Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.4 V6 30V (BDV) jakopään hajoamisen aiheuttamat vauriot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.4 V6 30V (BDV) jakopään hajoamisen aiheuttamat vauriot

    Noniin, arvon palstatoverit. Yhden palstatoverin kanssa tuossa saatiin sen verran romppeita pois päältä, että taannoinen auton hyytyminen tarkentui johtuneeksi jakopään hyppäämisestä (kuten epäiltiinkin). Hanttarin puolella (eli 1,2 ja 3 pytyt) remmi löysällä ja vikakoodeissakin misfireä. Endoskoopilla katsottuna 1 ja 2 pytyissä tämmöstä jälkeä:

    https://www.dropbox.com/s/abw2ljczul...p_001.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/w4l4mxslws...p_002.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/0vkxbb95kn...p_004.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/2snr0u62j3...p_005.jpg?dl=0

    Kaksi ensimmäistä kuvaa ykköspytystä ja kaksi seuraavaa kakkosesta. Kakkosen mäntä oli aika yläasennossa, eikä endoskooppi saanut tarkennettua häävisti.

    Mutta, mikä on arveluna homman nimi? Venttiileitä menee uusintaan tietysti, mutta mahtaako näillä vaurioilla sen enempää tarvita? Kolmospytyn tulppaa ei saanut pois, ei alettu vesisateessa purkamaan ilmanottoputkea pois edestä...

    #2
    Linkin takaa löytyy syy miksi oman auton entisestä koneesta ei saanut tulppaa pois jakohihnavaurion jälkeen.

    Comment


    • #3
      Niin siis mun tapauksessa ei ole tuosta kyse, tuon kolmospytyn päällä on vaan tota ilmanottosälää niin perkeleesti, ettei saa sitä tulppaa pois sieltä (ehkä sitten olisi saanut, jos tulpanavaimeen olisi jäänyt tulppa kiinni... mun versiossa ei jäänyt, joten joutu muutenkin säätämään).

      Comment


      • #4
        Siis hajosiko siitä kiristin vai mikä, jonka seurauksena remmi löysällä ja jako sekaisin?

        Comment


        • #5
          Sori, kesti vastata. Ei tietoa, ei tuota kunnolla auki saa ilman nokan ottamista huoltoasentoon. Mutta vahva veikkaus on, että kiristin tahi vesipumppu sieltä on porsinut.
          Nyt ajeltu laina-autoilla, hommataan kakkosauto ja katotaan toi kutonen ihan rauhassa kuntoon. Todennäköisimpänä vaihtoehtona vaihtokoneen hommaaminen, Ruotsissa on aika monta, eikä hinnan kiroissa.
          Viimeksi muokannut okkim; 8.12.2015, 22:05. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment

          Working...
          X