Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ihmetystä herättävä automaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihmetystä herättävä automaatti

    Sanovat että uusien jäsenien pitää olla aktiivisia...
    Joten, satanen audi 2.2 automatigue -84. Käsittääkseni pitäisi olla 3-vaihtenen automaatti. Perstuntumalla ja vaihdekaaviota katsellessa olen vieläkin samaa mieltä, 1,2,D,N,R,P. Mutta kun kepissä on pykälät 1,2,D,?,N,R,P! Mikä on se D:n ja vapaan välissä oleva pykälä? Jenkeissähän se on isoD, mutta tässä ei käsittääkseni sellaista ole, eikä kepin liikuttelu D:n ja ?:n välillä vaikuta mitään. Auton historiasta löytyy epäilys ettei olisi välttämättä alkuperäinen laatikko.

  • #2
    Katsoin tuosta Chiltonin kirjasta, joka tuli ostettua Alfamerilta:
    Drive ja Neutral asennon välissä on joissain laatikoissa
    E-asento (Economy?).

    Kun vaihteenvalitsin on tuossa asennossa, niin autossa ei
    ole "moottorijarrutustoimintoa", eli auto rullaa vapaalla
    aina kun kaasupolkimen nostaa ylös.

    Samaan tyyliin kuin Saab 96:ssa vapaakytkin toiminto.

    Comment


    • #3
      En ole kyllä huomannut, että D:lläkään jarruttaisi, mutta täytyy paneutua kun lähtee huomenna ajelemaan.

      Comment


        #4
        Käyttöohjekirjan mukaan D:n jälkeen on E vain dieselmalleissa eli olisiko sinulla dieselin shifteri kun minulla ei muistaakseni ole D:n jälkeen muuta kohtaa kuin N. E on economy ja silloin voi rullata ilman moottorijarrutusta eli laatikossa on vapaakytkin.

        Comment

        Working...
        X