CAPA-kone antaa virheitä P2015, P2100 ja P2101. Intake manifold siellä selvästi kiukuttelee tyypillisesti (P2015), mutta nuo throttle actuatoriin liittyvät koodit, mulla menee termit sekaisin. Mihin tuolla viitataan? Flap motor? EGR-valve? Joku muu? Mikä mahtaa olla tuon osanumero CAPA-koneelle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
P2100, P2101, mikä on throttle actuator?
Collapse
X
-
Vieras
Saisiko VAG kielellä ja vaikka Ross-Tech linkin päälle, ettei tarvitse itse kaivaa selitystä noille geneerisille P-koodeille. Oletan että on luettu VCDS:llä.
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P2015/008213
Muualla:
P2100
Throttle Actuator Control Motor Circuit/Open
P2101
Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance
Eli kaasuläpästä kiukkuaa. Imusarjan läppävioista kun otat lukien, pitäisi olla ratkaisu aika lähellä. Ei tarvi uusia imusarjoja, vaikka joku niin saattaa väittääkin.
Comment
-
Ok, kiitos vinkeistä. Nyt alkaa vaan hermot menemään, koska nyt syttyi myös DPF:än valo... Mietin tässä mikä on seurausta mistäkin, mikä ongelma voisi aiheuttaa muutkin vikakoodit. Ensimmäiseksi ilmestyi intake manifoldin koodi, sitten perään throttle actuator ja nyt DPF-valo. Vai onko vain sattumaa, että osuu näin lähekkäin. Tuo DPF-valo syttyi kerran aikaisemminkin kesän aikana mutta meni pois kun ajoin 2000+ rpm noin 15 min.
Tuosta imusarjasta olen lukenut, ja tiedän mikä niissä mättää, ja mitä sen suhteen pitäisi tehdä. Oma ratkaisuni tulee tod.näk. olemaan korjattu ja vahvistettu käytetty vaihtoehto. Tuosta throttle actuatorista en tiedä ottaisinko n. 120€ ei-alkuperäisosan, vai alkuperäisen VDO +200€ vaihtoehdon. Onko muilla kokemusta noista ei-alkuperäisistä?
Comment
-
Vieras
Viime viikolla vaihdoin yhden uuden no-name läpän pois, kun oli paketista suoraan viallinen. Asiakkaalle kustannuksia:
No name läppä ( no saa ehkä palautettua).
Uusi läppä.
Vianhaku kustannukset.
Menetetty aika.
Comment
Comment