Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-90 Coupe, 20V (7A) käyntihäiriöitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -90 Coupe, 20V (7A) käyntihäiriöitä

    Mistä etsiä vikaa, kun kaverin vm-90 Coupessa on seuraavanlaista ontumista:

    Ajaessa tasaista n. 50kmh, saattaa alkaa yhtäkkiä "röpöttämään", kaveri epäilee ettei saisi bensaa, pinikin kaasun painallus kuitenkin saa koneen käymään välittömästi hyvin. Nopeammassa vaudissa ei ongelmia. Samaa tekee tyhjäkäynnillä, saattaa välillä alkaa käydä "röpöttäen", ja pienellä kaasun painalluksella taas käy ok. Polttoaineensuodatin ja virranjakajan kansi on vaihdettu.
    Tuota "röpöttämistä" en ole vielä päässyt itse toteamaan, viikonloppuna tarkoitus tutkia. Mutta vinkkejä otetaan vastaan.

  • #2
    Tyhjäkäynti ongelma monesti johtuu ISV:stä. Itsellä auto jopa sammui moottorijarrutuksissa, jos ei antanut kierrosta. Mutta tuo isv:n putsaus taas normalisoi tilanteen.

    http://www.sci.fi/~razur/ohjeet/saadot/ISV_irti.html

    Comment


      #3
      No niin, lauantaina kävin kuuntelemassa ongelmaa, ja varsin mystiseltä tuntuu.

      Eli, kun painaa kaasun vaikka n. 2000rpm tietämille, niin auto käy muutaman sekunnin tasaisesti, kunnes kierrokse alkaa vähitellen laskemaan, ja laskevat aina niin että auto sammuu. Sama periaatteessa mille kierroksille kaasuläpän "lukitsee", hetken käy, ja kierrokset tippuu ja auto sammuu. Näin myös tyhjäkäynniltä. Vikaan ei vaikuta oli ISV johto kiinni tahi ei, samoin temppuilee ilmamäärämittarinkin puihat irti.
      Voisiko lambda olla vikana?

      Kyseessa siis tuo 7A kone, automaattilaatikolla, auto vapari Coupe 20V, vm-90.

      Comment


        #4
        Moro!

        Itselläni on 89vm coupe quattro 20V ja tyhjäkäynnissä on ongelmia. Kierrokset heittelee 900 ja 1300 välillä. Eli laskee ja nousee tasaisesti. Kun painaa kaasua niin kierrokset laskevat liian hitaasti alas kaasun päästettyä. Välillä käy tasaisesti. Mikähän mahtaa olla vikana? Ruisku?

        Comment


          #5
          Velipojalla oli samansuuntaisia ongelmia ja syyksi ilmeni irronnut alipaineletku. Kyseessä oli muistaakseni boksille menevä letku.

          Comment


          • #6
            Hieman topiccia lainaten: Viikonlopun aikana on autoon ilmestynyt sellainen vika että käy neljällä pytyllä (huomaa ajossa auton tärinänä ja tehottomuutena) Vika ei poistu edes koneen ollessa kuuma. Virranjakajan kansi on tsekattu ja öljytty WD-40:llä (poistaa kosteutta). Kone 2.0 5-sylinterinen -86. Kannattaako ostaa tulpanjohdot ja kansi ja pyörijä heti vai voisko muualla olla vikaa.

            Comment


              #7
              Nyt voisi veikata kärvähtänyttä sytkäboxia. Itellä oireili samoin. Oletko tutkinut, tuleeko kipinää kaikille pytyille?

              Comment


                #8
                7A:n vika kuulostaa kuolevalta lambdalta. Kannattaa myös tarkistaa imusarjan takapäässä olevien alipaineletkujen kiinnitys/tiiviys kuten Teppo viittasi edellä. Kummasti vaikuttaa käyntiin vaparikoneessakin jos ECU ei saa alipainetietoa.

                Joonas: Nypi tulpanjohdot vuorotellen irti jotta löydät kuolleen. Löydön jälkeen tutustu sytytystulpan sielunelämään esim. vaihtaen viereiseen mukiin. Tällä selviää onko vika tulpassa, narussa vaiko sytkän ohjaimessa

                Comment


                • #9
                  Virranjakajalle tuleva alipaineletku oli halki. Korjaus ei vaikuttanut vielä käyntiin. Eiköhän tuo vika korjaannu tulpanjohtojen vaihdolla. Kiitos vinkeistä!

                  Comment


                  • #10
                    Olen huomannut että kylmällä koneella toimii viidellä, mutta heti kun kuumenee niin alkaa nykimään ja käymään neljällä.

                    Comment


                      #11
                      Jos lämpö tappaa mukin niin vaihda nyt aluksi tulpat. Tulpan katkennut sydän antaa heikkoa kontaktia kylmänä muttei enää kuumana ylety.

                      Comment


                      • #12
                        Tulpat vaihdettu, sekä virranjakajan kansi ja pyörijä ja kahden tulpanjohdon päät puhdistettu vahvasta oksidikerroksesta ja voideltu WD-40:llä ja nyt toimii. Fingers Crossed...

                        Muut tulpat oli OK kunnossa, mutta vitospytyn entinen tulppa oli kuparin/ruosteen värinen. Pyörijän eriste oli halki pieneltä osalta.

                        Comment


                          #13
                          Vika tuossa otsikon autossa oli sitten kuitenkin loppupeleissä lambda, uudella anturilla ongelmat poistuivat.

                          Comment

                          Working...
                          X