Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urssiin etuvetodieselin laatikko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urssiin etuvetodieselin laatikko?

    En suoraan löytänyt vastausta, tein sitten erillisen threadin..
    Voiko rivivitosdieselin etuvetolaatikon saada käymään urssiin? Huhujen mukaan laatikon perän vaihtamalla voisi käydä?
    Nähtävästi tuolla mainittu rivillä seitsemän ko. laatikko. http://www.elektro.com/~audi/01E/

    Välitykset olisivat näppärämmät, nythän tuo viisipykäläinen huutaa yli kolmea tonnia motarilla ja äänet sen mukaiset.
    Myös ykkönen/kakkonen ovat mielestäni himpun pitkät, mutta siihen ei taida 01e laatikoista löytyä ratkaisua :(

  • #2
    Pistä harvemmat perät?

    Tai pistä siihen askiin pitkä kutosvaihde?

    Comment


    • #3
      Harvemmat perät menee vähän säätämiseksi, etenkin kun edessä on lukko.
      Tuosta samasta etuvetoaskistahan saisi tuon pitkän kutosen mielestäni?
      Olisi vain miellyttävämpää, jos saisi koko paketin vaihdettua kerralla, saisi rauhassa raplata, kun ei ole aiemmin moisia hivellyt.
      Helpointa lienee ajella nykyisellä. Kysymys vain heräsi, kun olisi moinen laatikko halvalla ollut tarjolla ja huhujen mukaan tuon olisi saanu toimimaan vaihtamalla vanhasta laatikosta perän siihen.

      Comment


        #4
        Etuvedossa on käsittääkseni umpinainen toisioakseli (vs. quattron ontto, + sen sisällä kulkeva voimansiirtoakseli torsenilta etuperälle), että homma ei ihan niin vaan onnistu.

        Comment


        • #5
          Ok, eli luovun suosiolla. Ei riitä aika ja harrastuneisuus moiseen enää.
          Käykös aat koneen quattro aski suoraan, vai onko vivustoissa yms. tekemistä?

          Comment


          • #6
            Tarkoitat ael perässä olevaa askia.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 18.11.2015, 10:58. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

            Comment


              #7
              Joo taitaa olla quattrossa aina AEL. Aski on muuten sama, mutta vetarinlaipat on dieselissä tripoidinivelille. Eli joko laipat tai vetarit vaihtoon. Dieselin vetarit pitäis kyllä muuten käydä urssiinkin käsittääkseni.

              Comment


              • #8
                Tuo kutosen lisääminen 5v askiin menee yhdeltä istumalta, jos käytössä on sorvi.

                Sen pystyy itseasiassa tekemään jopa öljyt laskematta, jos ei halua niitä vaihtaa samalla, joskin hieman helpompi avata kytkinakselin pään pultti jos saa vaihdevivuston irroitettua ja kytkettyä kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle.

                Vitos- ja kutosvaihdehan sijaitsee siellä taaemmassa kotelossa, torsenin edessä. Eli koko askia ei tarvitse purkaa, riittää että sen taaemman kotelon irrottaa.

                Sorvia tarvitset siihen, että kutosen tilalla 5V askin kytkinakselilla on semmoinen sulkuholkki, joka pitää lyhentää sen uuden kutosen rattaan verran lyhyemmäksi. Siihen kai saa jotain valmistakin holkkia, mutta omassa tapauksessa helpompi oli vain ottaa se vanha holkki ja lyhentää sitä tarkasti. Sen valmiin holkin joutuu käsittääkseni shimmaamaan kuitenkin, ellei paketin kokonaispaksuus vastaa aiempaa.

                Comment

                Working...
                X