Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8Tq -02 tehot katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8Tq -02 tehot katoaa

    Moikka!
    Olisiko kenelläkään antaa minkäänlaista vinkkiä, mikä voisi autossani olla vikana. Hakua käytin, mutta en vastausta löytänyt.
    Vika siis seuraavanlainen: Autolla normaalisti ajettaessa häviää tehot ihan varoittamatta. Elikkä kun painan kaasua, auton kiihtyvyys on todella heikkoa. Kaasun ylös nostaminen ja sitten taas pohjaan painaminen korjaa tilanteen. Tämän jälkeen auto käyttäytyy normaalisti hetken aikaa, kunnes sama kuvio taas toistuu. Mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja. Autohan oli siis -02 A4 1.8Tq

    #2
    voisko olla ahtimessa?

    Comment


      #3
      Ei tuo minusta vaikuta siltä, että vika ahtimessa olisi, mutta hyvä kai sekin on tarkistaa.

      Comment


        #4
        Onkos tuossa sähkönen kaasu? Jos on, niin auttaskohan polkimen sopeutus.
        Muuten tuon kanssa menisin tutkimaan vikakoodit, josko siellä olisi jotain.

        Mitähä muuta? Ilmamassamittari?

        Comment


          #5
          Mielestäni kaasu ei ole sähköinen, tosin en asiasta vetoa menisi lyömään (on se sähköllä toimiva). Ilmamassamittari mullekin tuli mieleen, mutta jos olis siitä kiinni, niin se jäisi varmaan aina vikatilaan ja vaatisi auton sammuttamisen, ennen kuin alkaisi toimia?
          No varasin huolto-ajan ensiviikon perjantaiksi. Jotenkin olen saanut tuosta audin paikallisesta merkkihuollosta huonon kuvan, mutta toivotaan että mielipiteeni tämän käynnin jälkeen muuttuu.

          Comment


            #6
            Voihan tuota käyttää vaikka Bosch Car Servicellä, niissä on testerit myös.

            Comment


            • #7
              Lämpötila-anturi teki minulla tommosia oireita.Maksaa n.27e ja on itse vaihdettavis.Saattais olla magneettivenakin, joka ohjaa ahtoja.

              Comment


                #8
                Tänään tuli auto huollossa käytettyä ja diagnoosi oli tuo magneettiventtiili. Kyseistä osaa ei harmikseni hyllystä löytynyt ja siirtyy toukokuun alkuun tuon osan vaihto.

                Comment


                  #9
                  Ei ole yhtää vahvistunut usko Jyväskylän audin merkkihuoltoa kohtaan. Vajaa pariviikkoa sitten minulla oli aika huoltoon, jolloin todettiin, että magneettiventtiili on rikki ja koska kyseistä osaa ei heiltä löytynyt sain uuden ajan täksi päiväksi. Tänään auto olikin huollossa koko päivän ja kyseinen osa autoon vaihdettiin. Tosin sillä seurauksella, että auto ei toimi enää edes sen vertaa, mitä aiemmin toimi. Nyt siis tehot kokoajan kateissa. Syynä ilmeisesti se, että magneettiventtiili ei saa virtaa. Lupasivat ottaa auton uudestaan huoltoon ensiviikon perjantaina. Taitaa tulla tästä lystistä kallista, varsinkin kun kuntoon tulemisesta ei ole mitään takeita. Toivottavasti eivät nyt onnistuneet pyyhkimään lastutusohjelmaa pois...
                  Onko kenelläkään muuten ollut vastaavanlaista ongelmaa ja onko siihen löytynyt ratkaisua?

                  Comment


                  • #10
                    Foorumeilla on ollut juttua vastaavasta viasta, on ollut tuo N75-venttiilin johto/liitin rikki.
                    Vaihdoin autooni eilen N75J-venttiilin originaalin C-loppuisen tilalle ja jouduin tekemään johtoon 10 sentin jatkon. Johto liittimineen on aika rimpula joten kannattaa tarkastaa...
                    (Minun tapauksessani J-loppuiseen venttiiliin vaihto kannatti, kulku parani selvästi)

                    Comment


                    • #11
                      Tota n75 j loppusta hiukois kyl itelläki kokeilla.Mutta kun aikansa seuraillu kokemuksia ja mielipiteitä niin ei perhana uskalla.Paljokos sulla oli ahdot ennen tota j ja sen jälkeen.Meneekö vikatilaan?

                      Comment


                      • #12
                        No niin. Loggailin eilen Vag-Comilla...
                        N75C-venttiilillä ahdot olivat max 1.0 bar, jääden usein himpun verran allekin...
                        MAF-arvo oli maksimissaan 157 g/s

                        N75-J-venttiilillä piikkaa 1.25 bar ja asettuu 1.1-1.2 bar
                        Suurin MAF-lukema oli 163 g/s.

                        En tosin saanut aikaan oikein kunnon vedätyksiä johtuen paikallisesta 100km/h nopeusrajoituksesta ja vilkkaasta liikenteestä..

                        Autossa on Forge 007 ja BSR Opti-flow sekä BSR Steg 1 PPC.

                        Pienen rääkkäämisen seurauksena oli tullut O2S-vikakoodi (Lambda?), Nollasin sen eikä se enää tullut uudestaan.

                        Takapuolituntumalla sanottuna autosta tuli hauskempi ajettava.

                        Comment


                        • #13
                          Oskillaattori :

                          Onko sun auto alkuperäisenä ollut 150hp AVJ vai 163 BFB koneella ?
                          Omassani A4 -02 AVJ -kone sekä BSR:n Steg1 PPC. Ahdot myös max 1.0bar tai hieman alle ja max MAF-arvo 158g/s .

                          Täytyypä myös harkita tuota J -venttiilin laittoa. Huomasitko logata nakuttaako tuon J-venttiilin kanssa ?

                          Tuosta O2S -vikakoodista sen verran että omassa autossani tuo lambda regulation heittelee aika penteleesi tuolla BSR:n virisoftalla. Tyhjäkäynnillä sopeutus oli -0.8% mutta multiplikatiivinen jo -4.9% .Vielä en ole pystynyt paikallistamaan mahdollista ongelmakohtaa, kulutus vaan tuntuu olevan ainakin 1-2 litraa yli "normaalin". Ongelmasta enemmän täällä

                          -edit : meni additiivinen ( tyhjäkäynti ) ja multiplikatiivinen ( kierroksilla ) sekaisin

                          Comment


                          • #14
                            Oliko sulla ike löytynyt vikakoodi tuosta venttiilistä vai oliko ne muuten vain huollossa päätelleet sen vialliseksi? Nimittäin tuntomerkit sopis omallekkin kohdalle, mutta ei anna kuitenkaan mitään vikakoodia.

                            Comment


                              #15
                              Huolto jamppa kertoi, että testeri oli ilmoittanut magneettivenassa olevan häikkää. Siitä jännä tapaus, et ennen N75 (ymmärtääkseni siis megneettiventtiili = N75) vaihtoa turbo toimi kuitenkin jotenkin, mutta vaihdon jälkeen ei turbo ole toiminut enää ollenkaan. Vikana kuulemma se, että N75 ei saa sähköä. (kuinka sen tulo nyt huollossa käynnin aikana lakkasi....) Voi tosiaan olla johdon liittimessä vika, mutta luulisi, että merkkihuolto olis sen osannut katsoa. Itse en ole arvannut ruveta pajottamaan sitä, kun taidot, sekä työkalut vajavaiset.

                              Comment


                                #16
                                No nyt auto on sitten vihdoin ja viimein kunnossa. Tuo sähkön tulokin taas toimii, kun johtosarjassa ollut vika löytyi.

                                Comment


                                • #17
                                  Nostetaanpa tää ylös. Eli saman mallin auto kadottaa tehoja mutulla noin neljänneksen-puolet. Tämä siis vain näin kovemmilla pakkasilla. Kun vedättää esim kakkosella kierrokset ylös, nostaa kaasun pois ja kun lähtee taas vetään kolmosella niin jo taas on tehoja. Kun ajelee rauhassa niin taas hyytyy. Voiko joku letkuista olla hieman tukkeessa ja sit pakkasella tukkeutuu kunnolla. Vai onko joku noista venttiileistä sellanen että pääsee jäätymään. Eikö kuitenkin N75 pitäisi olla lämmin koska on turbon painepuolella, vai jäähtyykö ilma ennen sitä jo niin paljon? (välijäähdytin näissä kait on?)

                                  Comment


                                    #18
                                    Eiköhän tuo N75 jumittele. Kerää ajan kanssa moskaa sisälle ja pakkasella moska jäätyy

                                    Comment

                                    Working...
                                    X