Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1999 Audi TT 8n AJQ-koneella nesteet vajuu...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1999 Audi TT 8n AJQ-koneella nesteet vajuu...

    Tänä aamuna ajoon lähtiessä ajotietokoneen ruudulle syttyi nesteen merkkivalo, pysähdettyäni tsekkasin paisuntasäiliön oli nippanappa minimissä (täytin nyt maximiin) ja paisuntasäiliön korkin avatessa ei tullut kuplia näkyviin eikä ollut vaahtoa öljykorkissa eli ei kuitenkaan kannentiiviste mennyt koska lämpöä riittää ja nostaa lämmöt normiin 90c.
    Myöskään en ole havainnut sisällä nestettä/sen tuoksua.

    Eli jostain vissiinkin tihkuu, onko kokemuksia mistä voisi vuotaa, allensa ei laske eikä silmämääräisesti missään näy kosteutta?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.10.2015, 11:16. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Terve Marko,
    Tästä kannattaa aloittaa. http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...p?f=2&t=273093

    Comment


    • #3
      Kiitos Juho, pitää heti viikonloppuna tsekata josko tuo on minullakin syypää.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.10.2015, 11:16. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

      Comment


      • #4
        Hei,
        jos ei vika tuosta jälkikiertopumpusta löydy, kannattaa kurkata vaihteiston päälle, näkyisikö siellä kuivunutta jäähdytysnestettä. Siinä yläpuolella, koneen päädyssä kiinni olevan muovisen putkihaaroituksen laippa saattaa ajan myötä haurastua, haljeta ja ruveta tihkuttamaan. Kyseessä on se haaroitus, jossa jäähdytysnesteen lämpöanturi on kiinni.

        Comment


        • #5
          Moro,ääni putkihaaroitukselle. Itsellä aikanaan samasta tiputteli. Huomasi vasta autotallissa pienen lätäkön.

          Comment


          • #6
            Pääsin tutkimaan autoa ja on kostea liitoksesta joka kulkee paisuntasäiliöön ja muovisella haaroituksella(3-haarainen) koneen taakse ja hihnapyörien kohdilta joko kanteen tahi koneen kylkeen ja oli kostea juurikin sen liitoskappaleen koneen taakse menevän letkuliitoksen kohdilta.

            Eli konehuoneessa vasemmalla puolen heti hihnapyörien päällä kulkeva liitoskappale, nimeä en sille tiedä mutta pitäneekö se ostaa letkuineen vai saako irrallisena, klemmariliitoksillahan tuo näyttäisi olevan.

            Pitää vielä tsekata noi teidän kertomat paikatkin varmuudeksi.

            Kiitos neuvoista.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.11.2015, 10:42. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

            Comment


            • #7
              Hei,
              olisikohan kyseessä tämä liitoskappale? http://forums.vwvortex.com/showthrea...expansion-tank

              Comment


              • #8
                Moi.

                Hyvinkin pitkälti samalta näyttää, millä nimellä sitä kutsutaan?
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.11.2015, 10:42. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                Comment


                • #9
                  Tuosta linkitetystä threadista löytyy osanumero, jossa mukana paisarilta tuleva letku ja y-haara. Jos pelkän y-haaran haluat, saattaisi osalle löytyä osanumero googlettamalla "audi tt coolant split fitting" tai "audi tt coolant split pipe".

                  Se haaroitukselta koneen taakse lähtevä letku / putki lienee turbon jäähdytyksen paluulinja.

                  Comment


                  • #10
                    Jos liitos vuotaa, niin vikahan ei valttamatta ole niissa osissa vaan liitoksessa. Silloin korjaukseksi riittaa, etta tekee sen liitoksen huolella.

                    psTuolla osanumerolla loytyy tama kuva
                    http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-4-1-8...PsSre10bBiVWOw

                    Comment


                    • #11
                      Juu, tuo liitoshomma pitää tsekata ensin ennenkuin tilailee mitään osia.

                      Kiitos kaikille neuvoista/avusta.
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.11.2015, 10:43. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                      Comment


                      • #12
                        Y-haara haljennut hiukan ja uusi tilattu Audilta 29€ letkuineen.

                        Comment


                        • #13
                          Nastolassa nyt pakkasta -24c ja laitoin auton kahdeksi tunniksi roikan päähän, sitten TT tulille hiukan vaivanloisesti käynnistyi (akku varmaankin) ja samalla tuli kojelaudan keskinäyttöön lämpömittarin logo ja kun painoin mittaritaulun vasenta nappia oli texti "stop engine cooling system low" tai sinnepäin, no annoin auton käydä avasin konepellin ja paisuntasäiliön korkin, nestettä oli hiukan alle maximin, kävin ajaa lenkin ja hälylogo hävisi näytöltä.

                          Onko kokemuksia, kuukausi sitten vaihdoin rikkoontuneen y-haaran joka menee mm. Paisuntasäiliöön ja silloin laitoin nesteet maximiin, eli jonnekkin vissiin katoaa.

                          Katselin mutten huomannut missään kosteaa kohtaa?

                          Comment


                          • #14
                            Pieni nestepinnan lasku voi johtua siitä, että neste oli nyt kylmempää ja remontin jälkeen viimeisetkin ilmakuplat ovat poistuneet. Ei ole ehkä vuotoa lainkaan. Tarkkaile tilannetta.

                            Comment


                            • #15
                              Jotain tuollaista pyörittelin mielessäni, kiitos.

                              Comment

                              Working...
                              X