Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2.7l murheita (jako pielessä?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2.7l murheita (jako pielessä?)

    Uusin hankinta alkoi kiukuttelemaan ja nyt olisi apu tarpeen. Kyseessä siis a6 c5 2.7l biturbo vm00


    Tutkin hieman vcds:ssällä tuota ja huomasin group 093 näyttävät arvot ovat bank 1 -16kw ja bank2 0,0kw. Alanko heti avaamaan jakopäätä ja ihmettelemään voiko siinä olla jako noin sekasin vai mistä tämä voi johtua?
    Mitään vikakoodeja ei tule moottorista. Jakopäällä ajettu 2v/40tkm ja moottorilla 150tkm


    Ahdoista vielä sen verran että tällä hetkellä ahtaa max 0,4bar onko normaalia lastuttamattomalle autolle vai onko tämä nyt jonkin näköisessä limb modessa?

  • #2
    Ihan mielenkiinnosta, miten kiukuttelee?

    Comment


    • #3
      Vakio ahdot muistaakseeni 0.7-0.8 pintaa. Testerillä vois kattoo MAF ja ahopaineen pyynnit/toteutukset. Ahtovuotoo, n75 vikaa. Painetestii kehii, haulla löytyy paljon juttuu. Noista ahdoista en oo ihan varma mut sen näkee testerillä pyynnistä.

      Comment


        #4
        Onhan tuo nokan asento täysin pielessä. Jos on ollut ok aikaisemmin hihnan vaihdon jälkeen ja nyt yht äkkiä pielessä, niin kiristin vaihtoon.

        Comment


        • #5
          Mitenkään ei oikeastaan kiukuttele, aloin vain tutkiskelemaan kun ainetta maistuu matka-ajossakin yli 12l/100km.

          Ahdot seuraa kyllä pyyntiä tosi hyvin, eivät siis jää vajaaksi.
          Paljonko tälläisen maf lukemat pitäisi olla? kyseessä siis se 230hv malli.

          Edit : Olen siis omistanut tämän auton nyt reilun kuukauden, jakopään on aikasempi omistaja teetättänyt liikkeessä. Mitään tietoa ei ole onko ollut kuinka kauan nokat pielessä. Ilmeisesti siis suoraan jakopäänpurkuun auto? Pitäisikö tämän nyt kiukutella jotenkin jos tuo jako on noin paljon pielessä?

          Comment


            #6
            Voi hyvinkin vaikuttaa kulutukseen yms, jos nokat on noin paljon pielessä.
            Jos ei liikkeessä ole ollut oikeita lukitustyökaluja, niin tulos on yleensä tuo. Monikaan ei osaa tehdä tuota jakopääremonttia oikein.

            Hoida ajotus kuntoon, kun se on noin selkeä vika, sen jälkeen sit vasta kannattaa ihmetellä, jos on jotain muita oireita.

            Comment


              #7
              Täyskaasuvedossa maksimi-ilmamäärä pitäisi olla yli 180 g/s.

              Comment


              • #8
                Täytyy siis alkaa purkamaan, löytyyköhän Jyväskylästä keltään foorumilaiselta lukitusrautaa lainaan?

                Comment


                • #9
                  Kävin nyt logittamassa ilmamassat, paras veto 202g/s ja muuten 180-190 väliin, imulämmöt 25
                  Viimeksi muokannut willlle; 28.11.2015, 16:35.

                  Comment


                  • #10
                    Ecu mittaa nokkien ajotusta imunokilta, hihnan vaihdossa lukitaan vain pakonokat ajoitustyökalulla. Eli vika voi olla myös kansien ketjuissa/säätimissä, sitä en tiedä miten persiillään ne pitää olla että tulee vikakoodi sieltä puolelta. Tarkoitan että hihnan ajoitus voi olla ihan ok.
                    Vakioahdot muistaakseni 0.5-0.6bar.
                    Kulutuksesta sen verran että oletko kattonut laatikon puolelta toimiiko turbiinin lukko? Itellä matkakulutus pyöri samoissa kun turbiinin lukko ei toiminu. Nyt kun se kunnossa niin, 80km/h 7-8L, 100km/h n. 9-10L jne. Niin tosiaan olihan sinulla automaatti? Jos keppi malli niin sit ei mitään

                    Comment


                      #11
                      Noilla ilmamäärillä kaikki hevoset on kutakuinkin käytössä.

                      Minun A6 bitti automaatilla imeskelee noin 10l/100km sekalaisessa ajossa, jossa taajamaa 1/3 ja moottoritietä 2/3.
                      Viimeksi muokannut jannekk; 28.11.2015, 16:55. Perustelu: Lisätty kulutustietoa

                      Comment


                        #12
                        Kyllä 230hv-mallin ahdot on siellä 0.4 tienoissa. Voin toimittaa lääkkeitä ko. vaivaan :)

                        Comment


                          #13
                          Vakio ahdot on tuollaisessa ~0,4 bar.

                          Kyllä se jako pitää tarkistaa.
                          Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2015, 20:59. Perustelu: Porkkis ehti ensin :)

                          Comment


                          • #14
                            Okkimille laitoinkin fb:ssä viestiä , viitsitkö katsoa muut kansion.

                            Ja Porkkikselle täytyy laittaa viestiä kuhan saadaan pelit muuten rokkaamaan niin haetaan vaivaan lääkettä sitten :)

                            Edit : Lootan lukko pelaa mielestäni ihan ok mitä sitä vcds:ssällä tutkiskelin, ainut vaan että välillä lukitsee hieman rajusti.
                            Viimeksi muokannut willlle; 28.11.2015, 23:41. Perustelu: lisätty tietoa.

                            Comment


                            • #15
                              Jotenkin muistelen, että mulla oli samansuuntainen tilanne, kun toinen pakolämpöanturi oli rikki. Rikkinäisen puolen nokka ei säätynyt. Anturi ei näyttänyt vikakoodia, mutta näytti kokoajan 1030C pakolämmöksi

                              Comment


                                #16
                                Ei se säätö ole tuossa tilanteessa aktiivinen, eikä se EGT kyllä muutenkaan tuohon jakoon pääse vaikuttamaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Olihan siellä jako aika paljon pielessä, nyt uusilla osilla kasattuna bank1 -2 ja bank2 -3 , saa luvan kelvata.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvä että tuli kuntoon. Sulla on muuten by-passit väärinpäin ;)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X