Noniin, lötkö eli luottovehjes meinasi jättää eilen liikennevaloihin. Siinä vihreitä odotellessa moottori alkoi yhtäkkiä käydä todella vaivalloisesti, ihan kuin olisi saanut hirmuisen ylikuormituksen. Vaivalloiseti pääsin etanan vauhtia valoista eteenpäin kaasu pohjassa.
Moottori ei pätkinyt, kävi yhä joka pytyllä mutta voimat siitä hävisi totaalisesti, sama kuin olisi pelkäkkä starttimoottorilla ajanut. Vapaalla moottori ei ottanut kierroksia ei sitten yhtään, hyvä jos vähän yli 1000rpm sai.
No ei siinä, löytyi pieni levennys mihin sain auton parkkiin. Kaikki näytti olevan kunnossa konehuoneen puolella. Hetken jäähdyttyään kokeilin vielä käynnistää ja käynnistyihän se. Nyt otti jo jotenkuten kierroksiakin mutta pikkusen rötäsi kun polki kaasua.
Tutkin ja hutkin konehuoneen puolella, kaikkia liittimiä nitkutellen josko kosketushäikkää. Uusi käynnistys ja kas, alkoi käydäkin jo ihan normaalisti. helpotus, pääsin ajamaan 20km matkan takaisin kotiin eikä ongelmia matkalla enää ollut.
Kysymys kuuluukin, mikähän ihme tuon saattoi aiheuttaa? Voisiko olla tuo virranjakajan hall-anturi (huono kosketus), vai toimineeko moottori ollenkaan jos siinä on häikkää? Tuo oire vaikutti nimittäin just siltä että sytytyksen ajoitus pääsi syystä tai toisesta lipsahtamaan ihan päin prinkkalaa ja siksi moottori kävi hyvin vaivalloisesti.
Moottorihan on 2.1 KG (turbo), MAC-05 sytkäecu:lla eli nakuanturit sun muut löytyy. Vauhtipyörällä on kaksi anturia, ykk ja rpm sensorit ja virranjakajassa hall anturi sytkän referenssiä varten tms.
Moottori ei pätkinyt, kävi yhä joka pytyllä mutta voimat siitä hävisi totaalisesti, sama kuin olisi pelkäkkä starttimoottorilla ajanut. Vapaalla moottori ei ottanut kierroksia ei sitten yhtään, hyvä jos vähän yli 1000rpm sai.
No ei siinä, löytyi pieni levennys mihin sain auton parkkiin. Kaikki näytti olevan kunnossa konehuoneen puolella. Hetken jäähdyttyään kokeilin vielä käynnistää ja käynnistyihän se. Nyt otti jo jotenkuten kierroksiakin mutta pikkusen rötäsi kun polki kaasua.
Tutkin ja hutkin konehuoneen puolella, kaikkia liittimiä nitkutellen josko kosketushäikkää. Uusi käynnistys ja kas, alkoi käydäkin jo ihan normaalisti. helpotus, pääsin ajamaan 20km matkan takaisin kotiin eikä ongelmia matkalla enää ollut.
Kysymys kuuluukin, mikähän ihme tuon saattoi aiheuttaa? Voisiko olla tuo virranjakajan hall-anturi (huono kosketus), vai toimineeko moottori ollenkaan jos siinä on häikkää? Tuo oire vaikutti nimittäin just siltä että sytytyksen ajoitus pääsi syystä tai toisesta lipsahtamaan ihan päin prinkkalaa ja siksi moottori kävi hyvin vaivalloisesti.
Moottorihan on 2.1 KG (turbo), MAC-05 sytkäecu:lla eli nakuanturit sun muut löytyy. Vauhtipyörällä on kaksi anturia, ykk ja rpm sensorit ja virranjakajassa hall anturi sytkän referenssiä varten tms.
Comment