Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 V6 2,4 öljynkulutus tuntuu suurelta...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 V6 2,4 öljynkulutus tuntuu suurelta...

    Tänään sain A6 V6 2,4 mootoriltani viestin mittariston paneeliin:

    Öljy on minimissä, öljyn lisäystä suositellaan.

    Toisaalta Long-Life ohjelma lupaa vielä 14.000 km ajoa ennen seuraavaa huoltoa.

    Lisäsin yhden litran Audi Long-Life öljyä. Varoitusvalo sammui.

    Tämä on jo toinen lisäys (siis 2 x 1 L ) ja olen autolla ajanut noin 10.000 km.

    Pidän tätä normaalia suurempana öljynkulutuksena.

    Siis noin 1 L öljyä 5000 kilometrille !! ??

    (Autolla on ajettu nyt noin 70.000 km, että varsin vähän ajettu vehje.)

  • #2
    Enpä tiiä, muttä mulle kävi samon longlife öljyillä (60tkm ajettu) litra väkevämpää sekaan (0-50W), ja jo loppui öljyn meno.

    Comment


      #3
      Autoni oli katsastuksessa noin kuukausi sitten.

      Kävi katsastusmiehen kanssa auton alla. Kysyin tietysti, miltä näyttää, onko kaikki kunnossa?

      Olin tietysti tyytyväinen kun hän sanoi, että öljyvuotoja ei näy olevan. Yleensä niitä näkee vanhemmissa Audeissa.

      Mutta jos 2L öljyä menee 10.000 kilometrissä ja öljyvuotoja ei näy, niin minne tuo öljy katoaa?

      Auton perässäkään ei näy sinistä savua, mitä ns. väljät moottorit jättävät jälkeensä.

      Comment


        #4
        mulle kävi samon longlife öljyillä (60tkm ajettu) litra väkevämpää sekaan (0-50W), ja jo loppui öljyn meno
        Onko öljyillä :o vai autolla ajettu 60 tkm..

        Comment


        • #5
          Öljynkulutuksesta on ollut keskustelua paljonkin. Haulla paljon asiaa.

          esim 2L 10000 km on valmistajan mukaan normaalia vähempi kulutus:). Vanhemmissa ( esim meikäläisen) kulutus voi olla (valmistajan mukaan) 1L 1000 km ja uudemmissa ( kuten sinulla) 0,5L 1000 km:llä.

          Että näin:)

          Comment


          • #6
            Allekirjoittaneella on jotenkin sellainen kokemusperä V6 2.4 padoista, että öljynkulutus
            on hieman sekäettä juttuja 2.4:lle maistuu öljy ihan muutenkin, sekä näillä V6 koneilla on paha tapa hieman falskata sieltä sun täältä.. 2K? saa koneen edullisesti tiiviiksi :) Aluksi suosittelisin tsekkaamaan koneen altapäin, kuinka kosteaa siellä on? Jos kosteaa ilmenee niin ensmmäinen tod.näk paikka olisi nokkaketjujen kiristinpyörien tiivisteet.
            Sitten koneen pesua ja kuivausta ja hieman monoa padalle ja sama homma uudestaan kuoret koneesta pois ja tsekkaus mistä vuotaa..

            Comment


              #7
              Auto on ollut alusta asti Long Life ohjelmassa mukana.

              Ensimmäinen huolto on ollut 30.000 km kohdalla ja öljyt vaihdettu.

              Toinen huolto on ollut 60.000 km kohdalla ja öljyt vaihdettu.

              Ostin auton kun siinä oli mittarissa 63.515 km.

              Mittariston Long Life näytti tuolloin 25.000 km seuraavaan huoltoon.

              Nyt olen ajanut autolla noin 10.000 km kaksi kertaa olen joutunut lisäämään 1 L Audin Long Life öljyä. Ajoni ovat lähinnä Espoo - Helsinki väliä työmatka-ajelua ja sitten joitan moottoritie matkoja Tampereelle, Lahteen jne. Vakionopeuden säädin on lähes aina päällä, joten tasaista menoa, ei mitää revityksiä.

              Auton moottori näyttää siistiltä. En ole vuotoja havainnut tai edes öljystä tahmeita pintoja.

              Auton alla olin reilu kuukausi sitten kun oli katsastus, ja myös alta katsottuna näytti siltä, että ei ole missään öljyvuotoja. (Katsastusmieskin sanoi, että siistiltä näyttää.)

              Siksi ihmetyttää, minne tämä öljy katoaa?

              Comment


              • #8
                Öljy menee renkaiden läpi ja palaa tuhkana tuuleen. Muutamia V6:sia on rengastettu öljynkulutuksen takia mutta 0,2l/1000km menee rajan alle niinkuin tuossa edellä jo mainittiin.

                Kokeile uutta LL-öljyä (5W-30) tai vaihda kiinteään huoltoväliin tymäkämmillä öljyillä.

                Comment


                • #9
                  Lainaan vanhaa threadia, kun on melkeinstä samanlainen tilanne päällä. Sama 2.4l V6 kone kyseessä, auton vuosimalli on 2006.

                  1) Auto on huollettu uudesta asti merkkikorjaamolla LongLife-ohjelman mukaisesti ja öljyt vaihdettu 12k km sitten.
                  2) Auto piippaa alentuneesta öljymäärästä ja mittatikku vahvistaa asian
                  3) Ohjekirjan mukaan tässä tilanteessa voi lisätä 0,5l erissä jotain muuta kuin Audin omaa öljyä (ACEA A2 tai ACEA A3)

                  Nyt tyhymiä newbie-kysymyksiä:

                  Olisiko paras vaihtoehto hakea merkkihuoltamosta tuota tässäkin threadissa mainittua Audin Longlife-öljyä? Ohjekirjassa lukee näiden kohdalta "VW 503 00, VW 503 01 ja VW 504 00", viime huoltoluettelossa lukee että on lisätty "VW 501 01, VW 502 00" -öljyä. Mitä näistä pitäisi osata ostaa? Voiko hyvällä omallatunnolla hakea motonetista joko tuon Audin erikoisöljyn korviketuotetta tai sitten tuota ACEA A2 / A3 -tuotetta? Jos kannattaa, niin mikä olisi hyvä?

                  Bonus: kuinka paljon autolla nyt uskaltaa ajella ennen öljyn lisäämistä ennenkuin voi odottaa mitään isompaa hajoamista, herjaako auto vielä alentuneesta öljytilanteesta vai onko seuraavaksi odotettavissa toimintasavujen karkaamista tms?

                  Comment


                  • #10
                    Jotain longilifeä vaan sisään, löytyy myös muualta kuin merkkihuoltamosta. Ainakin Espoon AC tuntuu käyttävän Castrolia, mutta merkillä ei vähäisessä lisäyksessä pitäisi olla merkitystä.

                    Se että se auto haluaa öljyä, ei tarkoita että se moottori korkkaa samointein, mutta ei sillä montaa sataa kilometriä kuitenkaan kannata ajella. Muistaakseni konepellin avaus nollaa tuon herjan, mutta heti kun se tunnistin haistaa että öljymäärä on alle sallitun, kilahtaa kongi mittaristossa.

                    Comment


                    • #11
                      Ok, kiitos vastauksesta. Googlettelun perusteella ainakin seuraavien pitäisi sopia;

                      Neste City Pro W LongLife III 5W-30
                      Castrol SLX PROFESSIONAL 5W-30
                      Mobil 1 ESP Formula 5W-30

                      Luulisi jostain huoltsikalta tai motonetistä työmatkan varrelta löytyvän. Hyviä kauppaehdotuksia otetaan mieluusti vastaan Nurmijärvi-Vantaa-Hki -akselilla.

                      Onko Espoon AC sama kuin AC-Carsystems? Nettisivut ei näytä toimivan..
                      Viimeksi muokannut Kenlot; 16.5.2010, 23:11.

                      Comment


                      • #12
                        Tarkoitti varmaan Espoon Audi Centeriä, Suomenojalla. Martinkuja 6.

                        Comment


                        • #13
                          Juu, Audi Centeriä meinasin. Kiitokset tarkennuksesta.

                          Comment


                          • #14
                            Jeps, Mobilia Motonetistä koneeseen ja merkkivalo sammui. Vähän alkoi kyllä houkuttelemaan tuo vaihtovälin puolittaminen kun on täältäkin lueskellut juttuja miten longlife voi moskata koneen ja tuottaa ajan myötä mahdollisesti isommankin laskun konerikon muodossa. Ei kyllä yhtään haittaisi vähän isommat vuosittaiset huoltokulut jos sillä saisi pitemmällä tähtäimellä enemmän huolettomia kilometrejä. Pitää kysellä mitä huolto on tuosta mieltä.

                            Comment


                            • #15
                              Jos takuuta ei enää ole, niin olisiko viisasta huollattaa autoa jossain aivan muualla kuin maahantuojan edustajalla? Kun hyvän paikan löytää, niin varmasti huollattaa puolella huoltovälillä samaan rahaan.

                              Comment

                              Working...
                              X