Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyä paisuntasäiliössä 4.2 32v V8 ABZ

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Öljyä paisuntasäiliössä 4.2 32v V8 ABZ

Ei ole mitenkää kriittinen, mutta laitan kyselyä onko muilla ollut vastaavaa. Ostin tossa Audi A8 D2 jossa tämä 4.2 ABZ. Kotona huomasin, että paisuntasäiliön pinnassa oli huomattava kerros öljyä. Kone käy mielestäni nätisti ilman mitään ylimääräisiä sivuääniä.

Kumpi nyt on rikki; kannentiiviste vai öljynlauhduttimen tiiviste? Kumpi siis on yleisempi vika?

Kuvassa kaikki on peräisin paisuntasäiliöstä. Näytti siltä, että tämä oli jo jonkin aikaa ollut paisuntasäiliössä, kun oli hyvin tarttunut jo pitkin paisuntasäiliön seiniä.

Pesin paisuntasäiliön, laitin takaisin kiinni ja käytin 15 - 20minuuttia 90 asteeseen, mutta ei tippaakaan noussut uudelleen öljyä paisuntasäiliöön. Ilmeisesti vaatis vähän enempi käyttöä/ajoa että sitä sinne rupiaa kertymään?
    Attached Files

No käyttelin eileen lisää konetta noin tunnin verran ja annoin sille rinkiäkin muutamaan otteeseen niinkuin videolla. https://www.youtube.com/watch?v=R1unrQ_zGo8 Videolla kasissa pelkät downpipet paikallansa, mutta yllättävänki hiljainen lämmettyään. Käy mielestäni tosi nätisti, ei ainakaan sen puoleen siis mitään moitittavaa.

No yhteensä nyt noin 1h30min käyttöjen jälkeen havaittavissa on pientä öljyharsoa pinnassa, mutta vaikea sanoa onko se nyt sitten vielä peräisin paisarin seiniltä, kannentiivisteen välistä vai öljynlauhduttimesta? Selviää sitte joskus ku availee konetta. Ei vissiin ole kellään mulla vastaavaa ongelmaa ollut?
    Attached Files

Comment

Itsellä samaa vikaa. Tosin S6 c4 kyseessä AEC koneella ja tomaatilla. Tosin itse olen ajatellut tossa omassa vehkeessä menevän laatikko öljyä nesteitten sekaan ainakin värin perusteella kun on sellaista punertavaa vaahtoa paisarissa ajon jälkeen. Nyt tarkoitus viikolla laskee koneesta ja laatikosta öljyt pihalle jos vaikka sieltä näkis et kumpaanko suuntaan vuotaa.

Comment

Working...