Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auto rikkoutui korjaamolla! Auttakaa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Enpä tiedä, meidän YT-firmassa kyllä osataa rokottaa vielä rankemmin ku korjaamoissa. Sen muuten huomaa asiakkaitten kohalla.

    Mut moni "robootti" noilla paikallisilla tehtailla kyllä tienaa paremmin.

    Comment


    • #32
      Aika rankka yleistys tosiaan, että suurimmat huijarit löytyy merkkiliikkeestä, mutta siitä olen samaa mieltä, että ainakaan omien kokemusteni perusteella paikallisesta merkkiliikkeestä en heidän huoltokirjalleen anna yhtään sen kummempaa arvoa kuin itse asiallisesti huolletulle / "nyrkkipajan" huoltamana.

      Samanlaisia kokemuksia niinä harvoina kertoina, kun oon autoani pajalla käyttänyt, useimmiten jotain huomautettavaa työn laadusta. Naarmuja maalipinnassa, ruuveja puuttuu, osia huolimattomasti kiinnitetty yms. Jakohihnan vaihdon yhteydessä molemmat etulokasuojat meni myllytykseen ja itse vaihtotyön hinta oli 100 euroa enemmän kuin oli kerrottu. Mm. tämä siis merkkiliikkeessä. Ite teen niin ikään mahdollisuuksien (ei tallia ja puutteelliset työkalut) ja osaamisen mukaan niin paljon kuin suinkin mahdollista.

      Pahoittelut avautumisesta, meni ot:ksi. Ja kyllähän näitä sattuu niin kauan kuin ihmiset hommia tekee, virheet ja erehtymiset ovat inhimillistä, mutta ne pitää pystyä myöntämään. Se on osa sitä ammattiylpeyttä ja osaamista. En osaisi kuvitellakaan, et esim. Mietoisissa meneteltäisiin edellä kuvatulla tavalla...

      Comment


        #33
        Mielenkiintoista on kuitenkin se, että auton arvoa esim. vaihtotilanteessa kohentaa merkkiliikkeen leimoilla varustettu huoltovihko....kaikki kuitenkin mielessään tietää, että suurimmat huijarit löytyy sieltä;)
        Jottei kukaan vedä herneitä, niin huomatkaa, että kirjoitinkin tämän pilke silmäkulmassa;)
        Kyllä keskimäärin kuitenkin merkkikorjaamoilla pitäisi olla kyseisen merkin asiantuntemus, että eiköhän voida ainakin asennusvirheiden osalta luottaa heihin. Aina oikeiden diagnoosien tekeminen onkin toinen juttu. Onkohan ihan väärin arvattu, että nykyisten autojen elektroniikka yksistään vaatii niin paljon opiskelua ja tekninen tuntemus jää ikäänkuin vähän taka-alalle...

        Jokainen tekee virheitä, mutta suurin osa onneksi ottaa niistä opikseen.

        Comment


        • #34
          nykyisten autojen elektroniikka yksistään vaatii niin paljon opiskelua ja tekninen tuntemus jää ikäänkuin vähän taka-alalle...
          Eiköhän vaan nykyään ole -ainakin isommilla ja merkkikorjaamoilla- työntekijät erikoistuneet rajatumpiin työtehtäviin. Tästä jossain mediassakin oli hiljattain.

          Comment


            #35
            Joo, OBD-asentajat on erikseen... :)

            Comment


            • #36
              matrikkel: hymiö huomattu :)

              Asiasta vielä: Se oli juuri jonkun merkkiliikkeen työntekijä, joka kertoi, että heillä esim. tietty henkilö(t) tekee enimmäkseen jakopää- yms. huoltoja, yksi on erikoistunut autojen tietoväylä/elektroniikkaongelmiin jne. Käy tällaisen maallikonkin järkeen, että koko paketin osaaminen läpikotaisin alkaa olla melko temppu. Pienemillä korjaamoilla tähän ei luonnollisestikaan mahdollisuuksia ole. Sanokaa nyt joku sitten ihan ilman hymiöitä, jos olen täysin hakoteillä :)

              Comment


                #37
                Sanokaa nyt joku sitten ihan ilman hymiöitä, jos olen täysin hakoteillä :)
                Tänään on perjantai, saadaan vähän ollakkin hakoteillä;)

                Comment


                  #38
                  Tottahan tuo on, koulutetaan eri hommiin. Isoissa firmoissa siis. Meidän pienellä monimerkkipajalla nuo lajittelut menee lähinnä merkkien suhteen, ei niinkään hommien. Tosin kyllähän täälläkin katsellaan vähän että mitä kukin mielellään tekee. :)

                  Comment

                  Working...
                  X