Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 -01, Tiptronic vaihteistovikaa, FBD

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 -01, Tiptronic vaihteistovikaa, FBD

    Kylmillä keleillä (lähellä nollaa) vaihteisto menee vikatilaan ensimmäisellä käynnistyksellä. Heti uudelleenkäynnistyksen jälkeen vaihteisto toimii taas normaalisti. Vikamuistissa seuraavat viat:

    18233 35 P1825 Paineensäätöventtiili 3 Oikosulku plussaan (lost23 satunnainen)
    18223 35 P1815 Paineensäätöventtiili 1 Oikosulku plussaan (lost23 satunnainen)

    Vaihteiston päässä oleva 16 napainen liitin tarkastettu ulkopuolelta. Tämä oli kunnossa.

    Vaihteiston ohjainlaitteen kampa tarkastettu, OK. Tästä myös mitattu 1-3 paineensäätöventtiilin piirin resistanssit.

    1. 30,9 ohmia, 2. 30,8 ohmia ja 3. 30,6 ohmia. Eli OK?

    Seuraavaksi lähdettävä tutkimaan laatikon sisältä johtoja? Kellään vastaavia vikoja ollut ja mistä löytynyt ratkaisu?

  • #2
    Vaihteiston öljypohjasta oli lähtenyt maalia lohkeilemaan. Maalit poistettu kokonaan. Ohjausventtiilit puhdistettu ja sisäinen johtosarja uusittu samalla, kun sellainen oli tilattuna valmiiksi.

    Comment


    • #3
      Lisää vaihteistovikaa. Tänään aamulla työmatkalla viimeisessä mutkassa kuului ''pamahdus'' lootasta alaspäin vaihdettaessa. Vaihteisto meni vikatilaan. Kytkettynä oli jokin iso vaihde vikatilan johdosta.

      Sormet ristissä lähdin töistä kotiinpäin. Käynnistyksen yhteydessä ei vikatila ollut päällä ja pakilla tuntui toimivan OK. Vaihteisto meni kuitenkin heti vikatilaan eteenpäin lähdettäessä. Vikatilaan kun laatikko meni kuului paukahdus taas...

      Comment


      • #4
        Vikakoodit saatu luettua.

        P0733 3. vaihde väärä välityssuhde, staattinen
        P0730 Vaihde/välityssuhde, väärä välityssuhde, staattinen
        P1835 Paineensäätöventtiili 5 oikosulku plussaan, satunnainen

        Kellään tietoa ZF 5HP24 laatikosta mitä paineensäätöventtiili 5 ohjaa? Jos venttiilikoneistossa olisi kuitenkin vielä maalisuikaleita? Jos venttiilikoneiston laittaa palasiksi niin onko syytä ostaa ZF:än ''valve body rebuild kit'', jossa tulee uudet tiivisteet jne.?

        Comment


        • #5
          Minkäkuntoinen akku sulla siellä on? Mulla meni myös aina kylmällä ekalla käynnistyksellä vikatilaan ja tokalla normaalisti toimimaan. Vaihdoin 6v vanhan akun ja tuo vaiva katosi. Ilmeisesti akun jännite romahti liiaksi laatikon ohjaimen makuun ja arpoi sitten jonkun vikakoodin ilmoille.

          Laatikon kyljessä on sähköliitin ja joskus se hapettuu ja alkaa oireilemaan. Mulla se oli puhdas kuin tehtaalla tehty.

          Tai sitten laatikon sisällä on johtosarja ja se oli Laakkosella vajaa 300e, jos se on rikki. Tuo on mahdollinen syy.

          Tosin sulla tuntuu paukahtelua yms, mitä ei jännite aiheuta.

          Comment


          • #6
            4-5 kuukautta vanha alkuperäinen (economy) akku.

            Laatikon kyljessä oleva liitin tulee käsittääkseni tuon sisäisen johtosarjan mukana, joka sinne on vaihdettu.

            Comment


            • #7
              Tänään pääsi vähän enemmän tutkimaan. Taitaa olla eteenpäin ajon kytkin sökö. Vaihteistoremppa oli autolle tehty melko tasan 30tkm ja 3 vuotta sitten... Jossa on vaihdettu juuri kytkin ja turbiini.

              Comment

              Working...
              X