Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 NG kansiremontti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 NG kansiremontti

    elikkä diudii pitäs tehä kansiremonttia. onko miten kallis homma? onko järkevä kannen koneistuksen yhteydessä madaltaa kantta ja hoonata imu- ja pakoaukot?
    Onko kukaan täällä viritellyt 2.3 10v koneita?

  • #2
    Samalla ne kannattaa teettää,jos viritys mielessä. Vaatii myös nokka-akselin jos kaiken hyödyn haluaa.

    Comment


    • #3
      Rempan voit tehdä ja kannaatakin , jos käyttiksenä pidät.

      Unoha kuitenkin se viritys. Jos se n.10 hevosvoimaa minkä saat lisää tähän herrasmiesmoottoriin, niin eipä juuri hyödytä.

      Parempia virityksen kannalta moottoriaihioita löytyy kyllä Audi valikoimasta, mutta tuskin parempaa moottoria;)).

      Tämä on vain meikän mielipide;).

      Comment


      • #4
        Kyllähän ne maailmalla on 10V vapareista ottaneet yli 200 heposen lukemiakin. Mikä sinänsä ei vielä kovin kummallista ole, kuitenkin reilusti alle 100hp/litra lukemia edelleen.

        Nokkakeppi ja pakosarja vaihtoon niin pitäisi olla jo lähempänä 200 kuin 100 hevosta. Siihen joku aftermarket sähköruisku niin luulisi saavan ainakin sen 180hp.

        Comment


        • #5
          kiitos vastauksista. mielessä kävi pieni ysikympin piristys mutta jääkööt se sitten myöhemmälle. Mutta onko itse kannen suoristaminen kallista?

          tulevaisuutta ajatellen, mistä mahtaa löytyä kyseiselle koneelle pakosarjaa yms viriosaa?
          Viimeksi muokannut arto s; 3.10.2015, 22:15. Perustelu: Muokkaa edellistä, jos ei kukaan ehtinyt vastata välissä.

          Comment


          • #6
            Vitoskoneen kannen plaanaus on maksanut täälläpäin joitain kymppejä, en muista ihan tarkkaan mutta reilusti alle satasen kuitenkin. Pakosarjaa ei tahdo löytyä oikein mistään, joku typ85 koneen 5-3-1 pakosarja on ihan hyvä jo tehdasvalmiina mutta niitä ei ole tehty enää 30 vuoteen joten ehjän löytäminen on haasteellista. Kanteen taas saa palikoita varsin helposti eivätkä maksa edes hirmuisesti.

            Comment


            • #7
              Ainahan ne imu- ja pakosarjat kannattaa kohdistaa kanaviin ja tehdä kaikki perusjutut. Venttiilin istukat/seetit koneistaa samalla 3-kulmaisiksi ja vinguttelee kanavista ylimääräiset rosot vekeen. Venttiilinohjureita voi myös sieltä kanavista hiukan muotoilla vähemmän ahdistaviksi. Eli tällaista perushuollon yhteydessä tehtäviä ekstratoimenpiteitä.
              Voihan sinne sitten jonkun näpäkämmän nokankin tunkea jos haluaa mutta pikkurahalla ei vaparista kovin suuria tehonlisäyksiä hevin revitä.
              En henk koht lähtisi 2.3NG:stä tekemään mitään kovin ylävireää kilpamoottoria käyttöautoon, se on sellaisenaan oikein hyvä ajettava mukavan alaväännön vuoksi. Makuasia toki, kaikki ei maamoottorin luonteesta pidä.

              Mä meinasin joskus jotta jos ex 90:stä olisin virittänyt niin "järkevintä" olisi ollut vaihtaa koko tekniikka esim 10VT. Tuli sitten ostettua tekniikanluovuttajakin, audi 200 10vturbo mutta päätinkin pitää tämän lötkön ajossa :)

              Comment


              • #8
                Tuo on ihan hyvä pointti. NG:ssä on kokoonsa nähden ihan mukavasti grunttia alapäässä. Ylhäällä ei sitten niinkään... 2.3 20V vapari on sitten kai just päinvastoin. En tiedä kun en ole moista koskaan ajanut.

                Comment


                • #9
                  Just kai tuon alaväännön takia nää vitoset 10v vaparit on niin mukavan lupsakoita ajella. "Herrasmies" pelejä sanoisin;).

                  Comment


                  • #10
                    Niinhän ne on, 2.3NG etenkin löytyy sitkeyttä mukavasti. Ei hyydy isollakaan vaihteella tavan ajotilanteissa.
                    10VT ei ole ajettavuudeltaan aivan yhtä hyvä, alle 2500rpm ei tapahdu oikein mitään. Ohitustilanteissa joutuu pykältämään pienempää vaihdetta, mutta kyllähän se kohtuu napakasti tempasee kun ahdot tulee mukaan (etenkin jos ahtoja nostettu). Käyttökelpoinen tehoalue alkaa vasta 2000rpm paremmalla puolella päättyen 5000rpm, eli suht kapealla alallahan tuo pelaa. Yläkierroksilla puutuu siis sekin ilman mittavampia virityksiä.
                    Isolla rahalla saisi hyvän, mutta sitten alkaa pian houkutella jo 20VT :)

                    Comment


                    • #11
                      Onko NG ja PS koneiden kansi samanlainen? jos ei, niin mitä eroja?

                      Comment


                      • #12
                        Sylinterien poraus ainakin on erilainen.

                        Comment


                        • #13
                          HOX tarviisin vähä jeesiä. sain tosiaanki kansrempan valmiiks viikkosit, mut tän viikon oon joutunu venakopan tiivisteitä vaihtelemaa parii otteesee kun tiivarit oli vääränlaisia ja kone on sylkenyt siitä öljyä. nyt sain oikeanlaisen tiivisteen ja venakoppa on tiivis.
                          Nyt sain diudin käyntiin mutta kone käy tosi heikosti. Tarkistin jakopään ja siellä on merkit kohillaan. kone käy myös rikkaalla, onko k-jetissä säätömahdollisuutta?

                          Comment


                          • #14
                            Tuo taisi olla KE-jetillä? Tyhjäkäyntiseokset säädetään määräjakajassa olevasta ruuvista. lambdaohjaus hoitelee sitten hienosäädön kunhan määräjakaja on säädetty siten että ecu:lla riittää säätövaraa sekä laihentaa että rikastaa seoksia tarpeen mukaan. Säätöruuvi sijaitsee siinä jakajan keskellä, syvässä kolossa. Tarviit pitkän 3mm kuusiokoloavaimen säätelyyn.

                            Tarkista nyt kuitenkin ensin huolella ettei vika ole missään muualla!

                            Comment


                            • #15
                              Joo jos ei ole kajottu ikinä ruuviin, niin ei kannata edeskään. Vika jossain muualla, mitä ei kannata peittää säätämällä.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                Joo jos ei ole kajottu ikinä ruuviin, niin ei kannata edeskään. Vika jossain muualla, mitä ei kannata peittää säätämällä.
                                joo taitaa olla ke-jetillä. käykö 2.0l 10v etuveto ysikympin jetti nykysen tilalle?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei käy. 2.3 litraset on aina KE3-Jettejä, ja ei löydy muista moottoreista ku 2.3:sista. Mulla saattas olla pari määräjakajaa ilmamäärämittarineen varastossa ylimääräsenä, toisessa on ruuvia rukattu mut toinen pitäs olla koskematon. Pistän yv:tä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onhan noita KE(x)-Jetroniceja vaikka missä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audeista kun puhutaan niin en ole muissa törmäänyt(AAR/NG/NF). Toki muissa merkeissä löytyy.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hämärä muistikuva on että mulla oli Audi 90 2.2 KU:ssa juurikin KE-jetti.. kirosin sitä vielä kun olin tottunut aiempaan 2.0L 90:een jossa oli se perinteinen K-jetti..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Miksi siihen pitäisi vaihtaa toinen Jetti?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hämärä muistikuva on että mulla oli Audi 90 2.2 KU:ssa juurikin KE-jetti..
                                            Muistat oikein. Mutta se on eri laite kun KEIII-jetti. Nakuanturit puuttuvat ainakin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X