Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 (ABC) koneen satunnainen nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 (ABC) koneen satunnainen nykiminen

    V6 ABC nykii usein pienillä kierroksia. Varsinkin kun lähtee pienillä kierroksilla (ja esim. kakkosvaihteella) kiihdyttämään normaalia ripeämmin. Nykiminen ei ole mahdottoman voimakasta, mutta sitäkin ärsyttävämpää. Sen huomaa noin 2000-3000rpm välillä. Lämpimällä koneella tätä ei ilmene niin paljon kuin kylmällä koneella. Onko kyseessä ominaisuus vai vika?

    Lambdat on vaihdettu uusiin, sekä tulpat ja syksyllä käytin vikakoodien luvussa ja vikakoodeja ei ollut. Polttoaineena olen käyttänyt 98E:tä. Alipaineletkut vaihdoin pari viikkoa sitten (2kpl).

  • #2
    Mulla on kans tuommosta ollu ja oon vaihellu kaikkee ja enää en muista onko sitä enää, en oo jaksanu pitkään aikaan välittää nykimisestä. Ite en oo alipaineletkuja vaihtanu, mutta tulpanjohdot olen, oisko loppunu sillä, ei voi muistaa.
    Nykyään pientä nypytystä on enää oikeestaan puolilämpimällä koneella ja seki on enemmän tasakaasulla ja sit ykkösellä ku menee tyhjäkäynnin tuntumassa, nii on aika loikkimista välillä.

    edit: Tossa kirjottaessa muistin, että tuo vedätyksessä nykiminen meni ihan hervottomaks lopuks ja rupes pyttyjä putoomaan pelistä pois. Silloin vaihdoin tulpanjohdot ja se loppui, eli kokeile sitä seuraavaksi.

    Comment


    • #3
      Jeps. 270000km tuli tänään mittariin ja johdot ovat alkuperäiset ja ehkäpä jopa tehdasasenteiset. Pitää vaihtaa Bremit tilalle. Toivottavasti auttaa. Ei viitsi Boschin valohoitoonkaan viedä :)

      Comment


      • #4
        Jos, et olisi ollut vaihtanut lambdoja niin vika olisi ollut luultavasti niissä. Ovatko oikeat eli ei halpikset?

        Käytät ABC koneessa turhaan 98. 95 käy paremmin ko koneeseen.
        Tulpanjohdot?
        Jossain liittimissä kosteutta/hapettumaa
        Koska olet vaihtanut polttoainesuodattimen= vaihtoväli 30000 km, mutta kotimaan puhtaalla bensalla menee 50000 km.

        Vika se on ei ominaisuus, koska minulla ei sitä tapahdu:)

        Comment


        • #5
          Boschin lambdat laitoin. Mun mielestä taas tuo 98 sopii paljon paremmin tuolle koneelle. Ei nyki niin paljon 98:lla. Polttoainesuodattimen vaihdosta ei ole mainintaa huoltokirjassa :(

          Comment


          • #6
            Suositus on ohjekirjan mukaan 95. Minulla ei nyi vaikka käytän 95:sta joten vika ei ole bensassa. Vaihda se p-ainesuodatin, jos et ole vaihtanut 30-50 tkm aikana. Ilmansuodattimenkin likaisuus vaikuttaa- vaihtoväli 30000 km.

            Comment


              #7
              Jos polttoainelaatu vaikuttaa niin ekana tulisi mieleen viallinen nakutusanturi.

              Comment


              • #8
                Vaikutti mullaki 95:lla ei pystyny oikeestaan ees ajamaan ku pätki niin pyttyjä pois. 98:lla meni paljo paremmin ja sit ku vaihto tulpanjohdot niin menee taas 95:llakin melkeen yhtälailla ku 98:lla, tosin vie enemmän = ajan 98:lla.

                Comment


                • #9
                  mutu: Jormalla ei nykimistä esiinny (siis sillä autolla..:) tuon automaattilootan takia. Olen huomannut ihan samaa ilmiötä ja kesällä varsinkin jos on ilmastointi päällä ja paljon kööriä autossa. Alhainen kierrosluku lisää ilmiötä ja yli 2000 rpm kun päästään ylitte niin ei ongelmaa. Alkaa tuntua että tuo on todellakin ominaisuus. Omaankin kotteroon on kaikki tässäkin ketjussa mainitut vimpaimet vaihdettu poislukien tuon nakutusanturin. 95 bensaa käytän, toimii muuten hyvin..

                  Comment


                  • #10
                    Ääni tulpanjohdoille. Onhan tulpat varmasti oikeat?
                    Jos ilmastointi päällä nykii, niin saattaa olla että on aineet vähissä ja kompura käynnistyy ja sammuu tiuhaan. Ilmastoinnin vikakoodeista näkee sammutuksen liian alhaisen paineen takia.

                    Comment


                    • #11
                      Onhan tulpat varmasti oikeat?
                      Tulpat on oikeat ja niillä ajettu vasta 5tkm. Ja ilmastointia ei ole.

                      Comment


                      • #12
                        "Vaikutti mullaki 95:lla"...

                        Sami: 2.8:ssa on syytäkin käyttää 98. Ohjekirjani mainitsee sen ekaksi suositukseksi ja sitten vasta 95:n jolloin voi aiheutua nakutusta .

                        Comment


                        • #13
                          ^Näin, on ja ajankin 98:lla. Mutta tarina meni näin, että kerran tankkasin nuukuuksissani 95:ta ja silloin tuo nykiminen tuli kunnolla esiin, eli pyttyjä putoili pois pelistä kiihdytyksissä ja armoton räpätys. Kun tankkasin 98:a het perään, niin pytyt pysy pelissä, mutta nykiminen oli suht voimakasta. Tulpanjohtojen vaihdon jälkeen ei nyi oikeastaan ollenkaan kummalakaan bensalla. Siitä joku täällä esitelmöikin, että paine pytyssä vedätyksessä on liikaa 95:lle tjsp, ei voi muistaa enää.

                          Comment


                          • #14
                            Lähti Bremin sytytysjohtosarja tilaukseen. Kiitoksia vastanneille!

                            Comment


                            • #15
                              Uudet tulpanjohdot on nyt asennettu, sekä alipainevika korjattu (vuoti jarrutehostajalta lähtevästä T-haarasta, jossa muovinen liitos poikki). Kuumana toimii nyt hyvin, mutta kylmänä on vielä pientä nykimistä vedätettäessä. Vikakoodeja ei ole.

                              Vielä voisi polttoainesuodattimen vaihtaa, kun muut mahdolliset nykimisen aiheuttavat osat on jo vaihdettu. Varaosaliikkeessä näyttää 25e maksavan. Oliko nämä niitä osia joita sai VAG:lta edullisemmin?

                              Onko aktiivihiilisuodatin avattavaa mallia ja onko noissa varhaisissa ABC koneissa ilmamäärämittaria. Ei ainakaan ilmansuodattimen ja ruiskun välissä ole kuin musta haitariputki.

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on aktiivihiilisuodatin tsekattu ja oli OK. Ensi viikolla sitten bensansuodattimen kimppuun.

                                Comment


                                • #17
                                  Poistin aktiivihiilisäiliön käytöstä ja jonkun verran paremmin toimii. Osaako joku sanoa miten tuohon kaasuläppähommaan pääsee käsiksi? Ilmanputsari on kahdella melko erikoisella pultilla(?) kiinni ruiskussa. Pulteissa ei ole normaalia kantaa vaan ovat pyöreät.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nykimisen syy löytyi moottorin käyntinopeusanturista, joka oli kulunut/rikki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tietääkö kukaan onko moottorin käyntinopeusantura samainen mikä löytyy etkasta nimellä
                                      engine speed impulse sender osanumero 078 905 381. Varaosamyyjät eivät löydä jostain kumman syystä ko anturia prosyyreistään.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X