Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -99 2.4 V6 termostaatista ja muuta kysyttävää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -99 2.4 V6 termostaatista ja muuta kysyttävää

    Moro...tossa toisessa ketjussa olikin juttua kun jouduin vaihtelemaan puolikuut ja tivarit nokka-akseleiden kiristimien alle, molemmat puolet onnistu ok vaikka vittumainen homma olikin:), hyvä niin ja lisää prbl...

    1. Vielä loppukesästä moottorilämpö nousi normaalisti just 90een ja pysy siellä kuten kuuluukin-->no nyt enään kone ei mittarin mukaan nosta lämpöjä ajaessa edes taajamaajossa yli alapykälän 60celsius, tyhjäkäynnillä nousee, mutta silläkin pirun hitaasti ja kun auto on pääsääntöisesti lyhyessä pätkä ajossa(0-15km) niin moottori juurikaan lämpiämään ehdi, siis ainakaan mittarin mukaan, minusta viittaisi täysin avonaiseen termariin ja ajetulla koneella mittarin ollessa alatapissa ylävesiletku ja syyläri on lämpimiä eli termari auki, löysin ohjeen jossa tälläseen vanhempaan malliin jossa 12venttiilinen v6 ja tilaa syylärin ja koneen välissä vaihdettiin termari purkamatta jakopäätä, onnistuuko tässä vehkeessä vai millailla homma paras hoitaa?

    Ainoa ihmettelyn aihe on että, heitin tossa maantiereissun 60km nopeutta 60-80km/h lämpömittari ei reagoinut koko matkan aikana, puhallin kuitenkin puhalsi minusta aikas lämmintä, eli automatiikka puhallutti välillä viileämpää pyynnin ollessa 22c, eilen laitoin maskin ja puskurin taakse routamaton sillai että, 10cm jäi syylärin yläosasta vielä paljaaksi ja syylärin edessä oleva ilmeisesti joku lämpötilaanturi jäi maton ja syylärin väliin, ei maton kylmälle puolella, tiedä sitten mitä arvoja tämä viritys sotkee ja ton saa helposti laitettua peittämään kokonaan ilman virtauksen syylärille.

    2.em. nurkkaajossa kulutus 16l/100km paikkeilla normaalia?, tolla maantiereissulla 9l/100km paikkeilla. kone kuitenkin lohkossa jos ulkolämpötila miinuksella. tuntuu toi pätkäkulutus suurelta edellinen 3.0v6 maxima keräs koko kesän dataa samanlaisesta ajosta 10.1 ja tehoa kuitenkin enemmän kuin tässä audissa, tietty kevyempi ja etuveto.

    3. Tilasin e-villestä obd2 vag protokollaan sopivan kaapelin, lähinnä kiinnostaa noi anturiarvot ja noiden nokkien kiristinrullien asennot jne...riittääkö vcds lite versio näihin ja onko jotain hyvää sivustoa johon ois ympätty kaikki koodien selitykset ja kiristinten raja-arvot jne...vinkit kelpaa:) esim. crack full versio, luulisi jonkun jo sellasen väsänneen?

    4. ilmeisesti takaoven lukon nostin rikki kun ei reagoi avauskäskyyn kuin omituisella narinalla ja oven saa auki vain kun avaa kahvasta sisältä--->nappaa puristukseen nousseen napin(vetää aikas kovaa sisäänpäin) ja samaan aikaa avaa ulkokahvasta--->ovi aukeaa ja lukkoon ei mene kaukosäätimestä vaan ainoastaan kuskin oven sulkunapista.

    5. mistä löytyy tunnistin joka huomaa avautuvan oven, kuskin ovesta ei sisävalaistus reagoi, muista toimii...olisiko jotain tekemistä kohdan 4. kanssa?.

    6. oikealle kaartaessa kuuluu jostain juurikin samanlainen ääni joka lähtee lämppärin puhaltimesta kun laakerit alkaa olla entiset, en vaan oikeen pysty paikallistamaan mistä kyseinen ääni lähtee ja se tulee vain kaartaessa oikealle, jotain 4vedon juttuja?

    Muuten helvetin hyvä auto ajaa:) ja sorry näistä rasittavista kysymyksistä , mutta siksihän nämä palstat on.

    #2
    Termostaattia ei saa vaihdettua jos jakohihna on paikallaan, vähintään täytyy hihna löysätä.
    Puskuri ja jäähdytin pitää ottaa ulospäin, että saa työkalut väliin.
    Tarvitset lukitustyökalut jakopäähän. Siinä samalla sitten vaihdat kaikki hihnat kun ne joutuu irti ottamaan.

    Comment

    Working...
    X