Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe GT:n bensapumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Coupe GT:n bensapumpun vaihto

    19-vuotias Boschilainen alkaa siristä eläkkeelle auton alla. Uusi on jo hankittuna.
    Kaipailisin käytännön vinkkejä vaihtotyöhön.

    Vaihtotyö on kuulema helpohko, mallia; tuuletettu tila, ei avotulta, akunkaapeli irti ja eikun sähköpiuhoja irti pumpusta. Mutta, mites estetään bensan virtaaminen hihaan putkien liitoksia avattaessa? Linjat ja wanha pumppu on varmaan täynänsä bensaa? Vinkkejä utelisin.

    Toinen tenkkapoo tuli mieleen uuden pumpun käyttöönotossa. Pumpun "voitelusta" huolehtii bensiini, joten mites tämä puoli hoidetaan kuivalla uudella pumpulla?

    Tarkkoja asennusohjeita ei pumpun mukana tullut.

  • #2
    Lukkopihdit tms tankilta pumpulle tulevaan linjaan. Niillä siis linja luttuun ettei bensaa valu. Sitten pumppu vaihtoon ja pihdit pois, pumpussa on heti taas bensaa.
    Jonkin verran sitä tulee pakosti lattialle, mutta ei liene niin justiinsa.

    Comment


      #3
      Kiitos Petrille lukkopihtivinkistä.
      Boschilainen olikin kapea Hardi, paksussa kumitupissa.
      Vaihtohomma meni suhteellisen kivuttomasti ja siististi. Pumpun sijainti on vaan aikas hatsumainen, mutta olkoon, se oli kai sitä 80-luvun henkeä se.
      Sakkakakkaa löytyi vanhan pumpun menopuolelta jonkin verran.
      Mites tuo tankki kannattaisi yleensä huuhdella? Se olisi ollut kaiketi fiksuinta tehdä ensin.

      Kulkupuoleen tuo pumpun ja suotimen vaihto auttoi merkittävästi. Tavaraa tulee ruiskulle kiitettävästi ja meno on pehmeämpää edelliseen verrattuna. Vaihtaessa ei kierrokset laske niin paljoa ja nykiminen vaihtaessa, jota on epäilty mm. alipainehäiriöksi on poistunut kokonaan.
      Jostain syystä tyhjäkäynti vaeltelee 100-300 rpm?

      Tulpat, niiden johdot, v-jakajan kansi, pyörijä vaihdettu, ISV putsattu huolellisesti. Huoltamolla Boschin testerin mukaan sähköpuoli pitäisi olla ok.

      Comment

      Working...
      X