Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kumpi jäähdyttimen puhallin 1.8t a4 b5, 80w vai 300w

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kumpi jäähdyttimen puhallin 1.8t a4 b5, 80w vai 300w

    Varaosaliikkeiden sivut tarjoaa kahta erilaista jäähdyttimen sähköpuhallinta autoon, 80w ja 300w. Kumpikohan lienee oikea? Käytettykin olisi tiedossa, mutta pitäisi tietää mikä käy jos vaihtoehtoja on. Auto on a4 b5 1998 ajl (eli liki aeb) automaatti-ilmastoinnilla.

  • #2
    Tämän mukaan näyttää olevan 80w, 280mm.

    Comment


    • #3
      Kiitos! Pitääpä harjoitella tuon sivun käyttämistä, olin kokonaan unohtanut että sieltähän nuo löytyisi..

      Joo AJL:ssa on näköjään tuon mukaan aina 80w ropeli, tosin luovuttaja-autossa AEB-moottori ja niissä kumpaakin 300w ja 80w tarjolla. Ei varmaa tietoa kumpi kyseessä. Tuo 300w malli liittyy jonkinlaiseen tehostettuun jäähdytysratkaisuun; "radiator fan; for vehicles with air condit.; for vehicles with reinforced; coolant cooling system"

      Koska AJL:lle mainitaan vain tuo 80w niin se mahtaa käydä myös ilmastoinnilliseen. No, ehkäpä vaan tällään luovutusosan kiinni ja katsotaan miten jäähtyy..

      Comment


      • #4
        Tuskimpa ongelmia jos viskoflekti kunnossa. Aut.ilmastointi voi pitää ECON päällä kun ei tarvi jäähdytystä, jolloin sähköflekti ei käytössä. Toki kesähelteillä ruuhkassa sähköflekti huutaa täysillä, niin kuin oma A6 AEB tekee, muuten ei ole koskaan päällä, viskolla se jäähdyttää.

        Comment


        • #5
          Se sähköflekti pyörii aina kun ilmastointi on päällä, sammuu kokonaan vasta kun painat ECO napista tai sammutat koko ilmastoinnin.
          Sitten vasta kun on tarve, niin se pyörii kovemmin ja sen kuulee.
          Sen tarkoitus on pitää lauhdutin sulana kaikissa tilanteissa. Vaikka se visco sieltä pellin alta löytyisi.
          Tutustuin tuohon systeemiin kesällä kun etsin A6:sta vinkunan aiheuttajaa.

          Comment


          • #6
            Huomasin kanssa että kun hiutaleen kuva palaa niin aina sähköropeli pyörii viskon lisäksi. Mutta kertokaapa tarkoitatteko tuolla econ napilla siis juuri sitä hiutaletta eli jäähdytystä? Omasta ilmastoinnista löytyy vasemmalta puolelta juuri tuulilasin puhallus, auto-asento ja tuo hiutale. Kaipa ilmastointi on käytössä aina kun hiutale on näytössä, koska vaikuttaa pitävän ikkunat sisäpuolelta kuivana näillä keleillä ainoastaan sen kanssa.

            Comment


            • #7
              Sorry! unohdin että B5:ssa ei ole ECON-nappia vaan lumihiutale, eli se lumihiutale palaa kun ilmastointikompura on päällä ja sähköflekti pyörii ykkösnopeudella, visko ei vältämättä vielä tarra kiinni.
              Kun lumihiutale ei näy, ilmastointi ei ole päällä, eikä sähköflekti.

              Comment

              Working...
              X