Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apuva - 2.7BiT nokkaketjun kiristäjä..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Apuva - 2.7BiT nokkaketjun kiristäjä..?

    Huomenta,

    menossa siis ketjun kiristäjien alle tiivisteiden vaihto (S4 b5 -98)... no kun irrotin vasemman(/kuskin) puolelta työkalun, niin kiristäjä jäi "alas" ja ketju löysälle... oikella taas kun työkalun irrotti, niin ketju kiristyi kuin jousella.
    Nyt siis vähän jäi mietityttämään oliko vasen puoli ns. normijuttu ja kone vaan käntiin vai suljinko kopan turhaan.

    Toimiiko kiristäjä siis öljynpaineella moottorin käydessä, vai pitäisikö joka tapauksessa kiristyä itsestään - ja onko identtiset eri päädyissä ja vain eri päin?

    Onnistuuko tuo kiristäjän vaihto sitten tuohon etupäätyyn kuinka helposti - tuntuu se jakopään pelti heti olevan vähän ikävästi tiellä ja sen avaaminen taas sit hiukan isompi rojeksi.

    Kiristäjiä ei sit näemmä kohtuuhintaan saakkaan läheltä, jenkeistä OEM 149$ + pikakuriiri.

    #2
    Eiköhän se siitä nouse kun saa öljynpainetta.

    Jos raaskii silpoa sitä peltisuojaa niin onnistuu myös kuskin puolella, muuten ei. Ainakin muistelen sen tehneeni aikoinaan ja nimenomaan peltiä muokkaamalla.

    Comment


      #3
      Ja kiristäjät eivät ole samanlaiset molemmilla puolilla. Ihan normaali tuo toispuolinen löysyys jos vain hampaiden määrä on molemmissa ketjuissa samanverran.

      Comment


        #4
        Ok, kiitoksia tiedoista.Näin itsekin toivoin ja aattelin... Siis käyntiin ja kuulostelemaan.

        Comment


          #5
          Ei kannata yrittää ihan heti paikallaan vaihtoa ilman että ottaa nokkahihnan pyörän pois ja pellin samalla. Merkkaat vaan _kunnolla_ sen hihnapyörän kohdan ennen kun alat purkamaan, jos ei ole lukitustyökalua käytössä. Minä vaihdoin kumpaankin kanteen nuo kiristäjät ja ketjut kannet paikallaan ilman lukitustyökalua (kaikista varoituksista huolimatta). Nokkapukit irti, kiristin irti ja koko paketti pois ja uudet tilalle, onnistuu.

          Comment


            #6
            No eipä tuo rikki ollut - tai ainakaan sen kummenpaa ääntä ei tuo ketjun pää pidä kuin ennenkään.
            Eli taitaa öljynpaineesta palata kireäksi ja tämä oli siis kuskin puolella.

            Comment

            Working...
            X