Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisääkö cruise polttoaineenkulutusta?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Lisääkö cruise polttoaineenkulutusta?

Miten on näissä "uudemmissa" autoissa joissa on sähkökaasu, lisääkö tuo vakionopeudensäädin kulutusta (missään) määrin verrattuna "varpaisillaan ajoon"? Omat tiedot perustuvat muistoihin 90-luvun puolesta välistä milloin turistiin että kyllä se lisää polttoaineenkulutusta. Poisluetaan tässä myös isommat mäet joissa täytyy tietenkin tajuta vaihtaa pienemmälle vaihteelle tarvittaessa. Audissani ei cruisea ole, tdi Golfissa on.

Kokemuksia?

Itellä ton kompostorin kulutus on tippunu cruisen käytöllä, tiedä sitten onko sen mukana myös ajotyylikin rauhoittunu. Ainakin kaasun pumppaus vähenee.

Comment

perjaatteessa ihan vähän jos oikein taloudelliseen ajoon keskittyy, sillä taloudellisinta on kiihdyttää ennen ylämäkeä ja alamäessä jne... cruiset ei ainakaan tietääkseni vielä tiedä tätä niin menevät kokoajan tasanopeutta. ero kuitenkin minimaalinen, eilen testailin golffilla, sain 0.3l pienemmän kulutuksen jalalla kehä 1sellä

Comment

Jos ei verrokkina ole urheilullinen/agressiivinen/kiireinen ajotapa, niin lisää kulutusta. Lisäys kuitenkin siinä määrin marginaalinen että säästö syntyy ihan heti ensimmäisen polliisikonstan kohdalla kun ei jalka ollutkaan lähestynyt konehuonetta "vahingossa".

Comment

Ajoin 700 kilsaa säädin päällä ja liikennettä oli vähän. Ei oo mun volle (2.5 TDI -99 aut.) ikinä vieny niin vähän löpöä: 6,7l satkulla ja se on mun mielestä hyvin, kun aattelee kuinka vanhaa tekniikkaa ko. moottori ja laatikko on. Keskinopeus oli varmaan aika lähellä satkua. Tosin mun ajotyyli yleensä on "vähän" agressiivinen. Eipä ole vaimokaan (joka ajaa rauhallisesti) päässyt ihan noihin lukemiin.

Comment

Working...
          X