Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynsuodattimen jalan tiivisteen vaihto, BEX

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Öljynsuodattimen jalan tiivisteen vaihto, BEX

    Näyttää tiputtavan silloin tällöin siihen lohkon "nurkkaan" suodattimen alle. Peilillä katsoin öljynsuodattimen taakse eikä lämmönvaihtimessa näkynyt vuotoa. Huohottimen muoviputki on menossa vaihtoon tässä pian ja mietiin että kuinka vaikea homma on ottaa tuo koko jalka irti jos vaihtaisi sinne tiivisteen? Menisi siinä huohottimen vaihdossa samalla kun kumminki se muoviputki pitää ottaa irti. Lämmönvaihdin ilmeisesti myös irti että pääsee yhteen pulttiin käsiksi, näin ainakin luin. Onko tehtävissä ilman imusarjan irroitusta?

    #2
    Eikös sen mahdu ku ottaa paisuntasäiliön irti ja kääntää letkujen varassa sivuun.

    Comment


      #3
      Ainakin sen muoviputken saa juuri ja juuri vaihdettua paisarin irrottamalla mutta tuosta jalan irrottamisesta ei ole kokemusta.

      Comment


      • #4
        Itse omaan BFB koneiseen vaihdoin yhdellä kertaa juurikin tuon huohotin putken ja öljynsuodattimen tiivisteen,siis sen peltisen tiivisteen.

        Otin suosiolla imusarjan pois oli mukavasti tilaa tehdä.Saattaa saada ilmankin vaihdettua mutta voi olla aika telkkuumista.Ja eihän tuo imusarjan tiiviste maksanut kuin 5e.

        Comment


        • #5
          Omaan vanhaan BFB-koneeseen vaihdoin tuon suodattimen jalan ja öljynlauhduttimen tiivisteet, onnistui hyvin kun otti pelkän paisarin sivuun. :)

          Comment


            #6
            Laitoitteko sen peltitiivisteen kuivana vai tiivisteliiman kanssa?

            Comment


            • #7
              Kuivana laitoin,ei kyllä käynyt mielessäkään silloin asentaessani että olisiko siihen pitänyt liima laittaa.Vanhakaan tiiviste ei kyllä liiman kanssa ollut.

              Comment


                #8
                AWT-koneeseen (A6) vaihdoin hiljattain tuon lämmönvaihtimen tiivisteen. En ottanut kuin paisuntasäiliön sivuun ja koko hommaan meni noin 10 minuuttia.

                Comment


                  #9
                  Joo, sekin tietysti vaihtuu samalla mutta näyttää että vuotaa siitä lohkon ja jalan välistä.

                  Comment


                    #10
                    Tietääkö joku niiden kupariprikkojen koon jotka on siinä suodattimen jalassa, öljyletkussa? En sitten millään albumista niitä löytänyt.

                    Comment


                    • #11
                      Jossain oli momentti noille m7 pulteille millä tiukataan se peltitiiviste. Oliko 15nm + 90astetta? Oma on kyllä awt moottorilla mut oisko sama?

                      Comment


                        #12
                        On oikea momentti.

                        Comment


                        • #13
                          1.8t BFB koneeseen ainakin tuo 15nm+90 astetta pätee.

                          Comment

                          Working...
                          X