Juu eli jonkin aikaa 1.8t tt tehny tota et aamusin tai pitemmän aikaa seisoneena ei oikein taho lähtä käyntiin. Tähän asti riittäny et pari kertaa pyöräyttää ja uudella pyöräytyksellä lähtee hyvin mut tänään sit sai sahata ihan kunnolla. Eli startti pyörii mut moottori ei käynnisty kylmänä kunnolla. Kun loppujenlopuks käynnistyy niin toimii ihan normaalisti...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Startti pyörii mutta ei käynnisty kylmänä
Collapse
X
-
-
Ääni lämpötila-anturille täältäkin, kannattaa kuiten lukasta VCDS:llä vikakoodit ja kattoa minkälaista lämpötilatietoa koneesta tulee jos ei muualle viittaavia vikakoodeja löydy.
Vastaavaa saattaa aiheuttaa esim kampiakselin asentotunnistin; sen takia kannattaa lukia vikakoodit ettei tule turhaan osia vaihettua.
Comment
-
En ole tarkistanut lämpöantureiden tietoja, mutta A6 teki tuollaista huonoa käynnistymistä, jos oli roikassa lyhyen ajan (alle 45min), lähti käymään heti mutta kävi erittäin vaivalloisesti ja saattoi sammua, jos oli pidempään johdon päässä, niin käynnistyi normaalisti, sama jos ei ollut johdossa ollenkaan niin käynnistyi normaalisti.
Eli se vastus taitaa olla huonossa paikassa lämpöantureihin nähden, jolloin auto luulee koneen olevan lämmin vaikka ei vielä ole.
Kun laitat virrat päälle, niin älä starttaa heti, vaan katso että immo valo sammuu ensin, jos se on päällä, niin antaa pyörittää mutta ei käynnisty.
Comment
-
Monella ollut ongelmia 1.8T:ssä kun on käytetty letkulämmitintä. Lämpöanturin toiminta häiriintyy ja ecu saa väärää lämpötila tietoa. Käynnistyy huonosti ja sammuilee hetken. Vikakoodit kertoo jos vika on kampiakselin asentotunnistimesta. Se tosin oireilee useammin lämpöisenä.
Jos ajonesto olisi vikana, niin auto käynnistyisi 2 sek ajaksi ja sammuisi. Valo jäisi vilkkumaan mittaristoon.
Comment
-
Sama homma itsellä tuossa kasikoneessa, jos on letkulämppärissä ollut liian vähän aikaa tai ulkona on liian kylmä lämppärin tehoon nähden niin saa kyllä sahata reippaasti enemmän kuin mitä täysin kylmää/lämmintä konetta. Tämä oletettavasti johtuu juurikin lämpötila-antureiden antamasta virheellisestä tiedosta moottorinohjaukselle joka luulee että kone onkin lämmin ja ei anna ns. "ryyppyä".
Comment
Comment