Olen lueskellut monesta paikasta, että TFSI pannuilla on tapana kondensoida vettä öljyn sekaan, joka sitten realisoituu rusehtavana mähmänä muunmuassa öljykorkissa.
Mulla on 2006 TT jossa BWA moottori ja sitä mähmää tulee siis ihan tolkuttomasti! Onko mitään keinoja miten tuota voisi vähentää? Joka aamu auto on 2h piuhan perässä ja vaikkakin menomatka on tosi lyhyt (5km) niin paluumatkan yritän kierrellä niin, että kone pääsee täyteen lämpöön (vesi 90c öljyt 80-85c) eli n. 20km.
Tänään puhdistin öljykorkin ja huomenna 250km reissu edessä, katsotaan onko sen jälkeen taas mähmää korkissa. Pakkasnesteet ei vähene, joten en oikein usko kansipahvinkaan menneen.
Jostain lueskelin että PCV järjestelmä näissä saattaa alkaa oikuttelemaan, voisko se olla syynä?
Onko eri öljyillä eroja tämän ongelman kanssa? Mulla Castrollin Edget sisällä (5W-30)
Mulla on 2006 TT jossa BWA moottori ja sitä mähmää tulee siis ihan tolkuttomasti! Onko mitään keinoja miten tuota voisi vähentää? Joka aamu auto on 2h piuhan perässä ja vaikkakin menomatka on tosi lyhyt (5km) niin paluumatkan yritän kierrellä niin, että kone pääsee täyteen lämpöön (vesi 90c öljyt 80-85c) eli n. 20km.
Tänään puhdistin öljykorkin ja huomenna 250km reissu edessä, katsotaan onko sen jälkeen taas mähmää korkissa. Pakkasnesteet ei vähene, joten en oikein usko kansipahvinkaan menneen.
Jostain lueskelin että PCV järjestelmä näissä saattaa alkaa oikuttelemaan, voisko se olla syynä?
Onko eri öljyillä eroja tämän ongelman kanssa? Mulla Castrollin Edget sisällä (5W-30)
Comment