Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katti hajalla ,putki tukossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Katti hajalla ,putki tukossa

    Nyt se riemun lykkäs.katti ilmeisesti meni sököks.Ei kärsi nostaa kierroksia yli 3000 rpm tai kone sammuu . pakoputkesta lentelee posliini sirpaleen näköisiä kappaleita. Joku viisas tiesi vain kertoa ,että katti pönttö olisi sökö ,ja putki olisi lähes tukossa . PITÄÄKÖ väite paikkaansa . Putken aion kyllä ottaa irti ja katsoa mitä se on syönnyt? auto on 80 2.0e -91 Palaan asiaan kun tiedän enemmän . Mistä halvin katti pönttö jossa olisi hinta laatu suhde kohdallaan . Onko kokemuksia motonetin kateista???

    #2
    pakoputkesta lentelee posliini sirpaleen näköisiä kappaleita.
    Katin palasiahan nuo ovat. Ei ole omakohtaista kokemusta Motonetin tarvikkeista, mutta eiköhän ne asiansa aja. Kannattaa ottaa selville ennen uuden katalysaattorin vaihtoa mikä sen vanhan särki.

    Comment


      #3
      onko kellään ehdotusta/tietoa katin särkijän vaihtoehdoista, ettei käy niin hassusti että vaihdan katin ja uusi menee saman tien.

      Comment


        #4
        Käyttötunnit täynnä. Jos se oli alkuperäinen, niin ikää kuitenkin viisitoista vuotta

        Comment


          #5
          Vanhassa ranskankulkineessani oli "jaettu downpipe" eli pakosarja oli 4-2 ja ulkoisesti pyöreä putki siitä eteenpäin oli jaettu sisältä kahdeksi välilevyllä. Eli siis 4-2-1 oikeasti. Tuo välilevy happani ja siitä irtosi paloja kattiin -> vainaa.
          Audeissa ei moisia patentteja ole, mutta ei sinne varmaan kummoisesti tarvitse esim jossain pakoputkiremontissa tavaraa päästä. Aikansa helisee siellä katissa ja lopulta rikkoo.

          Comment


            #6
            kiitoksia tiedosta. Helinä pirunmoinen kuului viikko sitten putkesta, luulin jonkun kannakkeen olevan irti ,mutta taisi olla silloin katin palaset matkalla pihalle. Sitten pieni vinkki .jos auto ei ota kierroksia mutta käy matalilla kieroksilla, kannattaa irrottaa tankista tuleva polttoaine putki joka menee määräjakajaan, niin sanottu/ banjo/ liittimessä on tiheä verkkosuodatin, joka oli itselläni ainakin aivan tukossa. puhdistin sen paineilmalla , ja johan rupesi ottaa taas kierroksia, OLISI varmaan aiheellista vaihtaa polttoaine suodatin ,kun moisia määriä töhnää pääsee suodattimesta läpi.

            Comment


            • #7
              Itelläni meni omasta V6:sesta ilmeisesti molemmat katit kerralla... ei muuta vikaa ku helev*tinmoinen kilinä kuuluu tietyillä kierroksilla. Soitin yhdelle purkaamolle kysyäkseni varaosaa, ja sainkin sieltä toisen hintaan 90?. Äijä sanoi, että ovat kulutustavaraa ja niitä kysellään tosi paljon. Muutamat purkaamot näyttävät pyytävän noista kateista ihan tähtitieteellisiä summia... nooh, kysynnän ja tarjonnan laki...

              Comment


              • #8
                Niin maksaako vaivaa maksaa satasia _käytetystä_ +10-v vanhasta katista jonka kunnosta ei ole takuuta muuta kuin romu-ukon sana. Tarvikepönttö 130e/kpl, joutuu hitsaamaan vähän, mutta onhan se sentään uusi. Veikkaisimpa että kattiteknologiakin on vähän kehittynyt vuosien varrella..

                Meinasin kesemmällä ennen seuraavaa leimaa laittaa tuommoiset tarvikkeet alle, kun ei taida enää muuten läpäistä päästötestiä. Viimeksi jouduttiin jo pyöristämään arvoja alakanttiin, vaikka oli uudet tulpat, putsari ja pari litraa alkkohoolia tankissa. Tulpilla on kyllä varmaan eniten vaikutusta.

                Comment


                  #9
                  arvelin jättää katin vaihdon kesään ,kun on paremmat ilmat .Käykö, tarvikekatti muute paitsi pieniä hitsauksia lukuun ottamatta.TAKA PÖNTÖSSÄ oli muuten pirusti posliini sirpaletta kun käytin irti.

                  Comment


                    #10
                    S4:n 2.2T Katit kaupan, jos joku tarvitsee!

                    Comment

                    Working...
                    X