Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 2.3 vikakoodi 4341

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 90 2.3 vikakoodi 4341

    Rupesi tuossa moottorin häiriövalo palamaa. Luin vikakoodit ja sain koodin 4341 Haynesin korjausopas ei tuntenut ko. koodia, mutta netistä löytyi selitys. Koodi on Differential Pressure Regulator. Mistähän päin tuo löytyy? Auton toiminnassa en huomannut mitään eroa vaikka tuo vikakoodi ilmestyi. Onkohan kenelläkään tietoa mitä tuo koodi tarkoittaa? Niin ja moottori on NG.

    #2
    ng

    saattaisi olla määränjakajan kyljessä oleva paine-erosäädin. paremmin lontoota ymmärtävä tarkentakoon.

    Comment


      #3
      Äkkiseltään kuullostaisi tuo differential tasauspyörästöltä. Eli lontoosta käännettäessä tuo olisi tasauspyörästön paineensäädin...?

      Comment


        #4
        Kuinkas vikakoodit saadaan luettua näissä vanhoissa vehkeissä?

        Comment


          #5
          Ainakin tässä mallissa sulakerasiassa on yhden releen päällä on paikka sulakkeelle. Siihen vain joku sulake ja sitten virrat päälle, otetaan sulake pois ja sen jälkeen häiriövalo vilkuttaa koodit.

          Comment


            #6
            Kyseessä on polttoainepumpun rele. Voin nippelitietona kertoa, että kys sulakkeella ei ole mitään tekemistä itse releen kanssa eli sitä vain käytetään juuri diagnostiikan herätepiirinä. Sulakekannan nastat menevät relepohjaan suoraan eivätkä siis kosketa mihinkään releen muihin osiin.

            Comment


            • #7
              Itselläni on samanlainen auto sekä sama moottori joten kiinnostaisi tietää että mistä nämä koodit sitten näkee???
              Ja onko jossain listaa näistä vika koodeista??

              Comment


                #8
                Tällainen loytyi netistä http://www.angelfire.com/ct2/Audi/Pictures/AUDI__2.doc

                Comment


                  #9
                  Pystyykö vikakoodeja lukemaan moottorin käydessä tuon sulake systeemin kanssa? Häiriovalo sytty aina kun kierrokset nousevat yli 2500. Vikakoodi on edelleen tuo sama 4341.

                  Comment


                    #10
                    Taisi ollakin niin että luin vikakoodit väärin, eli moottori ei ollut käynnissä. Nyt vikakoodi luettu sen ollessa päällä ja moottori käynnissä, ja tuloksena oli nakutustunnistin. Lähempi tarkastelu osoitti että tunnistimen kuori oli halki. Uusi on nyt tilattu, mutta nyt olisi kysymys siitä mikä on sen oikea kiristysmonentti? Joku taisi mainita että 10nm, onkohan tuo oikea momentti?

                    Comment

                    Working...
                    X