Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 4.2 ARS - VCDS misfiret?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 4.2 ARS - VCDS misfiret?

    Kutonen havaitsi kalenterista tilipäivän ja sen kunniaksi alkoi vähän temppuilemaan.
    Nyt kahteen kertaan tehnyt tempun niin, että kun on ajettu noin 30km ja moottori on lämmin, niin yksi pytty putoaa ajoittain pois pelistä. Antamalla kierroksia vähän yli 2500 se palaa ruotuun ja pysyy mukana hetken.
    Tästä ei jää vikakoodeja ja yritin kaivella VCDS:llä misfiretkin esille.
    Jäähdyttyään toimii taas normaalisti. Mun normaalissa 12km työmatkassa tätä ei esiinny ollenkaan.

    Plaratessani grouppeja läpi en huomannut suoraan missään tekstiä misfire.
    Mistä groupista saan kaivettua misfiret esille, eli mikä pytty siellä tippuu pois pelistä, vai onko niin ettei vm 2000 autossa vielä ole tuota ominaisuutta?

    Siinä tapauksessa vian ollessa päällä lähden nyppimään puolilta liitintä irti summamutikassa ja käynpä hakemassa uuden puolankin. Olisi ensimmäinen jonka tämä keittää...
    Tulpatkin on ajettu jo paljon (taitaa tulla 90000) ja parin tonnin päästä on huolto, jossa viimeistään ne pitää vaihtaa taas uusiin LL-mallisiin.

    #2
    Euroversiossa on oletuksena misfire detection pois päältä, vaatii softan puukotusta. Jos sinulla on keino lukea ja kirjoittaa softa ecuun niin saan ne tarvittavat measuring blockit muokattua käyttöön.

    Comment


    • #3
      Eli en ollut täysi puusilmä.
      Eipä siinä, ajetaan lämpöiseksi ja lähdetään nyppimään johtoja irti.
      Ei siinä muukaan auta.
      Kiitos Mikko!

      Comment


        #4
        Puoliakin löytyy testiin jos haluat mutta eipä ne uutenakaan ole kuin ~40€ pala.

        Comment


        • #5
          Pitää se varapuola ostaa kuitenkin, vaikka onkin pärjännyt jo yli 90000km ja 4v ilman.
          Kiitos vaan tarjouksesta :)
          Tulpat pitää laittaa tilaukseen nyt jo joka tapauksessa. Viimeksi oli reilu 170€ sarja, mutta nyt meinasin laittaa tilauksen Güntherin kotimaahan ja säästää jonkin verran. Olisin jo tilannut, mutta kun ei ulkoa muista mitkä oli sopivat ja ei ole ehtinyt kaivelemaan arkistoakaan.

          Comment


          • #6
            Vika oli haastavampi saada esille. Kun poistin peitelevyt, jolloin puolakin sai viileätä ilmaa paremmin, niin ei suostunut alkaa rötäämään ihan helpolla.
            Sinnikkyys palkittiin lopulta 3vkon ja pienen epätoivon jälkeen.
            Silloin kun haluaa, että ei toimisi, niin vaikutus on juuri päinvastainen.
            Tämä paikallistui lopulta seiskamukin puolaan, joka haiskahtikin jo vähän sähköltä.
            Arvaus meni kerrasta oikein. Osittain johtuu siitä, että joskus kesällä oli yhden kerran satunnainen vikakoodi nakutustunnistimelta tuossa sylinterissä, joten se oli vahvin ehdokas.

            Comment

            Working...
            X