Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensan kulutus noussut kriittisesti ässässä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tämmösiä vikakoodeja kävin nappaamassa:
    00561 mixture adaptation, limit not reached
    00538 Lambda regulation

    Ei mitään hajua...

    Comment


      #32
      Bensanpaine kannattais mitata, jos kerran uudet suuttimetkin kiinni. Bensanpainesäätimen ohjauslinja? Taitaa ABY:ssä kyllä mennä lähinnä metalliputkena, jos muistan oikein. Tsekkaa silti.

      Comment


      • #33
        haapakallio
        Samuli Virtanen

        Audi S2 Avant -93 Lähetetty: Per Tou 12, 2006 12:17 Viestin aihe:

        --------------------------------------------------------------------------------

        Tämmösiä vikakoodeja kävin nappaamassa:
        00561 mixture adaptation, limit not reached
        00538 Lambda regulation

        Ei mitään hajua...
        Sama ilmiö mun autossakin, eli to Fault Code Number 00561 Mixture Adjustment, Adaptation limit exceeded, Symptom: Rich mixture, increased fuel consumption :(
        Toivotavasti paranne, kun saan bensapainet kunto.

        Comment


        • #34
          Mittaamatta bensan paineita voisin jo sanoa, että vika on nimenomaan siinä...(kylmänä käynnistäessä tankilta kuuluu pientä ruplatusta?)

          Tuossa eilen oli auto ilmassa, kun ilmastoinnin letkua vaihdoin, niin sattuipa osumaan silmään mitä ilmeisemmin vuotava polttoaineputki...

          Siitä suojuksen alta, mistä nousee konehuoneeseen, nähtävästi vuotaa?
          Saakos näitä liittää, vai pitäskö ne vaihtaa alusta loppuun?

          Comment


          • #35
            Putki paikattu, mutta edelleen samaa vikakoodia pukkaa!!!
            Eli mixture adaptation...

            Vitusti viepi ainetta edelleenkin...

            Comment


              #36
              00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (add.) exceeded

              < Fuel pressure not OK
              > Check fuel pressure regulator

              < Misfiring
              > Check ignition components

              < Intake air system leaking (unmetered air)
              > Check intake system for leaks (unmetered air)

              < Injector(s) N30, N31, N32, N33, N83, N84 malfunctioning/leaking
              > Check fuel injectors N30, N33, N83, N84

              < Heated Oxygen Sensor (HO2S) (G39) malfunctioning
              > Check Heated Oxygen Sensor relay (J278)
              > Check wiring to Heated Oxygen Sensor (G39)

              < Exhaust system leaking between cylinder head and three-way catalyst
              > Check exhaust system

              < EVAP canister purge regulator valve 1 (N80) sticking (permanently open)
              > Check valve EVAP canister purge regulator valve 1 (N80)

              Ja täältä vähän lisää. Klik

              Edit: Melkein lähtisin itsekkin tuolle sytkäpuolelle vikaa etsimään. Omassa, entisessä, ässässä tippui kulutus 2,5 l/100km puolien vaihdon jälkeen. Auto temppuili kylmänä käynnistettäessä juurikin samanlailla kuin sulla, tosin se myös ryki ahdoilla pahasti.

              Comment


              • #37
                Tänään katsoin vikakoodit uudestaan ja oli kaksi koodia. Kumpikin numerolla 00561. Sillä erotuksella. että toisessa oli numerot 13-00 ja (mul), kun taas toisessa 15-10 ja (add).

                Mitäpä eroa noilla on?

                Polttoaineen suodattimen olen vaihtanut viimeksi...

                Comment


                  #38
                  Vikaa löytynyt vielä?

                  Mulla pukkaa samaa koodia ja bensaakin menee riittävästi.

                  Comment


                  • #39
                    Ei oo löytyny vielä, vituttaa reilusti...

                    Comment


                    • #40
                      Onko ne suuttimet nyt testattu? Savonlinnan amiksella voi turvallisin mielin testata. Jotain siellä aikoinaan kaveriporukassa testautettiin. Opettaja ainakin on pätevä, joka ne ilmeisesti ite testaa. Näin ainakin joitakin vuosia sitten.
                      Onko puolat nyt vaihdettu (suorasytkähän tuo on?)?

                      Comment


                      • #41
                        Puolia ei ole vaihdettu, enkä ihan herkillä mielin niitä vaihdakaan, kun ilmaisia eivät ole kuitenkaan..
                        Ja amikselle eivät kesällä töitä paljon ota ja uudet suuttimet on kiinni...

                        Comment


                        • #42
                          Se pensanpainensäädin vois olla tietty, mutta onkos siinä tukissa paikkaa mittarille että vois mitata paineet? Ja mitä maksaa uusi säädin jos kellä on tietoa?

                          Comment


                          • #43
                            Mitäs oireita on jos esim ilmamäärämittari on menny/ pystyykö vagcomilla toteamaan kyseisen vimpaimen risaksi?

                            Comment


                              #44
                              Olen siinä uskossa, ettei vakkom ainakaan suoraan osaa kertoa, jos ilmamäärämittari rikki. Varma tieto tämä ei ole.

                              Comment


                              • #45
                                Joo ei se vikakoodia anna, mutta että olisko jotain arvoja auton käydessä joita vois tarkkailla?

                                Comment


                                • #46
                                  UrS4:ssä oli ilmamäärämittari hajalla. Vakkomi antoi vikakoodia:
                                  Koodi:
                                  VAG-COM Version&#58; Release 311.2-N
                                  Chassis Type&#58; 4A - Audi 100/A6 C4
                                  Scan&#58; 01,02,03,08,15,17,25
                                  Address 01 -------------------------------------------------------
                                  Controller&#58; 4A0 907 551 AA
                                  Component&#58; 2,2l R5 MOTR.RHV HS D02
                                  Coding&#58; PMC 1
                                  1 Fault Found&#58;
                                  00553 - Mass Air Flow Sensor &#40;G70&#41;
                                  07-00 - Signal to Low
                                  Readiness&#58; N/A

                                  Comment


                                    #47
                                    Näköjään se sitten antaa vikakoodin, jos maffi rikki. Tuleekohan Jarin mainitsema vikakoodi vain silloin, kun maffi on totaalisesti rikki? Viime syksynä väittivät Bosch-putiikissa minunkin autosta olevan maffin rikki, kun seokset menivät aika herkästi rikkaalle vähänkin kierroksia nostettaessa. Mitään vikakoodia ei kuitenkaan löytynyt ja annoin "rikkinäisen" maffin vaan olla paikallaan, kun päästömittauskin antoi ihan tyydyttät arvot. Vähän vaan epäilin seosten rikastumisen aiheutuvan autossa olevasta softasta. No nyt on uusi motronicci hankittuna ja aattelin sillä käydä hakemassa uudet päästömittaukset. Näkee sitten, vieläkö rienaavat auton maffista.

                                    Kuitenkin, viime aikoina olen ollut huomaavinaan, että bensan kulutus olisi omassa autossa noussut sellaiset 10% ja tuo maffin vaihto on palannut mieleen. Uutta maffia ei kuitenkaan viitsi ostaa ilman varmuutta vanhan rikkoutumisesta. Sen verran arvokas peli. Jotain käytettyä voisi tietty harkita ihan kokeilumielessä. Ebaysta maffeja näkyy löytyvän kohtuu hyvin ja jopa järjelliseen hintaan.

                                    Ensin pitää auto kuitenkin saada kulkemaan ja sitten mietitään uudemman kerran polttoaineekulutusta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jari: Miten ilmeni auton käytöksessä kun maffi oli risa?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuolla aiheesta keskustelua, vaikka aluksi epäilinkin ISV:tä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itsellä bensankulutus nousi 100% hieman ennenkuin bensapumppu sanoi sopimuksen irti. Onkohan se tarkastettu?..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Omassani ainakin maffin hiipumisen tautta seokset meni aika paksulle. Silti ei jäänyt vikakoodia.

                                            Comment


                                            • #52
                                              No niin, vian aiheuttaja taisi paljastua ja tuli korjatuksi, ainakaan ei jätä enää vikakoodeja!!

                                              Pakosarjan päästä yksi kappale muttereista löystynyt, eli liekkö haukannut sieltä extra ilmaa lambdalle...

                                              Mutta sitten alkoikin jo seuraava vika samantien. Nähtävästi joko puola tai sytkänvahvistin pimeenä, täristää nimittäin koko ajan? Mutta aloitan toisen threadin siitä... :(

                                              Kiitos kaikille tästä aiheesta!

                                              Comment

                                              Working...
                                              X