Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MAF ja vikadiagnooosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MAF ja vikadiagnooosi

    Ei vag vaan alfa romeo. Talliin eksyi alfa 156 2.0. Auto ei vastaa oikein kaasuun ja ajattelin sen johtuneen bensapumpusta. Tankki oli imetty suht kuivaksi ja mielessä oli että kaikki 15 vuoden roskat oli menneet pumppuun. Mittasin kuitenkin bensanpaineet ja ne olivat 3.5-4 barin luokkaa. Tässä mallissa ei ole paluupiiriä vaan yksi putki tulee bensatukille. Myöskään erillistä polttoaineen suodatinta ei ole. Koitin ottaa töpselin ilmamassamittarilta irti ja johan auto heräsi henkiin. Reagoi todella hyvin kaasuun; toki moottorihäiriövalo syttyi kun liitin imm:lta oli irti. Boschin ilmamassamittarin numero on 0 280 218 019.

    Miten tuo logiikka menee liittimen ollessa irti? Käyttääkö ecu jotain "peruskarttaa" vai miten se menee?

    Loogisesti ajateltuna vika kohdistuu juurikin tuohon ilmamassamittariin. Voin toki olla väärässä kuten useasti ennenkin mutta hiukan vahvistusta tarvitsen tälle teorialle ennen uuden osan tilaamista...
    Viimeksi muokannut peeki; 4.10.2015, 13:35.

  • #2
    Anyone?

    Comment


    • #3
      Kyllä ajattelutapasi on aivan oikein. Mafin piuha irti ecu siirtyy varakartoille ja auto toimii.
      Muokkaa otsikko kun tuo Imm ei ihan heti aukea kaikille, MAFista kaikki tietävät.

      Comment


      • #4
        Muutin otsikkoa. Kiitos vastauksesta!

        Comment

        Working...