Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vetää.. ei vedä.. vetää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 vetää.. ei vedä.. vetää

    Moro! Autossa tuntuu olevan jatkuvasti jotakin pientä, mutta tämä vika on hämännyt jo pidemmän aikaa. Eli tuntuu vaihtelevan joskus jopa päivittäin, miten auto liikkuu. Jokin kuulemma laadukas ohjelmointi lyöty Saksassa jo sisään, mutta välillä tuntuu että tehoja on jopa alle vakion. Auto siis -00 ja APY motilla. Juurikin oli vaikeuksia päästä Bemarin 320d:stä ohi baanalla, ja jäi aika paljon hatuttamaan.
    Selasin tuota erästä Englantilaista foorumia, ja sieltä löysin mahdollisen vian (?), joka olisi tiensä päässä oleva katti. Saako tuota tutkittua Vag-comilla, vai pitääkö mennä päästöjä mittaamaan?
    Olen jo vaihtanut N75 venttiilin, by-passin, tulpat, puolat, maffin ja niitten pitäisi olla kaikkien ok. Myös vuototesti tehty tovi sitten, ja vaihdoin rikkinäisiä letkuja uusiin silikonisiin. Enää ei siis vuotoja. Vag-com ei anna vikakoodeja, ja mittasin juuri arvoja tien päällä. Boostaa todellista maksimissaan noin 1.8bar ja maf näytti kutakuinkin 175g/s.
    Kysykää jos jotain infoa tarvitsette lisää, mutta apu olisi tervetullutta. Rupeaa omat ideat loppumaan.

    EDIT: Sanoivat tuolla ulkomaan foorumilla että lambdan jännite tulisi olla melko tasainen tyhjäkäynnillä, jos katti ja lambda ok. Minulla se seilaa akselilla 0.105V-0.645V. Onko siis katti paskana?
    Viimeksi muokannut DeLaHoya; 22.10.2015, 17:50.

  • #2
    Duoda noin. Eikös APY:ssä vakiona ole 210hp ja noilla mitatuilla ilmamäärillä tulisi noin 220hp, jos tuo ilmamäärä on maksimimäärä mitä on mitattu. Eikös se niin mene, että viritys on onnistunut jos tehot ei laske? Vakavasti puhuen, jos tuo 175g/s on todella maksimi ilmamäärä 1.8 bar:lla, niin jotain on kyllä pielessä, kun vakiossa taitaa olla ahtopaine 0.8 bar.

    Olisko katti tukossa?

    Comment


    • #3
      Niin onko tossa huomioitu ilmanpaine, eli jos vag-com näyttää 1,8bar, niin ahtopaine on 0,8 bar. Katso paljon on ahtojen pyynti verraten toteutukseen.

      Comment


      • #4
        Kaikki ulkomaanfoorumilla ei selvästikään ole totta.

        Ajelehan meille vähän lokia 002 + 020 + 115 groupeista esim kolmos- tai nelosvaihteen täyskaasuveto jostain 2000rpm rajoittimeen asti.

        Comment


        • #5
          Käyn huomenna ottamassa lokin joskus päivällä, kun vaan ehdin, ja laitan sitten infoa. Kiitos vastauksista! Josko saisi asiaan selvyyttä

          EDIT: Millä muuten saan säädettyä tuon graafin kattoa ylemmäs, siten että logattavat ahdot (pyynti ja toteutunut) ovat samalla asteikolla? Sori mutta en ole kovin oppinut vielä tuon kanssa.

          Comment


          • #6
            Siellä oikealla on kohdat josta voi muuttaa asteikkoa.

            Comment


            • #7
              Olisko helpompaa vain antaa VCDS:n tehdä csv -file jonka sitten voi tuoda exceliin ja siitä sitten saa piirrellä just sellaisia käppyröitä kuin huvittaa?

              Comment


              • #8
                Voi kumpa osaiskin käyttää exceliä. Mieluusti tekisin vaikka mitä käppyrää, jos taidot riittäisi :/ Ja kiitos nimim okkim. Katsastan huomenna kun menen loggaamaan.

                Comment


                • #9
                  Jos saat login oton päälle VCDS:stä, niin laita vain sekin log-file tänne niin kyllä siitä kaaviot saadaan tehtyä.

                  Comment


                  • #10
                    Otin nyt sit vedon ja tallensin tuon login .csv tiedostona. Menikö nyt oikein? Linkki logiin ohessa.

                    http://aijaa.com/BPfagg

                    Siinä on nyt veto kolmosvaihteelta n. 2000rpm-rajoittaja.
                    Viimeksi muokannut DeLaHoya; 23.10.2015, 16:07.

                    Comment


                    • #11
                      Siis jos luin oikeen(pikku humalassa) niin pyynti on 0.8bar ja toteutus 0.8bar. Eli onkohan siellä ny mitään "lastua!? Ainut et ahdin herää myöhässä.

                      Comment


                      • #12
                        En saa tuota tiedostoa edes auki omalla koneella. En tiedä mitä olen katsonut sitten, kun tuon aikaisemman 1.8bar löysin. En mene takuuseen tuosta autosta. Tuotin sen tammikuussa Saksasta, ja se myytiin vakiona. Autossa on kuitenkin 2.75" putkisto ja vv-suodin. Kuittikansiosta löysin kuitin optimoinnista (+43hp ja 75Nm), mutta en tiedä sitten. Olisiko autoon laitettu vakio softa takaisin? Saako katsottua Vag-comilla jostakin?

                        EDIT: Mites tuo ahdin... Onko tiensä päässä, vai miksi myöhään mukaan tulo?

                        Comment


                        • #13
                          Siis pyynti on 1.8 bar ja totetus 1.8 bar, siitä vähennetää ilmanpaine(n,1bar) ahdin vaa herää vähän myöhässä. Ohjelmoinnin tekiää ei saa kyllä selville, portin kautta kuitenkin laitettu, jotkut mitkä joutuu juottaa itse ECU:n niin jättää jonkun tarran tai jotain(harvoin) Jos oikeesti ohjelma, niin hukkaportti voi olla väljä, itse ahdin tai putki tukossa. Noi ilmamassatkin täsmää vakio ohjelmaan.

                          Comment


                          • #14
                            ei mulla ainakaan tarvi mitään 1 baaria vähentää ahdoista,vag com näyttää sen ihan suoraan ja oikein nuo ahdot.Tai sitten mun ahdot on pakkasen puolella :)
                            edit.
                            täh puhun ihan höpöjä sori,pitäähän se baari siitä poistaa :( sama vika ku jarpalla :)
                            Viimeksi muokannut Pietu71; 23.10.2015, 18:40.

                            Comment


                            • #15
                              Kysymysmerkki onkin nyt, että onko tuossa edes mitään ohjelmaa sisässä. Mutta miksi viive ahdoissa? Ei tuo hirveän tehokkaalta tunnukaan, ja on ongelmia pysyä äijän Viton (+200hp) perässä :(
                              Onko tuo logi muuten ok, jos vakioon vertaa?

                              Comment


                              • #16
                                Siis kyl vcds näyttää ahtopaineen+ilmanpaineen. En kattonu ku ahtopaineet ja kierrokset,mut eihän siinä voi olla ohjelmaa ku pyynti ahdoissa on vaa 0.8bar. Oot noi perus osat kuitenki vaihtanu ja paineistanu.

                                Comment


                                • #17
                                  No sitten. Mikä voi olla vikana, kun turbo herää myöhässä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hukkaportin kello kaput? Akselista kiinni sormin tms ja testaillen kuin napakasti pitää pakopesän hukkaportin läpän kiinni. Tai ko. portti sökö, sellainen lautanenhan se on siellä pakopesässä. Google / Youtube niin löytää tarkempaa kuvaa ja videota rakenteesta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nii ei sitä todellisuutta nää kuin ottamalla downpipe irti, voi puuttuu pala vaik läpäst, mist puhaltaa ohi. Esim. mulla oli s3, mis oikeesti 1.7 ahdot, vaihdoin ahtimen niin olihan se saatanan väljä mut toimi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin siis turbo (ja hukkaportin kello) ovat tässä sitten motin ja tulipellin välissä eikö? Millainen homma sitten on taas päästä sinne käsiksi? Olen turbon vaihtoa suurempaan haaveillut, mutta taitaa olla sellainen homma, että tarvitsis saada koko motti keulilta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vakiolta näyttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sanotaan mukavan homma, hauulla löytyy juttuu..esim tt audi .

                                            Comment


                                            • #23
                                              mitä tarkoitat tuolla, että turbo herää myöhässä...?
                                              ahtimen pystyy vaihtamaan ilman, että ottaa koko moottoria pois, mutta asennoituu vaan, niin että homma ei mene välttämättä, kuin elokuvissa...
                                              itse vaihdoin pari kk sitten omaan S3:seen ahtimen ja samalla muitakin osia, purkamatta mitään ns. edessä olevaa pois...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onhan tuossa pyyntiin nähden pieni viive, mutta ei tuo nyt hirveän myöhässä herää, 3000 rpm ahdot on jo ~pyynnissä.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X