Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3" tuplaputkisto RiSaan, mahtuuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3" tuplaputkisto RiSaan, mahtuuko

    Olen suunnittelemassa putkistoa uuteen setuppiini, ja mielessä on 2 3" putkea alusta loppuun, toinen rööri vielä pelkääjän puolelta takahelmasta ulos.

    Onko kellään tuollaista putkistoa Ässässä tai RiSassa ja onko mahdollisuuksia saada mahtumaan niin ettei putkisto tule törkeän alas ja ota jokap aikassa kiinni lievästi madalletulla alustalla?

    #2
    On tehty mutta äänekkyys ja maavara tosiaan on mallia törkeä. Jo 3,5" catbackilla alkaa maavara hipomaan lain sallimia rajoja. 4" loppu voisi olla toinen vaihtoehto mutta ei ole elämä helppoa senkään kanssa. AZ:tä kun kaivaa niin löytyy tietoa/kuvia.

    Comment


      #3
      Maavaran säilyttämiseen ovaaliputkea: http://vibrantperformance.com/catalo...1022_1209_1319

      Comment


        #4
        Tuosta ovaalistahan se on ollu puhetta...

        Comment


          #5
          Joo vaihtoehtoina on yksi 3,5" ovaali auton alla tai 2x3". Lähinnä kyselin kokemuksia noista 2x3" putkista.

          Comment


            #6
            Yksi 3,5" ei tarvi olla ovaali maavaran puolesta ellei halua metrihinnalla hifistellä. Mulla on Vibrantin takapönttö enkä ole kovin vakuuttunut tuon ruostumattomuudesta.
            Myös mutkien teko ovaalin kanssa voi olla työlästä kun ei näytä mutkia olevan valmiina.

            Comment


              #7
              Niitä mutkia?

              http://vibrantperformance.com/catalo...Path=1022_1243

              Comment


                #8
                Okei, olikin eri kategorian alla.

                Comment


                  #9
                  Laitat isomoottori-isotehovehkeeseen kardaanitunneliin 4" ovaalin. Se on 2 3/8" litteä. Loppupätkän voi sitte tehdä 3.5" pyöreestä. Luulis riittävän ja onhan se melko litteä just siihen kriittisimpään kohtaan auton alla.

                  Comment


                    #10
                    Ja taitaa olla myös 'aika' äänekäs...

                    Comment


                      #11
                      No kyllähän 2x3" on melkosen iso jos vertaa että keskiosan tekee 4" ovaalilla ja loppupään sitte 3.5" normaalilla putkella. Paljos 2x3" on pinta-alaa jos vertaa 4" putkeen?

                      Comment


                        #12
                        Eli samaan tyyliin kuin tämä.
                        http://audisrs.com/ftopic10977-0-asc-480.php
                        Onko tuo tankin pohja ihan normi vai jotenkin "nostettu"?
                        Ei siinä mielestäni paljon muutoin tilaa ole vetää 3" putkea ilman, että se näkyisi ja roikkuisi.

                        Tiukkaa saattaa olla saada tuo diffin kohdalla oleva mutka tehtyä. Joku brittifirma teki muistaakseni semmosen x-putkiratkaisun siihen kohtaan. Tekivät siis 2x3" putkesta s/rs4 oem paikalle.

                        Comment


                          #13
                          Joo, just noin ajattelin. Tuo varapyörän kotelo on madallettu, sama on minullakin mielessä jos sitä ei helposti kokonaan saa pois. Tuo on yhdellä pöntöllä, varmaan vaatisi pikkupöntöt tuonne perällekin kummallekin puolelle.

                          Comment


                            #14
                            2x3" on vain 12% isompi kuin 4". Se, että miten äänekkään ja putken haluaa niin kannattaa ottaa huomioon suunnittelussa. Itse aikoinaan panostin hiljaisuuteen ja 3,5" rööri on edelleen yksi hiljaisimmista putkista vaikka kokoa on enemmän kuin monella muulla.

                            Comment


                              #15
                              Pistäs Mikse peksejä omasta putkestasi.

                              Comment


                                #16
                                Muuten ihan perussetti eli 3" DP ja 3,5" loppuosa. Takapönttö on Vibrantin 3,5" single ulostulo, jonka ääni on selvästi hiljaisempi/syvempi kuin vastaava 4" tupla ulostulo. Välivaimentimena Apple Racingin sinkitty peltinen, jota kehuttu erittäin hyvin vaimentavaksi, osin varmasti pehmeämmän materiaalin takia.

                                Comment


                                  #17
                                  Itse aikoinaan päädyin budjettiratkaisuun. Silvottiin rs4 vaimentimet auki ja sisälle 3.5" reikäputket + lisätäytettä.
                                  Muutoin sama perus 3" paipit ja y-haaralla 3.5" ja siitä loppuun asti.

                                  Itse tykästyin pitämään rs4 vaimentimet niiden hyvän vaimennustehon vuoksi. Äänet on sisälle normiajossa hyvin sivistyneet ja jopa hiljaiset. Täyskaasulla sitten huutaa riittävästi. En halunnut missään nimessä mitään drone pörinää, omat korvat ja hävetys (ikä?) ei kestä sellaista. Ajelin yhden kesän ilman keskivaimenninta ja ihan hirveä maantienopeuksissa. Suosittelen pitämään kahdet vaimentimet.

                                  Tuossa pari kuvaa sisukaluista. Voi olla kuvat myös jossain clubin ketjussakin, ei muista enää.

                                  http://audisrs.com/sutra561895.php

                                  Mikähän putki Limolla on siinä +1000hv pelissä? Ja milloin alkaa 3.5" oikeasti ahdistamaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse mietin josko laittaisi perän etuosaan asti kahdella kolmen tuuman putkella, sitten yhdellä 4" putkella mutka jonka jälkeen ensimmäinen vaimennin.

                                    Tai sitten ovaalilla 4" putkella downpipeilta, mutta mikä tuon ovaalin oikea pinta-ala mahtaa olla?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tilasinpa nyt 3" 120mm halkaisijan 75Cell katit itelleni, saa nähdä pääseekö noilla päästöistä läpi, mainostavat kyllä sivuillaan että EURO3 päästöistä menee läpi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eiks Timo olis just toisinpäin kannattanut tehdä eli ostaa tiheät catit. Pääsee helpommin päästöistä läpi ja kuitenkin sulle tulee suorat putket cattien tilalle v-bandeilla? Vai oliko ajatus ostaa harvat ja pitää ne aina paikallaan?

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos nuo menee päästöistä läpi niin saavat olla aina paikoillaan. Oon niin vanha etten jaksa puljailla edestakaisin. Ostin mie kyllä 4 kpl V-bandejakin varalle :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kumpiko on pinta-alaltaan isompi? 2x2,5" vai 1x3,5"

                                            Comment


                                              #23
                                              Nuo pinta-alat saatte laskettua kyllä kun kvg kaavan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Taitaa olla käytännössä samankokoiset. 2x2.5 snadisti isompi poikkipinta-ala, mutta enemmän seinämää.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mietin noita katteja amusella uudestaan ja vaihdatutin ne 200cell 90x150 lituskoihin. Vaihdellaan ne katsastukseen ja muuten pidetään suorat putket. Tuon koneen kanssa saa muutenkin tapella riittävästi jo pelkästään nokkien takia päästöjen läpipääsystä niin helpotetaan sitä tieämmillä kateilla.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X