Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8Tq AVJ ei käynnisty -> Bensapumppu rikki. Pumpun päivitys?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B6 1.8Tq AVJ ei käynnisty -> Bensapumppu rikki. Pumpun päivitys?

Ongelma alkoi siten että motarilla lähti vedot pois, kierrokset tippui hiljallee nolliin ja auto jäi tien laitaan.

Auto siis pyörittää starttia, mutta mitään ei tapahdu.

Vikakoodeissa 16075 eli G28 anturivika (kampiakselin asentotunnistin). Sen vaihto uuteen; koodi poistua, mutta vika ei. Anturista oli kyllä selvästi se kontaktipinta kulunut eli todennäköisesti sekin koodi ollut aiheellinen.

Tuli tarkastettua bensapumpun rele ja sulake jotka olivat ok.
    Pumppu ei kuitenkaan lähde pyörimään startatessa eikä paineista kun laittaa virrat päälle.
    Toisin sanoen pumppu mykkä, tosin pumpun liittimiinkään ei tule virtoja.

Tulpat kuivat, eli ei saa bensaa.

Mitä kautta virta kiertää pumpulle? Rele-sulake-pumppu?

e: pitää huomenna antaa virtaa suoraan pumpulle ja testata onko se mykkä. Mihin pinneihin plus ja mihin maa kun se on nelinapainen liitin?

Ideoita/muuta huomioitavaa?
    Viimeksi muokannut aajii; 24.10.2015, 17:39.

Mulla oli tossa sattuneesta syystä parit dokumentit valmiina. Ite ostin Sparetosta VDOn pumpun jolla auto taas toimii. Virrat päälle laittaessa se 12V käy tosiaan aika lyhyen aikaa päällä, startatessa sitten pitäs tulla virtaa pumpun liittiimeltä mitaten.
    Attached Files

Comment

Juu kiitokset. Minulla tosiaan pumppu ei sano mitään vaikka sulakkeelta lähtee virta (tosin pätkittäinen, mutta veikkaan, että kynä oli huonosti kontaktipinnassa tai kun akku alkoi olemaan melko loppu).

Pitää huomenna kokeilla hypyllä suoraan antaa virtaa, jos ei pelitä niin uutta pumppua tilalle.

e: koitetaan vielä pois sulkea muita vaihtoehtoja tässä:

Paljonko vcds.n pitäisi näyttää koneen pyörintä nopeudeksi startatessa? Minulla se näytti n.120rpm, eli voinko sanoa varmasti, että asentotunnistin toimii?

Vielä tuosta pumpun testauksesta:
      -Eli ymmärsinkö oikein ohjeesta, että pumpun liittimen 1 ja 4 navan välinen jännite tulisi olla suurinpiirtein sama kuin akun jännite?
      -Sitten vielä tuo itse pumpun testaus eli rele ja sulake irti ja akulta suoraan virtaa sulaketauluun bensapumpun kohtaan?
      -Mitenkäs jos haluaisin vielä varmistaa, että johtosarjassa ei ole häikkää eli antaisin suoraan pumpulle virtaa niin mihin pinneihin 1-4 tulee laittaa mitäkin kiinni ettei nyt itse särkisi sitten mitään.
      Viimeksi muokannut aajii; 23.10.2015, 07:26. Perustelu: lisäys

Comment

Jees eli pumppuhan sieltä oli mennyt, hiilet loppu.

Seuraava kysymys onkin mitä sinne kannattaisi laittaa tilalle kun tarkoitus olisi kuitenkin tehdä tekniikkapäivitystä sen verran, että tavoite olisi siellä 300-350hp nurkilla.
        Tämä siis niin sanotusti ennakoivana toimenpiteenä, että ei tarvitse silloin enää pumppua alkaa päivittää.

Mihin asti "vakiopumppu" (tuo mainittu vdo) riittää?
        Jos siinä ei reservi riitä niin itse kallistuin Boschin 040.seen Walbron 255.sen sijaan.
        Näissä mitään huomionarvoista?
        VDO.han pitäisi olla bolt-on setti kun taas Boschissa tulee asennussarja mukaan millä saa sopimaan orkkis kehikkoon.

Comment

Working...
        X