Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kytkin upgradea ja vaihtoehtoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t kytkin upgradea ja vaihtoehtoja?

    Moro. Ymmärrän että suosittu aihe mutta suoraa vastausta en löydä, ja pari asiaa itselle vielä vieraita kun en ole kytkintä purkanut.

    Eli tuli c5:een laitettua vihdoin lastu. Eli se perus 150>200hp.. Muuten hyvä, mutta kytkin luistaa jo nyt yli 4k rpm! Huomasin kun lähdin asennuksen jälkeen maantielle kotia kohti. Autolla rullattu 230tkm ja tosi siisti.

    Mulla oli ennen 98 passatti samalla tekniikalla (no aeb kone) ja 300tkm ajettuna. Lastu siihenkin tuli laitettua eikä kytkin luistanut koskaan.

    Noh päästään asiaan: mitä niitä UG vaihtoehtoja nyt oli? Ja oem tyyliin. S2 kytkin? 1.9tdi kytkin?
    Vaatiiko noi kaikki uuden vauhtiksen ja asetelman.
    Ymmärrän kiinteän ja kaksoismassan eron, mutta asetelma eroista en tiedä... Eikö noi kaikki päivityslevyt oo kuitenki saman kokosia? Eli mihin kannattaa lähtee päivittää? (tavoitteena tietenkin vakio tuntuma ja edullinen ratkaisu...)

    #2
    Itsellä S2 vauhtipyörä ja sen mukana tullut joku jäykempi kytkin. Tepolta ostin. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä tuntuma, kevyt käyttää, eikä pitäisi mun tehoilla/tavoitteilla tulla rajat vastaan.

    Tais olla tää.

    http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=64

    Comment


    • #3
      Okei. Missä korissa sulla toi oli?
      Hyvältä kuullostaa jos vielä vaimo osaa sillä ajaa, eikä kiinteä vauhtipyörä aiheuta värinää tai mekkalaa.

      Onko jäykemmän kytkinlevyn kanssa aina vaihdettava vauhtipyörä, vai onko se vaan "hyvä tehdä samalla"?

      Comment


      • #4
        Paljos tuon C5 vakikytkimen pitäisi kestää vääntöä?

        Comment


        • #5
          Saman verran kuin b5 1.8t :'D
          Olisko 350nm .... Sen takia vituttaakin että luistaa, kun ennen lastua nappas hyvin kiinni.. Itseasiassa paljon alempaa mitä entisessä passatissa jossa aikalailla sama ohjelma ja kytkin. Passatissa kytkin otti ihan ylhäältä vasta kiinni, ja ravisti lähdössä. Ei päässyt liikkeelle ilman kaasua. Audissa sitten taas tosiaan lähtee helposti eikä ravista

          Comment


            #6
            Okei. Missä korissa sulla toi oli?
            Hyvältä kuullostaa jos vielä vaimo osaa sillä ajaa, eikä kiinteä vauhtipyörä aiheuta värinää tai mekkalaa.
            Vaimo on tuolla Bee femmalla ajellut, eikä ole kommentoinut kytkintä oikestaan mitenkään. Samalla, kun laatikko on irti, on hyvä vaihtaa tuo vauhtipyöräkin. Kovalla pyörällä tulee värinöitä, jos vedättää konetta semmosilla kierroksilla, millä se ei oikein nätisti pelaa ts. liian isolla vaihteella.

            Comment


            • #7
              Mikäs se vakikytkimen laittaa luistamaan jos ei ole ihan finaalissa,siis jos n.350nm pitäisi kestää?

              Comment


                #8
                Mulla oli myös kaksoismassapyörä valmis.

                Edit:
                Jos ei itse tiputa lootaa alas, niin kyllä tuossa kohtaa kannattaa miettiä sen vauhtipyöränkin uusimista, varsinkin viritetyn kohdalla. Ei oo välttämättä mukavaa maksella puolen vuoden päästä uudestaan vauhtipyörän vaihtoa. No ei se välttämättä mihinkään laukea, mutta mä teen nää jutut vähän varman päälle.
                Viimeksi muokannut JM; 3.11.2015, 21:37.

                Comment


                • #9
                  Joo ymmärrän. Kyllä se vauhtis varmaan vaihtuu köykäsempään kiinteään.

                  Mutta tosiaan joo vitosella luistaa melkein heti kun painaa 100kmh kaasun pohjaan. ja Jos siitä neloselle niin alkaa just siinä 4k paikkeilla luistamaan.

                  Silti esim 30kmh vauhdista kun laittaa kakkosen silmään ja lämän tiskiin niin lähtee kyllä mukavasti ja ei kyllä luista, vaikka silloinhan ne max väännöt taitaa olla.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös tällä vähän köykäisemmälläkin versiolla pärjää jos ei ole tarkoitus lisää tehoa hakea.
                    http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=13583

                    Comment


                    • #11
                      No kyllä joku k04 hybridi ois tarkotus tulevaisuudessa laittaa :D

                      Comment

                      Working...
                      X