Moi.
Audi 80 vm 90 2.0E on siis kyseessä.
Katsastuksessa hylkääntyi mm. päästöjen takia. Uusia olivat jo ennen ekaa katsastusta: MAF potentiometri, Lambda-anturi (jotka oli todettu viallisiksi), myös tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ilmaputsari on uudehko.
Kierroksilla päästöt ovat ok (tänään tehdyn mittauksen mukaan) ja menisivät uusintakatsastuksessa läpi, mutta tyhjäkäynnillä CO-arvo on 6 ja pitäisi olla alle 0.5.
Bensaa kuluu tyhjäkäynnillä siis paljon.
(Ilmaletkut ja liittimet olen suihkinut pilotilla kolmeen kertaan läpi, ei ilmavuotoja.
Myös epäilyttävän näköiset ilmaletkut olen vaihtanut.)
Kaasun läpän tyhjäkäyntikatkaisijan toiminta on tarkistettu yleismittarilla ja sen liittimet putsattu. Kaasun läpät putsattu jo aiemmin keväällä.
Onko ideaa, mikä voi olla vialla?
t. Arto
Audi 80 vm 90 2.0E on siis kyseessä.
Katsastuksessa hylkääntyi mm. päästöjen takia. Uusia olivat jo ennen ekaa katsastusta: MAF potentiometri, Lambda-anturi (jotka oli todettu viallisiksi), myös tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ilmaputsari on uudehko.
Kierroksilla päästöt ovat ok (tänään tehdyn mittauksen mukaan) ja menisivät uusintakatsastuksessa läpi, mutta tyhjäkäynnillä CO-arvo on 6 ja pitäisi olla alle 0.5.
Bensaa kuluu tyhjäkäynnillä siis paljon.
(Ilmaletkut ja liittimet olen suihkinut pilotilla kolmeen kertaan läpi, ei ilmavuotoja.
Myös epäilyttävän näköiset ilmaletkut olen vaihtanut.)
Kaasun läpän tyhjäkäyntikatkaisijan toiminta on tarkistettu yleismittarilla ja sen liittimet putsattu. Kaasun läpät putsattu jo aiemmin keväällä.
Onko ideaa, mikä voi olla vialla?
t. Arto
Comment