Konserniveli/-sisko alkoi sitten viikonlopun aikana hieman kärttyilemään.
Perjantaina parkkiruutuun ajaessa auto jäi tyhjäkäynnille ropsuttamaan tupangin ajaksi. Yhtäkkiä auto vaan sammui, eikä suostunut enää lähtemään käyntiin. Tätä ennen ajoa oli noin 10-15 minuuttia takana. Kävelin jäljelle jääneen parisataametriä kotiin ja ajattelin, että haen kotoa läppärin ja bensakanisterin ja palaan tunnin-parin päästä takasin autolle. Yllätykseksi auto starttasi parin tunnin päästä ilman ongelmia ja ajelin kotiin.
Kotipihalla yritin lukaista VCDS:llä (VCDS-Lite + VAG-KKL -usb-kaapeli) vikakoodeja. Kaikista muista moduuleista koodien luku + muut temput onnistuu, mutta moottoripuolelta ei. Engine control moduleen sisäänpyrkiessä ohjelma herjaa vain, että "No response from controller". Auto kävi pihalla tyhjäkäyntiä koko operaation ajan, eli noin 10-15 minuuttia, ja pysyi normaalisti käynnissä.
Auto on pari kertaa aiemmin vilkautellut moottorin häiriövaloa, mutta ei ole koskaan jäänyt tielle. Ennen ensimmäistä vilkautusta VCDS:llä pääsi moottorinohjaukseen käsiksi, nyt ei.
Tänä aamuna auto jäi sitten taas tielle. Risteyksestä kääntyessä vain simahti ykskaks, eikä lähteny uudestaan käyntiin. Pitää kokeilla työpäivän jälkeen uudelleen.
Vikadiagnoosi hivenen hankalaa, kun ei pääse vikakoodeihin käsiksi.
Tähän mennessä kokeiltua / tarkastettua:
- (Orkkis)soitin irti -> Ei vaikutusta VCDS:ään
- ECU on kuiva ja ehjä
- Sulakkeet ehjät
- Bensatankin korkin avaaminen ei auta
- Muissa moduuleissa ei vikakoodia, että yhteys moottorinohjaukseen olisi menetetty
- Bensapumpun rele vaihdettu
- Start baud rate VCDS:stä muutettu 9600
- Molemmat avaimet
- Immon sopeutus VCDS:llä
- Raksuttaa tyhjäkäynnillä n. 25min -> sammuu eikä starttaa
Potilaana VW Bora Variant, 2.3 V5 (AGZ, 150hp) 4Motion, ajettu n. 225tkm.
Mitä seuraavaksi ihmettelemään?
Perjantaina parkkiruutuun ajaessa auto jäi tyhjäkäynnille ropsuttamaan tupangin ajaksi. Yhtäkkiä auto vaan sammui, eikä suostunut enää lähtemään käyntiin. Tätä ennen ajoa oli noin 10-15 minuuttia takana. Kävelin jäljelle jääneen parisataametriä kotiin ja ajattelin, että haen kotoa läppärin ja bensakanisterin ja palaan tunnin-parin päästä takasin autolle. Yllätykseksi auto starttasi parin tunnin päästä ilman ongelmia ja ajelin kotiin.
Kotipihalla yritin lukaista VCDS:llä (VCDS-Lite + VAG-KKL -usb-kaapeli) vikakoodeja. Kaikista muista moduuleista koodien luku + muut temput onnistuu, mutta moottoripuolelta ei. Engine control moduleen sisäänpyrkiessä ohjelma herjaa vain, että "No response from controller". Auto kävi pihalla tyhjäkäyntiä koko operaation ajan, eli noin 10-15 minuuttia, ja pysyi normaalisti käynnissä.
Auto on pari kertaa aiemmin vilkautellut moottorin häiriövaloa, mutta ei ole koskaan jäänyt tielle. Ennen ensimmäistä vilkautusta VCDS:llä pääsi moottorinohjaukseen käsiksi, nyt ei.
Tänä aamuna auto jäi sitten taas tielle. Risteyksestä kääntyessä vain simahti ykskaks, eikä lähteny uudestaan käyntiin. Pitää kokeilla työpäivän jälkeen uudelleen.
Vikadiagnoosi hivenen hankalaa, kun ei pääse vikakoodeihin käsiksi.
Tähän mennessä kokeiltua / tarkastettua:
- (Orkkis)soitin irti -> Ei vaikutusta VCDS:ään
- ECU on kuiva ja ehjä
- Sulakkeet ehjät
- Bensatankin korkin avaaminen ei auta
- Muissa moduuleissa ei vikakoodia, että yhteys moottorinohjaukseen olisi menetetty
- Bensapumpun rele vaihdettu
- Start baud rate VCDS:stä muutettu 9600
- Molemmat avaimet
- Immon sopeutus VCDS:llä
- Raksuttaa tyhjäkäynnillä n. 25min -> sammuu eikä starttaa
Potilaana VW Bora Variant, 2.3 V5 (AGZ, 150hp) 4Motion, ajettu n. 225tkm.
Mitä seuraavaksi ihmettelemään?
Comment