VW Passat 2,5Tdi Tiptronic oli korjaamolla etupyörän laakerin vaihdossa.
Menin hakemaan autoa ja huomasin jo käynnistettäessä, ettei kaikki ollut kohdallaan.
Auto lähti kyllä käyntiin kuten ennenkin, mutta jotenkin kummallisesti moottori resonoi koriin. Ikäänkuin moottori olisi hitsattuna koriin.
Lähdin kuitenkin ajamaan, mutta resonoinnin kasvaessa valtavaan tärinään jo 30km/h vauhdissa sai minut kääntymään välittömästi takaisin korjaamolle. Auto otettiin nosturille, mutta vikaa ei löydetty. Käytiin koeajolla korjaamopäällikön kanssa ja hän totesi saman vian. Auto jäi sisään.
Aamupäivän tutkittuaan eivät löytäneet mitään vikaa. Vaadin asian käsittelyä merkkikorjaamolla, jonne heidän asentaja sitten AJOI auton. Itse en olisi uskaltanut ajaa autolla metriäkään ylimääräistä.
Merkkihuollosta soitettiin ja annettiin vikadiagnoosiksi tukivarsien väljyys, olivat kuulemma niin väljät, että camberit sun muut ohjauskulmat oli ihan pielessä.
EN tietenkään asiaa niele, vaan olen varma, että ajomatka merkkikorjaamolle n. 20km on tehnyt vahinkoa tukivarsille, niin kovaa oli vapina ja tärinä jo kävelyvauhdissa.
Onko mahdollista, että vetoakselia navasta irroitettaessa, se on lähtenyt ensin irti laatikon päästä ja jotain on pudonnut laatikon pään nivelestä johonkin väliin, jolloin vetoakselista on jäänyt ns. liian pitkä?
Help me!
Menin hakemaan autoa ja huomasin jo käynnistettäessä, ettei kaikki ollut kohdallaan.
Auto lähti kyllä käyntiin kuten ennenkin, mutta jotenkin kummallisesti moottori resonoi koriin. Ikäänkuin moottori olisi hitsattuna koriin.
Lähdin kuitenkin ajamaan, mutta resonoinnin kasvaessa valtavaan tärinään jo 30km/h vauhdissa sai minut kääntymään välittömästi takaisin korjaamolle. Auto otettiin nosturille, mutta vikaa ei löydetty. Käytiin koeajolla korjaamopäällikön kanssa ja hän totesi saman vian. Auto jäi sisään.
Aamupäivän tutkittuaan eivät löytäneet mitään vikaa. Vaadin asian käsittelyä merkkikorjaamolla, jonne heidän asentaja sitten AJOI auton. Itse en olisi uskaltanut ajaa autolla metriäkään ylimääräistä.
Merkkihuollosta soitettiin ja annettiin vikadiagnoosiksi tukivarsien väljyys, olivat kuulemma niin väljät, että camberit sun muut ohjauskulmat oli ihan pielessä.
EN tietenkään asiaa niele, vaan olen varma, että ajomatka merkkikorjaamolle n. 20km on tehnyt vahinkoa tukivarsille, niin kovaa oli vapina ja tärinä jo kävelyvauhdissa.
Onko mahdollista, että vetoakselia navasta irroitettaessa, se on lähtenyt ensin irti laatikon päästä ja jotain on pudonnut laatikon pään nivelestä johonkin väliin, jolloin vetoakselista on jäänyt ns. liian pitkä?
Help me!
Comment