Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T BFB, Imunokan ajoituksen säädin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T BFB, Imunokan ajoituksen säädin

    Piti oikein luoda tunnus kun askarruttaa Audissa kyseinen aparaatti. Jo pitkän aikaa kylmäkäynnistyksessä pitänyt muutaman sekunnin kohtuullista naputusta/rallatusta, en ole pitänyt vakavana asiana noin lyhyttä ääntä kylmällä moottorilla. Mutta nyt sitten viimeaikoina on antanut muutaman kerran vikakoodin P0011 eli ajoitus pielessä. Huomaa hieman huonontuneena tyhjäkäyntinä ja tehon puutteena. Uudelleen starttaus on aina poistanut käyntihäiriön.

    Nyt kiinnostaisikin että kuinka kriittinen vika on, voiko säädin aiheuttaa täystuhoa tai nokka-akselille vauriota? Voihan vika olla tietysti kuuluisassa öljysihdissä (220tkm josta 180tkm longlife) tai nokkien välisen ketjun kiristimessäkin? Toisaalta tuo kylmäkäynnistyksen ääni viittaisi mielestä tähän ajoituksen säätimeen.

    Ja jos joku on vaihdattanut niin kustannukset kiinnostaisi.

  • #2
    Jos pysyy työkalut kädessä, niin öljypumpun sihdin puhdistus kannattaa tehdä jo ei oo tehty.Mut uus keltju, kiristin, jakopää jos ei tietoo millo tehty. En usko et vika on itse säätimessä.

    Comment


    • #3
      Ja tässähän kiristin on yhtkuin se säädin. Ei ole erillistä pyörää. Omassa tais joskus kirota että imunokan säätöä ei saavutettu. Ja oli ketju aika venynyt. Ei ole uusinut ketjunvaihdon jälkeen.

      Comment


      • #4
        Ok, eli periaatteessa ainoa vaihtoehto tähän ongelmaan on ketjunkiristin ja venynyt ketju. Samalla kyllä mielenterveyttä ajatellen täytyy vaihtaa se sihtikin tai vähintään mitata öljynpaineet.

        Comment

        Working...
        X