Tuossa maanantaina töistä lähtiessä Audi (1.8E typ89 DZ) ei meinannu suostua lähtemään käyntiin. Totesin, ettei moottoritilassa näy mitään epämääräistä ja pääsin parin km matkan kotiin. Siellä paremmin ihmeteltyäni totesin, että bensapumpun rele naksuttaa viimeisiään. Uusi tilaukseen (reilu 50? Seinäjoen Käyttöautolta...).
Eilen sain releen ja laitoin paikalleen. Auto lähti käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä röpötti välillä todella pahasti, välillä ei ollenkaan. Sammutin auton, eikä se lähteny uudestaan käyntiin jos vähänkin koski kaasupolkimeen. Taas ihmettelyä, tuloksena että putki ilmamäärämittarilta imusarjalle (läppärunkoon) on haitariosastaan melkein poikki. Eli reilusti mittaamatonta ilmaa koneeseen. J--susteippiä reilusti, parani vähän. Nyt on sitte tuo putki hakusessa. Eli jos jollain on sellanen ehjä ylimääräisenä, ei ku privaa. Löytyy siis 80/90/Avant 87-93, 80/90/Avant quattro 87-92 ja Coupe 89-94.
Lisäksi pumpun rele nakuttaa vieläkin tyhjäkäynnillä, aiheuttaen katkoksia pumpun toimintaan ja osaltaan epätasaista tyhjäkäyntiä. Mikä tuon releen nakutuksen voisi aiheuttaa?
Sama aihe FFP:llä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24477
Eilen sain releen ja laitoin paikalleen. Auto lähti käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä röpötti välillä todella pahasti, välillä ei ollenkaan. Sammutin auton, eikä se lähteny uudestaan käyntiin jos vähänkin koski kaasupolkimeen. Taas ihmettelyä, tuloksena että putki ilmamäärämittarilta imusarjalle (läppärunkoon) on haitariosastaan melkein poikki. Eli reilusti mittaamatonta ilmaa koneeseen. J--susteippiä reilusti, parani vähän. Nyt on sitte tuo putki hakusessa. Eli jos jollain on sellanen ehjä ylimääräisenä, ei ku privaa. Löytyy siis 80/90/Avant 87-93, 80/90/Avant quattro 87-92 ja Coupe 89-94.
Lisäksi pumpun rele nakuttaa vieläkin tyhjäkäynnillä, aiheuttaen katkoksia pumpun toimintaan ja osaltaan epätasaista tyhjäkäyntiä. Mikä tuon releen nakutuksen voisi aiheuttaa?
Sama aihe FFP:llä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24477
Comment