Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bora 2.3 V5 sammui ajosta + VCDS-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nappasin kaikki releet irti ja otin niistä varaosanumerot ylös. Kaksi viimestä on hieman epävarmoja, Partsbasekin ilmoitti ne vain releiksi (daa?). Mutta mikä peijooni on contact close? Nuo kaksi relettä (siis 409 ja 100) on ainoat jotka lämpeävät. Joskin varsin loogista, kun vinkkarit ei ollu rutussa ja töötin pitäminen puolen tunnin ajan pohjassa ois saanu jo naapurit närkästymään.

    192 - 1J0 955 531 = Pesimet ja pyyhkijät
    409 - 1J0906383B / C = Polttoainepumppu
    100 - 7M0 951 253 A = Contact close
    53 - 141 951 253 B = Äänimerkki ???
    79 - 191 927 841 = ABS / päävirta ???

    Ja kyllä, tarkotus editoida tuota edellistä ei kirjottaa uutta. Haen vain takkini...
    Viimeksi muokannut mstr; 1.11.2015, 22:20. Perustelu: Piti editoida vanhaa, ei naksauttaa uutta viestiä.

    Comment


      #32
      Ei varmasti ole ajonestojuttu. Se starttilupa tulee tai ei tule. Ei sitä jatkuvasti kysellä.

      Comment


        #33
        Saattaa olla vähän typerä ehdotus mutta mitä jos kokeilisi ulkoisella virtalähteellä antaa virtaa pumpulle ja seuraa sitten sammuuko auto?

        Comment


        • #34
          Eikös ole helpompi ohittaa rele ja seurata releen päävirtanastan jännitettä.

          Comment


          • #35
            Tuleeko kipinää silloin kun auto ei käynnisty? Bensapumpun rele tuskin katkaisee yhteyttä moottoriin. Mutta ECU voi pätkiessään naksutella relettä.

            Releestä tulikin mieleen että noiden MIL-valojen vilkuttelujen aikana koelaudan seudulta on kuulunut naksuttelua
            Viimeksi muokannut ilyx; 2.11.2015, 16:11.

            Comment


            • #36
              Tälle viikolle ei toveri ehtinyt mittareinensa kylään ja ensi viikolla lähtö rouvan kanssa Kanarialle. Kaivelin ecun autosta irti ja laitan menemään porkkikselle Lappeenrantaan tutkittavaksi. Tulipahan samalla kaivettua Tunturi naftaliinista työmatkakulkineeksi, eikä voi keksiä typeriä tekosyitä miksei tuota lyhkästä työmatkaa pääse polkemallakin. :)

              Comment


              • #37
                Lomat lusittu ja takasin arkeen. Porkkis tutki ecun ja vaikuttaa olevan kaikin puolin ehjä, eli ei kosteutta ja sai yhteyden. Eli ilmeisesti sitten ajonesto blokkaa pääsyn VCDS:llä.

                Seuraava vikakohde tuli mieleen, eli voiko rikkinäinen flekti aiheuttaa moisen? Ilmastoinnin flekti oli sökönä ja siihen varaosaflekti on peräkontissa. Mutta jos jäähdyttimen flekti ei ala pyörimään, voiko se aiheuttaa jonkun suojamoodin ja auton sammumisen?

                Comment


                • #38
                  Noniin, vähän bumppailua tähän ongelmaan.

                  Eli sain aikaseksi ruuvattua ecun takasin kiinni ja kävin ajelemassa pikku testilenkin (n. 10min) jonka jälkeen auto parkkiin. 17min kohdalla sammui.

                  Otaksunko oikein, jos väitän että kuvassa näkyvä möhkäle liittyy bensahöyryjen kierrätykseen tms? Pitää voimakkaan kuuloista säksättävää ääntä vaihtelevalla nopeudella ja välillä on kokonaan hiljaa. Normaalia käytöstäkö?

                  Ja vielä uudelleen; parkissa ollessa flekti ei edes yrittänyt pyöriä. Keli tosin asteen-pari pakkasella, mittarin mukaan nesteiden lämmöt normaalit 90 astetta. Voiko viallinen flekti aiheuttaa sen, että auto sammuu silloin kun flektin pitäisi lähteä pyörimään?

                  Pitäisi varmaan kokeilla sekin, että sammuuko auto maantienopeudessa. Parissakymmenessä minuutissa vaan ehtii turhan kauas.
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Kokeilehan seuraavan sammumisen jälkeen samantien avata bensatankin korkki. Onko tankissa voimakas alipaine? Jos tuon bensahöyryjen kierrätyksen kanssa ongelmia niin tankkiin ei tule korvausilmaa, se kyllä sammuttaa auton.

                    Comment


                    • #40
                      Tuolla ekassa viestissä jo maininta, että bensatankin korkin avaaminen ei auta. :) Eikä myöskään suhahda avatessa.

                      Comment


                      • #41
                        Näissähän on melkeinpä tyyppivikana flektien ykkösnopeuden vastuksen hajoaminen. Tuo on toki helppo testata lämpötila-anturin liittimestä hyppyjohdolla. Jos ei uusien hankkiminen innosta, niin tuossa korjausohje. http://website.lineone.net/~alan.jam...od/Repair.html

                        Sammumisongelman kanssa tuo ei kyllä luultavasti ole tekemisissä.

                        Comment


                        • #42
                          Mä jo päissäni hieroin teoriaa, että jos flekti ei lähde hyrräämään silloin kun käsky käy, niin virta katkaistaan mahd. ylikuumenemisen välttämiseksi. Siksi mietin tuota maantienopeuksien ajamista, koska varsinkin tällä kelillä ajoviima jäähdyttänee sen verran ettei flektiä tarvita.

                          Comment


                          • #43
                            Koita saada bensapainemittari jotenkin konehuoneeseen ja katso jos paineet tippuvat kun auto sammuu. Myös jännite ja virtamittaus bensapumpun releelle/sen tilalle. Eli mittaat virtaa mitä pumppu ottaa ja tuleeko jännite ohjausnastalle koneen sammuessa. Eli pysähtyykö bensapumppu (silloin ei ota virtaa, esim hiilet loppusuoralla) vai katoaako ohjausjännite releeltä (jännitemittaus).
                            Miten kipinän laita kun sahuuttaa käyntiin auton sammuttua.
                            Tuohon flektiin liittyen ottaisin flektin johdot väliaikaisesti irti (tarkkaile kuitenkin lämpöjä!) . Muistaakseni jossai volkkarissa oli ffp:n puolella mystinen vika abs/luistoneston kanssa ja lopullinen syyllinen löytyi muistaakseni vasta lähes 2 vuoden kuluttua flektin ohjausboksista! Se kun vaihdettiin niin loppui abs vika..

                            Comment


                            • #44
                              ABS-valoki on pari kertaa vilahtanu, mutta ei nyt ihan hetkeen. Eikä anna abseista koodiakaan.
                              Koetan ens viikon maanantaina nilkuttaa tuon kanssa kaverin pajalle. Tuleepahan samalla testattua tuo maantie-teoria. Sieltä löytyy oskilloskoopit sun muut pelit ja pensselit, niin pääsee kunnolla tutkimaan.

                              Comment


                              • #45
                                Ääni bensapumpulle. Ei olisi eka kerta kun aiheuttaa outoja vikoja.

                                https://www.youtube.com/watch?v=sgPMlBJQ-0E

                                Comment


                                • #46
                                  Noniin, eli väliaikatuloksia.

                                  Eilen yritin ajella pajalle. Kerkesin n. 10km, kun hyyty. Loppumatka meni Hartikaisen kyydillä.
                                  Korjaamon vikakooditesteri vastaa suoraan töpselistä, eli ajonesto ei blokkaa pääsyä eculle. Vika on siis mun läppärissä tai kaapelissa, tai on korjaantunut itsekseen.

                                  Syyksi ilmeisesti paljastumassa viallinen kampiakselin asentoanturi. Olihan nuo muutama tonni sitten vaihdettu, mutta kuten epäilinkin, olivat ihan jotain muuta kuin Boschia. Ja ilmeisesti vielä kaikinpuolin muutenkin väärä anturi. Koska edellinen omistaja vaihtanut myös nokkien asentoanturin, lienee viisainta tilata myös nekin uudet.

                                  Tultiin sellaiseen tulokseen, että samalla kun data kampuran asennosta häviää, loppuu myös pumpun virransyöttö. Onko ihan hullu idea vai jotain perääkin?

                                  Comment


                                    #47
                                    Ihan looginen juttu.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Etelä-Helsingistä aattelin osaset hankkia, mutta nyt tuli hieman tenkkapoo. Samalla osanumerolla löyty kaks anturia, molemmat Boschia, hintaeroa parikymppiä. Toinen käy osanumeron perusteella myös Passattiin, mutta onko noissa nyt muuta eroa?

                                      https://spareto.fi/tuotteet/0-261-21...ine-management
                                      https://spareto.fi/tuotteet/0-281-00...tinopeusanturi

                                      Comment


                                        #49
                                        Marmorin anturin hakisin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Marmorin anturilla hintaa ~130€ ja lienee sekin merkiltään Bosch? Eroaako saman valmistajan anturit sitten jollain tavalla keskenään, vai selittyykö lisähinta vain VAG-konsernin leimalla?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ulkomailta saa kyllä halvemmalla. Syytä olla vaan oikea osa. Samaa Boschia ne on marmorillakin.

                                            022957147 ilmeisesti oikea volkkarin osanumero

                                            http://www.partscats.info/volkswagen...ent_id=1393593

                                            Välttämättä eri antureilla (siis Boschin eri numeroisilla) ei ole muuta eroa kuin johdon pituus.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Boschin oma katalogi tarjoaa tuolle autolle ja koneelle 0261210177. Todennäköisesti noissa tosiaan on vain johdoissa eroa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nappasin Pörhöllä hyllyssä olleen kampuran anturin, hyvällä tuurilla saa auton ajoon jo viikonlopuksi. Alkaa talvifillarointi jo puuduttamaan.
                                                Nokan anturin tilailen tuolta Virosta, silläkin on hintaeroa reippaat sata euroa ja ei ole Pörhölläkään hyllytavaraa. Eikä sillä ole edes niin kiire.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kampuran anturi vaihdettu ja auto tokeni ajonkuntoon. Anturi itsessään helpossa paikassa, mutta johdon liitin oli laitettu paikkaan mihin tarvittiin notkeampia käsiä.

                                                  Täytyy vielä uusia nokan anturi ja Eibachin Prokit -30mm jouset on tulossa Saksasta kans.

                                                  Tattista kaikille osallistuneille, erityisesti ecun tutkineelle taholle. :)

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X