Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n moottorin lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT:n moottorin lämmöt

    Lämpömittari näyttää 90° normaalisti ajaessa , joskus helteillä liikennevaloissa ja muulloinkin pidempään paikoillaan ollessa, nousee lähelle 100° ,flekti(t) ei pyöri. (ilmastointi pitää toisen flektin päällä)
    Ilmastoinnin diagnostiikasta katsottuna (kanava49) lämpö olisi 99-100°
    Kuuluko flektin käynnistyä jo noissa lämmöissä ? Sulakkeet on ehjät, mistä flektit saa ohjauksen käynnistyä ?
    Toinen juttu mikä askarruttaa.... jälkijäähdytys pumppu ei mielestäni enää käynnisty, sulake on ehjä, pitäisikö käynnistyä joka kerta kun auton sammuttaa ?
    Saako flektejä ja tuota pumppua ajettua vcds output testeillä ?
    Viimeksi muokannut Weskuu; 15.10.2015, 17:40.

    #2
    En ole saanut TT:n lämpömittaria nousemaan >90° lämpötilaan koskaan, joten oletan tosiaan, että flektissä on joku vika. Sen pitäisi käynnistyä ennen kuin lämpömittari alkaa nousta yli 90 asteen.

    Jälkijäähdytyspumpussa itsellä on myös vika. Se tuntuu toimivan harvakseltaan silloin tällöin. Toisaalta tuosta viasta ei pitäisi olla mitään haittaa, kun sen tietää. Pitää vaan muistaa ajaa hissukseen vähän aikaa ennen moottorin sammuttamista. Näin oletan. Viisaammat korjatkoon, jos meni mäkeen.

    Comment


    • #3
      On sen verran selvitellyt , että j293 boxi ohjaa flektejä sekä jotenki ac.... Missähän tuo on... on left longitudial member in engine compartment ?

      Comment


        #4
        Vaihdappa flektin lämpökytkin/anturi syylärin vasemmasta alareunasta. Se käynnistää flektin, kun lämpötila nousee liiaksi.

        Comment


        • #5
          Juu tuo antaa lämpötila tiedon tolle j293 boxille käynnistää flektin eka ykkös nopudella ja sit vielä lämpimämpänä kakkos nopeudel... Pitää tseksta tuokin, on ilmeisesti halvin osa tos systeemis....

          Comment


            #6
            En ole saanut TT:n lämpömittaria nousemaan >90° lämpötilaan koskaan, joten oletan tosiaan, että flektissä on joku vika.
            Nyt ei logiikka aukene minulle. Moottori ei lämpene yli 90 asteen, miten se vika voisi olla flektissä?
            Sen pitäisi käynnistyä ennen kuin lämpömittari alkaa nousta yli 90 asteen.
            Ei pidä. Audien lämpömittarit nyt on viitteellisiä mutta ennemmin sadan asteen pintaan on mittarissa kun flekti lähtee.

            Behrin anturin ON/OFF lämpötilat, nämä siis jäähdyttimen alareunassa mitattuna:
            - 1.nopeus 95/84
            - 2.nopeus 102/91

            Comment


              #7
              Koska vika oli Weskuulla; ei minun autossa.

              Ja koska kyse oli siitä, mitä mittariston lämpömittari näyttää; ei jäähdytysnesteen todellisesta lämpötilasta. Ehjällä autolla et takuulla saa mittariston lämpömittaria nousemaan yli 90 asteen.

              Comment


                #8
                Ehjällä autolla et takuulla saa mittariston lämpömittaria nousemaan yli 90 asteen.
                Kuten mainittua, Audin mittarit on aika suurpiirteisiä mutta kyllä helteillä liikennevaloissa sataseen nousu on ihan mahdollinen.

                Eikä nuo Vesan auton todelliset lämmötkään vielä indikoi välttämättä vikaa. Toki ei ole vielä mainittu missä lämmöissä flekti käynnistyy.

                Comment


                • #9
                  Tästä aiheesta on ollut puhetta aiemminkin ja tosiaan väliaikainen nousu 100 asteeseen ei vielä välttämättä tarkoita vikaa. Toisaalta jos isoa heittoa lämmöissä, niin voisi termari jumia.

                  Tsekkaa nämä linkit asiaan liittyen:
                  Linkki 1
                  Linkki 2

                  Comment


                    #10
                    Ok. Uskotaan. :)

                    En ole tuollaista lämpötilan nousua havainnut koskaan itse - siis mittariston lämpömittarista. En tietenkään ajele ympäriinsä lokittamassa lämpöjä VCDS:llä.

                    Minulla on tällä hetkellä APX (1.8T) ja BHE (3.2). Molemmat toimivat käytännössä samalla tavalla. Kylmäkäynnistyksestä lämmöt nousevat tasan 90° noin 5 km ajomatkalla; ja pysyvät siinä. Koskaan ei ole noussut yli 90° edes ruuhkassa.

                    Minusta tuo on ihan ok vikaindikaattori: jos lämmöt ei nouse tai jos nousevat helposti yli 90 asteen, niin pitää alkaa vikaa etsimään.

                    [EDIT: Taisikin olla niin tällä hetkellä, että APX:n termostaatti vuotaa, joten lämpö nousee oikeaan käyntilämpötilaan vain ruuhkassa. Muisti hieman petti, koska kyseisellä autolla ei ole vuoteen ajettu. Vapaita korjaustiloja saa tarjota; voisi kunnostaa tuon ensi kesäksi.]

                    Comment


                      #11
                      Koeta jarpale joskus laittaa ilmastointi pois päältä, muutenhan flekti pyörii. Taitaa olla tältä kaudelta testauskelit kuitenkin jo käytetty.

                      Comment


                      • #12
                        Tai katsoa oikea lämpötila ilmastoinnin paneelista, sieltä mä katsoin... Mittari kun tönöttää aika tavalla paikoillaan....

                        Comment


                          #13
                          Kappas. Luin väärin sun alkuperäistä viestiä. Luulin, että lämpö oli noussut mittaristossa yli 90 asteen. Ei kai tuossa sitten mitään ongelmaa ole flektin kanssa.

                          Pitäisikö jälkijäähdytyspumpun jäädä pyörimään aina kun auton sammuttaa vai onko siinä jotain tekoälyä?

                          Comment


                          • #14
                            Kyl se mittari nousee vähän jos on helteellä paikoillaan jonkun aikaa... tai kun näillä keleil kuuntelee yhden hyvän biisin paikoillaan ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Olisiko tämä http://m.motonet.fi/fi/tuote/309407 oikea pumppu tuohon jälkijäähdytykseen ?

                              Comment


                                #16
                                On ihan oikee

                                Comment


                                • #17
                                  Tämä lämpö ongelma vaivaa edelleen, nyt vaihdettu termostaatti orginaali, jälkijäähypumppu, pesty ja huuhdeltu järjestelä moneenkertaan. Edelleen nostaa välillä lämpöjä noin 100asteeseen. Varsinkin jos on antanut vähän kenkää... mutta laskee jonkin ajan kuluessa normaaliksi Alkaa ideat loppua, mikä piru sitä riivaa ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    onko järjestelmä ilmattu oikein??... vaikka niin että sisälämpötila säätö maximille ja paisarin korkki auki pyörittää autoa tyhjäkäynnillä niin kauan että termostaatti aukeaa.... ja lämpötila nousee yli 90..

                                    jos sisälämpötilaa ei ole käytetty maximilla kertaakaan nesteiden vaihton jälkeen niin ilmalukko on melkein 100 varma sisäkierrossa ja tekee silloin tuota.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä näin on tehty... ja sisälle tulee lämpöä hyvästi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ainakin B6 1.8T obd llä katsottuna nostaa oikeat lämmöt talvellakin yli 100c hetkellisesti, eikä ihmekään kun termari oli 98c

                                        Jos TT on sama termari niin en pitäisi vikana tuota

                                        Comment


                                        • #21
                                          Termostaatti on 90°C

                                          Comment


                                          • #22
                                            pitääkö paisarin korkki paineet...

                                            Comment


                                            • #23
                                              On ihan uusi ... ja lämpimänä avattaessa huomaa kyllä että painetta on.

                                              Comment


                                              • #24
                                                vesipumpun siivet riekaleina tai siipipyörä rivaa akselillaan. näitä on sattunu. varsinkin kun se siipipyörä on muovia.

                                                edit: tämä siis yksi veikkaus.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tähän alan itsekkin kallistua, sen lisäksi flektin anturi on myöskin epäillyn alaisena, tänään käyttelin tos pihalla niin toinen flekti kävi välillä muutaman sekunnin vaan, ilmastointi ei ollut päällä.
                                                  Vesipumppu on vaohdettu 3-4 vuotta sitten samalla kun jakoremmi vaihdettiin, LMS oli tekijänä mutta millainen pumppu sinne mahtoi mennä....
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 28.4.2016, 18:37. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Siitä valusiipinen tilalle. Pitäisi olla laadukas pumppu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mikä on normaali moottorinlämpö?

                                                      Terve missä pyörii yleensä audin mittarin lämmöt kun olet ajellut ruuhkassa ?

                                                      Itsellä 1,8 audi tt vm 1999 tänään nousi 110pintaan muuten aina pysynyt siinä 90 asteessa hyvin. En kyllä ajele ruuhkassa.

                                                      vastailtaa kun kerkeette.

                                                      kittih.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ensin pitäs selvittää, että onko todellinen lämpö vai mittaristovika. Missä tilanteessa se sitten meni 110:een.
                                                        Kyllä sen pitäs siinä 90:ssä pysyä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyllä mulla ainakin napottaa kesät ja talvet ruuhkassa, kaupungissa ja maantiellä siinä 90 asteessa eikä kyllä pahemmin hievahda minnekään siitä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla aikoinaan vastaava tilanne, moottori lämmöt hyppäsi tappiin. Viaksi paljastui rikkoutunut vesipumppu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X