Auto kuumetta lievittäessä,kauppias rupesi moittimaan vaihdokkini moottoria; 2,4sta hän ei huoli . Ollut 2kpl myynnissä ja kuluttivat öljyä ja lisäksi bensa syöppöjä. Olin aivan tyrmistynyt ,omani ei vielä yli200tkm ajettunakaan vie öljyä kun 1l/10tkm (kun ulkopuolinen öljy vuoto saatiin paikallistettua ),ja 8,5-10,5 kulutus on jenkkiautomiehelle jo naurettavan alhainen. millaisia kokemuksia muilla??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,4.n huono maine???
Collapse
X
-
Vee6
Itsellä ollut 2.4 30V (AGA) vajaan vuoden. Keskikulutus koko ajalta 9.6. Loota on automaatti (Tip.) Öljyn syönti ei mikään ongelma. Viimeisestä öljynvaihdosta n. 9tkm ja öljyä lisätty n. 0,5l jotta pysyy alarajan yläpuolella.
-
Oiskohan ollut vaan kauppiaan tapa sanoa ettei halua autoasi. Mutta tuo 2.4:n on hieman "karvalakin" maineessa, vähän kuten A4:nen 1.6:sella moottorilla. Nuo kulutus ja öljynsyönti on ihan samaa siinäkin kuin muissakin Audin moottoreissa eli syö mitä polkee ja loput vuotaa ulos...
Comment
-
Itselläni kans tuo AGA kone jo viidettä vuotta ja kyllähän sitä on saanut välillä rempata.
Moottorina se on erinomainen, siis vääntö ja tehot päihittää 1.8T:n ihan mennentullen(<--oma mielipide).
Miinuspuolia sitten onkin vähän enemmän:
-Korkeat huoltokustannukset
-Öljyn hävikki
-Pakkasella outoa nakutusta (aika ajoin)
-Perhanan hankala/ahdas huoltaa itse
Vaikka miinuksia on jonkin verran, niin kyllä kone kestää, jos sen säännöllisesti huollattaa.
Käyntiin lähtee aina ekalla yrittämällä oli pakkasta tai ei.
Myös täyskiihdytyksissä soundit on melko miehekkäät.
Monet sanovat, että veto on melko kuminauhamaista, mutta kyllä itse ainakin huomaan selkeän "potkun" kierrosten noustessa yli 2500rpm.
Tehoja on aivan riittävästi A4:n painoiseen autoon, eli kyllä ne isot Volvot ja 500-sarjan bemarit on monesti taakse jääneet.
Luultavasti laitan seuraavan Audini myös samalla koneella, mutta vain Multitronic lisämausteena.
Comment
Comment