Piti oikein luoda tunnus kun askarruttaa Audissa kyseinen aparaatti. Jo pitkän aikaa kylmäkäynnistyksessä pitänyt muutaman sekunnin kohtuullista naputusta/rallatusta, en ole pitänyt vakavana asiana noin lyhyttä ääntä kylmällä moottorilla. Mutta nyt sitten viimeaikoina on antanut muutaman kerran vikakoodin P0011 eli ajoitus pielessä. Huomaa hieman huonontuneena tyhjäkäyntinä ja tehon puutteena. Uudelleen starttaus on aina poistanut käyntihäiriön.
Nyt kiinnostaisikin että kuinka kriittinen vika on, voiko säädin aiheuttaa täystuhoa tai nokka-akselille vauriota? Voihan vika olla tietysti kuuluisassa öljysihdissä (220tkm josta 180tkm longlife) tai nokkien välisen ketjun kiristimessäkin? Toisaalta tuo kylmäkäynnistyksen ääni viittaisi mielestä tähän ajoituksen säätimeen.
Ja jos joku on vaihdattanut niin kustannukset kiinnostaisi.
Nyt kiinnostaisikin että kuinka kriittinen vika on, voiko säädin aiheuttaa täystuhoa tai nokka-akselille vauriota? Voihan vika olla tietysti kuuluisassa öljysihdissä (220tkm josta 180tkm longlife) tai nokkien välisen ketjun kiristimessäkin? Toisaalta tuo kylmäkäynnistyksen ääni viittaisi mielestä tähän ajoituksen säätimeen.
Ja jos joku on vaihdattanut niin kustannukset kiinnostaisi.
Comment