Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

06A 1.8T -> 2008cc Stroker

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 06A 1.8T -> 2008cc Stroker

    Haulla ei juurikaan aiheeseen liittyvää löytynyt, hieman puhetta sieltä täältä.

    Eli tuli tuossa jokin aika takaperin rakennettua vääränmerkkinen kone pitkän kaavan kautta, ja sen kun sai päätökseen olin että ei ttu enää koskaan.
    No, nyt on hermosauhut vedetty ja muutama olut juotu niin eikös se kipinä taas iskenyt..
    Toisin kuin edellinen projekti, nyt olisi tarkoitus tehdä hieman rauhallisemalla tahdilla ja ennenkaikkea budjetilla, mukavasti ja järkevästi liikuttava kone. Oikeasti. Varmaan järkeähän tässä ei niin kovasti ole verraten vakioon, mutta tekemisen ilosta sitä sattuu ja tapahtuu muutakin tässä maailmassa.

    Suunnitelmaan kuuluisi pääpiirteittään seuraavaa:
    -AVJ kansi + lohko.
    -AEB kanget
    -JE/CP 83mm männät
    -(jos jostain saa PSi Conecpts) T25 pakosarja
    -EFR 6258 ahdin
    -Suuttimet (Injector Dynamics 725?)
    -2.0l kampura


    Tällä hetkellä aakkosessa paikallaan juurikin tuollainen AVJ kone, joten ajattelin myös samanlaisesta jalostaa. Helpompi (?) pultata apulaitteet kiinni vaihdon yhteydessä, pikkukanavakansi avittaisi siellä alapäässä ja kaupunkiajoahan tällä tulee enemmän. Ei tolla ahtimellakaan törkylukemiin päästä. AEB hattu kävi myös mielessä, mutta sitten taas kun ei ole tarkoitus tehdä mitään yläkierros-myllyä niin saattaa olla hieman turha. Sanokaa te. Jatkojalostuksen kannalta varmasti paras vaihtoehto, mutta sellaista tuskin tulee suurempaa.

    Ohjeita ja mietteitä saa heittää, tällä kertaa suunnittelen hieman pidemmälle ennen räikkään tarttumista kuin edellisessä.
    Eniten mietityttää tuo ECUn ohjelmointi täysin, saa ilmeisesti vakiolaatikon ohjelmoitua hyvinkin?

    #2
    Unohda aeb kanget ja laitat ihan h-profiili veivit.
    Vakio eculla vaan, säätäjiä kyllä löytyy.

    Comment


      #3
      Tämähän on ihan mielenkiintoinen aihe. Itselläni on asiakastyönä kehitteillä hyvin pitkälle vastaava rakennelma.

      Porauksen maksimointi ei ole välttämättä fiksua, jos (kun?) sylinteriputkien seinämävahvuus ei ole tiedossa. Samalla tietysti myös kansitiivistys joutuu suuremman haasteen eteen, kun porausta kasvatetaan.

      Voin auttaa sen ecun kanssa.
      Kannattaa suosiolla rakentaa paluulinjainen bensasysteemi moottorilta. Tehtaan osilla ALT-koneisesta onnistuu aika edullisesti.
      Jos bensalla meinaat ajaa, ev14 550cc on hyvä suutin joko tehdaskuntoisena (väärä uscar-liitin) tai tuohon kokoon pienemmästä modattuna (oikea liitin).

      Ahdinvalinta on ihan hyvä kokonaisuutta ajatellen, jos tehotavoitteet eivät ole huikeat. Nokkapuolelle panostamista kannattaa harkita.

      Pitkittäinen taitaa olla 06B :)

      Comment


      • #4
        No aivan, pikaisen hintavertailun jälkeen hyöty on kova verraten noihin 20mm tapin AEB kankiin.
        Futurezilla on tuo IE:n Stroker setti, mutta.. jotenkin menee itsellä hohto että kaikki tulee siinä samassa nipussa ja vähän epäilyttää toi Mahlen mäntien 9.0:1 ruttu. Ajattelin enemmänkin puristuksiksi 9.2-9.5:1, E85 ei tule käytettyä ja paineetkin on todennäköisesti melko maltilliset, 1.5bar paikkeilla.

        Kah aivan, 06B se tosiaan on :) Joku jossain sanoi myös että vain 2 litraset on 06B, siitä varmaan pieni lipsus näin kärkeen aamulla.

        Miten ton porauksen kannalta, vakiokokoinen mäntähän taitaa liipata kiinni kankeen tolla pidemmällä iskulla, ja ilmeisesti 83mm on koko jolla se voidaan väistää? 83.5mm pystyy vielä lohkon vetämään, mutta on jo niin kaiken kestävyyden mittausten rajamailla.

        Kansitiiviys ei ainakaan ole kovin suuri ongelma ollut rapakon toisella puolella, tosin ne pojat kyllä ranettaa myös huolella. ALT koneen kannentiiviste (06B 103 383 AF) pitäisi käydä tuon isomman porauksen kanssa.

        Noi 550cc kyllä säästäisi hieman rahaa verrattuna ID ja niiden rahtaaminen ja tullaaminen tänne. Liittimethän voi vaihtaa vakiojohtosarjasta, mutte miten noin yleisesti säädettävyys? Ei tyhjäkäyntiveivaamiset taida vaivata, ainakaan noilla tehdaskuntoisilla. Modatuissahan taitaa olla hieman sitä vaivaa enemmän?
        Viimeksi muokannut okkim; 15.12.2015, 15:08. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

        Comment


        • #5
          Minkä koneen kampiakselia ajattelit käyttää?

          Comment


          • #6
            Sen näkee sitten mitä on tarjolla. ALT oli justiinsa myynnissä. Vaatii ö-pumpun rattaan vaihdon 1.8 sopivaksi.
            Viimeksi muokannut okkim; 15.12.2015, 15:08. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


              #7
              Itsellä ja kaverilla käytössä CP-pistons / Manley setti. 82.5mm männät 9.5 puristuksella ja Manleyn H-profiilit. Laatu ja hinta toistaiseksi miellyttänyt. Tämän kaverina 2.0 TFSI kampura (ketjupyörä vanhasta) ja tivarina orginelli 2.0 TFSI pahvi.

              Comment


              • #8
                JE:ltä ja Wisecolta saa suoraan matalampaa mäntää stroukki koneeseen. Onko tuo ysin ruttu ilmoitettu millä kannentiivisteellä? tfsi mosan tiivisteellä saa ruttua ylöspäin, joka on vakio tiivistettä 0.5-0.6mm ohuempi. Lisää ruttua kannen plaanaamisella. Varsinkin Wisecoissa on venttiileille rajut kolot, että kestää ottaa kannesta pois 1.6mm.
                Ite en kanssa isontais mäntää 1.5mm enempää. Nokka-asiaa en kommentoi enempää, mutta tuolle turbolle riittää vaparikoneen nokat.

                ALT kampura on ihan hyvä. Itellä pyöriny se reippaalla 500hv:lla.

                Comment


                • #9
                  Ei ollu ruttuja ilmotettu minkä tiivarin kanssa, mutta vois kuvitella että tfsi myllyn pahvilla.
                  Tuo JE:n 82.5mm mäntä 9.5 puristuksella ei ollut edes hinnalla pilattu 034:llä, näissä tosin ei oo erikseen mainittu että olisi matalammat, mutta vaihtoehdoissa on valinta iskulle. Ja melko syvät venataskut.

                  Onko ollut noilla teidän mäntävalinnoilla kylmänä slappia? Sinällän mitään haittaa mutta kun enemmän tulee kylmille ilmoille kone, lämpiää se pakkasellakin. CPlle tota povattiin kovin mutta ei itellä ainakaan ääntänyt ollenkaan.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla ollu JE:t aikasemmin ja nyt Wisecot. Kummatkaan ei pitäny ääntä kylmänä. Tosin kesäkäytössä pelkästään...

                    Comment


                      #11
                      Ei oo kilissy eikä kolissu...

                      Comment

                      Working...
                      X