettä,,kellään tietoa missä voisi olla. Moottorina siis 1,8 turbo apu. Virtalukonpohjakin tuli vaihdettua.
Ecun valo välähtää uudelleenkäynnistämisen aluksi, ei jää palamaan.
Comment
Comment