Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Monilevykytkin Biturbon 01E laatikon kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Monilevykytkin Biturbon 01E laatikon kanssa

    Olisi esissä kytkimen uusiminen ja vaatimus on että kestää vähintään 1200Nm vääntöä. Kytkin tulee siis RS4 koneen jatkeeksi, vauhtipyörän otan Blingfactoryltä.

    Onko kellään FAKTAtietoa, käykö Tiltonin OT II 3 - levyinen kytkin tuohon, vai otanko suosiolla 2 - levyisen?
    Onko kellään FAKTAtietoa, onko 3 - levyinen enää kovinkaan ajettava kaupungissa? Spekuloinnit tehoista ja väännöistä kaupunkiajeluissa voidaan unohtaa tässä topicissa.

    Linkkejäkin eri foorumien keskusteluihin saa tähän laittaa.

    BTW: Jos jollain on kiinnostusta 034Motorsport billet vauhtiksesta, 6 lapaisesta sintterilevystä ja Sachs Performance paineasetelmasta niin .minulla on sellainen käyttämätön setti myytävänä. Kestää ainakin 670Nm
    Viimeksi muokannut juutasqsa; 30.10.2015, 17:57.

  • #2
    Ei ole valitettavasti aivan sataprosenttista faktaa, mutta koska tykkään spekuloida, niin sanonpa silti.

    B5 ässän biturbon aski käy AAN-moottorin jatkeeksi (eri perävälitys tosin) ja niissä on sama kytkinakseli, niin sanoisin että kolmilevyinen Tilton on laitettavissa kyseiseen pakettiin. Vauhtipyörällä passataan sitten levyt sopivaan kohtaan suhteessa pooriin.

    Kaksilevyinen ei kestä 1200Nm vääntöjä ja kolmilevyinenkään ei speksien mukaan, ainakaan ellei ole high duty.

    Edit: Niin ja on se kolmilevyinen ihan ajettava, kunhan siihen tottuu. Ei sitä nyt kuitenkaan huonollakaan omatunnolla voi sanoa miellyttäväksi, aivan perseestä se on. Mutta ajettava kuitenkin. Alussa oikeasti itkettää etenkin ylämäessä valoissa seisominen, etenkin jos joku on takana aivan puskurissa. Vaihteet paukahtaa päälle, kun kytkin nappaa. Oikea kaasun asento on todella tärkeä, ettei stumppaa tai repäise. Mutta kyllä siihen tottuu.

    Jos pitäisi valita, niin en tuollaista monilevyistä sintteriä kyllä laittaisi katuautoon, mutta koska vaihtoehdot ovat melko vähissä, niin..

    Ja kyllä, onhan sitä kaikenlaisia carboneticceja ja muita, mutta niissä on sitten taas omat ongelmansa, vaikka mukavuus onkin tuollaista sintteriä parempi.
    Viimeksi muokannut kenax; 30.10.2015, 20:55. Perustelu: Lisäys

    Comment


      #3
      Mulla on se Sachs 2 levyinen. Mut ei oo 1000nm vääntöä.
      Kohtuu tarkkahan se on luistattaa. Liike on aika lyhyt.
      Käytön joutuu opettelemaan.

      Comment


        #4
        No joo, minulla lähti mopo käsistä tuon uuden koneen kanssa ja yritän silti tehdä siitä ns. jokapäiväiseen ajoon itselleni. Kytkin tulee olemaan kuitenkin sellainen ettei tarvitse muutaman tuhannen kilsan jälkeen vaihdella levyjä ja olisi kuitenkin ajettava. Nuo tiltonit on aika hinta-laatusuhteeltaan houkuttelevia.

        Comment


          #5
          Ajettava tuo Sachs ainakin on. Kestosta ei tietoa.

          Comment


            #6
            Tuolla on jotain valmista settiä. Noita rsc200 taitaa monessa saksan isotehossa olla.
            Se on vaikea saada dd kytkintä, vääntöä ja kestoa samaan pakettiin tuossa vääntoluokassa.

            http://www.ccc-motorsport.de/shop/26...-2001-7967-307

            Comment


            • #7
              Valitettava tosiasia on se, ettei 1200 newtonmetrin kestävällä kytkimellä varustettu auto ole enää kovin miellyttävä käyttis.

              Comment


                #8
                Tulikin yksi 3-levy setup vinkki: Kytkinpaketti, eli kyllä kolmilevyisen saa käymään tuohon.

                Comment


                  #9
                  En tiedä millasta turbo settiä sulla ajatuksissa, mutta varmaan luokkaa gtx2867r x 2 kpl ? Eli riittävästi.
                  Onko tuo kytkin jo sitten yli speksattu. Itsellä ollut perus sachsin kytkin ja kestänyt 3v 750-800nm vääntöjä ilman lipsumista, nyt takana melkein 100tkm.

                  En tiedä millaisia kytköksiä saksanfirmoilla on toisiinsa nähden, mutta kysäse tuolta mitä ehdottavat sulle.

                  http://www.sachsperformance.com/index.php?language=en

                  Comment


                    #10
                    Kun olen tutkiskellut noita eri monilevykytkimiä nyt niin näyttävät kovasti samanlaisilta kaikki, AP Racing, Clutchmaster, Tilton, Sachs, siis ne 6 pultilla kiinni tulevat. Onko niissä eroja vain tuon asetelman jäykkyyden osalta, kytkinlevyt & välilevyt samanlaisia, vai onko ne kuitenkin ihan erilaisia, ettei em. osat käy ristiin? Blingfactory myy esim. painelevyjä, välilevyjä ja kytkinlevyjä mitan mukaan, 7,25", joten voisi olettaa että käyvät kaikkiin?

                    Comment


                      #11
                      3.0L kone GTX2967R isommilla pakopesillä on tulossa. Mielummin ylispeksaan kytkintä kun vaihdan sen hetken päästä toiseen.

                      Kovasti olen kallistumassa tuohon Tiltonin 2-levyiseen ja Blingfactoryn vauhtikseen, mutta ajatukset harhailee muuallekin kokoajan :)

                      Tiltonin sivuilta kun valitsee 2-levyisen, Ultra-Higih paineasetelmalla ja harmailla jousilla niin luvataan 1115Nm kestoa, hintakin on kohtuullinen, 595$ + toimitus + tullit. Ei paha.
                      Viimeksi muokannut juutasqsa; 31.10.2015, 12:02. Perustelu: Tilton setti lisätty

                      Comment


                        #12
                        Kaverilla on saksalaisen kaverin modaama Sachs SRE "Monster" ykslevy kytkin jolle luvataan 1000+Nm kestoa. Paljonko yli ei oo varmuutta. Mut ajettavuudeltaan toi on suurinpiirtein vakio SRE:n tasolla.

                        Comment


                          #13
                          Jos vaan millään selviää ni tollasella modatulla sassilaisella kokeilisin ite.

                          Vaikka ihan 1000nm oo tavoitteissa, niin omaa kytkintä speksasin juurikin tuolla lukemalla, että on vähän ees kasvuvaraa, niin ei tuolla ebay halpis kytkin nyt ollutkaan niin halpa. Enemmän maksaa siihen käytettyyn levyyn keskiöt ja kitkapinnat vaihtaa kuin ostaa suoraan uusia levyjä oikealla boorilla. Sitten kun vielä mittasi tuollaisen outlawin niin tosiaan hiinä ja hiinä 1000nm kykä. Ja kaksi vikaa lausetta ihan itse mitattua ja tutkittua FAKTAA ;)

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                            Kaverilla on saksalaisen kaverin modaama Sachs SRE "Monster" ykslevy kytkin jolle luvataan 1000+Nm kestoa. Paljonko yli ei oo varmuutta. Mut ajettavuudeltaan toi on suurinpiirtein vakio SRE:n tasolla.
                            Jep, mulla on tämä kanssa. Ajettavuus ihan ok kaupungissakin, kunhan tottuu/löytää sen luistatusvaran, muuten voi olla aika on/off menoa.

                            Comment


                              #15
                              Pitääkin ottaa Saksanpoikiin yhteyttä mitä suosittelevat. Meneekö tuon yksilevyisen kanssa tuo 034Motorsportin billet vauhtis vai onko oltava teräspyörä?
                              Viimeksi muokannut juutasqsa; 31.10.2015, 14:49. Perustelu: Typo

                              Comment


                                #16
                                Ota teräspyörä. Jos OEM tyylinen sopii niin TTV on hyvä. Mutta tuossa ccc:n setissä tulee mukana.

                                Comment


                                  #17
                                  Mitä syitä on ottaa teräspyörä tuon alumiinisen tilalle?

                                  Comment


                                    #18
                                    Fidanzaa mm. on räjähtänyt kehältä säpaleiksi ja vaihdettava kitkapinta ei kestä samalla tavalla runtua kuin teräksinen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oho, millasilla kierroksilla näin on käynyt? Itellä Fidanza ja kierrätelly 8100rpm...

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo itsekin (ja varmaan muutkin) haluaisin lisätietoja hajonneista Fidanzoista ja 034Motorsport pyöristä. Onko menneet isovääntöisissä setupeissa vai kierroksien takia?

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuossa juttua.

                                          http://www.audizine.com/forum/showth...hlight=fidanza

                                          Mikä sitten on juurisyy tohon damageen?

                                          Comment


                                            #22
                                            Tää on ollut mulla ja tyytyväinen olen ollut.

                                            http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53

                                            Comment


                                              #23
                                              Aha ok, omassa ei oo tommosta ylimäärästä peltirinkulaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Samalla lailla näyttää olevan tuo anturikehä pulteilla kiinni 034 pyörässäkin. Tuostahan selviää sillä kun laittaa kunnon lukitteet pultteihin ennen kun asentaa paikoilleen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joo starttikehä ehdottomasti kiinteä eikä pultattava. Joko vaynen linkittämä tai sitten TTV briteistä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei ne lukitteet pulteissa auta kun se kehä on katkennut siitä reiän vierestä.

                                                    Lisäksi tuollaisessa erilliskitkapintaisessa on lämmönjohto-ongelma, eli se teräslevy kuumenee enemmän kuin mitä se kuumensi jos se olisi samaa könttiä koko limppu. Sinänsä ihan hyvä idea, mutta käytännössä voi tulla ongelmia. Eipä se kai silti ole monilla ongelmaksi muodostunut, mutta sitäkin on tietty vaikea sanoa että onko kytkin luistanut kitkapinnan kuumenemisen takia, vai väännönkeston.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Löyhästi liittyen niin siitä Bentley-ketjusta bongasin että kaveri rakensi servon kytkimelle;

                                                      http://forum.savarturbo.se/viewtopic...458&start=1185

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        En kyllä käsitä miten se kitkapinta ylikuumenee jos ei törkeenä luistata kytkintä tai se ei luista liiasta väännöstä? Muutenkaan ei tee hyvää jotain sintteriä luistattaa hirveenä, ja miks ylipäätään tarvii?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kävin keskustelua Joe Krumpholzin kanssa ja laitan maanataina sille minun Unkarista hommaamani asetelman ja levyn. Joe kattoo mitä siitä asetelmasta saa irti, ei osannut sanoa tuosta 423 asetelmasta mitään näkemättä. SRE 707 asetelmaa tuohon 034Motorsportin vauhtikseen ei saa kun se ei ole tasainen.

                                                          Katotaan nyt tämä 1-levyisen puoli kun on nuo kilkkeet pääosin jo hyllyssä. Unkarin pojan 6-lapaisesta sintterilevystä se sanoi että hyvältä näyttää, samoja sintteripaloja käyttää kun Joe. Jos tuosta ei saa yli 1000Nm kestävää niin ainakin saa tietoa että minkä se kestää ja voi laittaa paketin myyntiin (vauhtis, levy, asetelma) ja ottaa jotain muuta itelleni, en ala laittamaan mitään kytkintä mikä ei kestä 1000Nm vääntöä vaikka sitä vääntöä ei saavutettaisikaan.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joka toinen sintterikäpälä mäkeen niin tulee parempi pito.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X