Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS nelkun motti sökö ???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS nelkun motti sökö ???

    Koko "ongelma" ilmeni viime torstaina kun moottorin diagnostiikka valo pärähti palamaan kojetaulussa erään normaalin käynnistyksen yhteydessä! No heti siltä seisomalta paikalliseen merkkihuoltoon koska auto on siellä huollettu ja korjattu. Testeri kiinni ja kas kummaa: vikamuisti "täynnä" ja syy; palamishäiriö 6. sylinterissä...no tutkivat vikaa ja eliminoivat "sähköisen" vian laadun pois päiväjärjestyksestä! No varattiin autolle aika jatkotutkimuksia varten tälle päivälle!
    Tulos on karmiva; puristuspaineet surkeat joka sylinterissä ja ohivuodot luokkaa 25- 58 % !!!!!!

    elikkä :

    Syl 1 pp 9 bar / ohivuoto 24 %
    Syl 2 pp 8,5 bar / ov 38 %
    Syl 3 pp 9,5 bar / ov 12 %
    Syl 4 pp 8,5 bar / ov 36 %
    Syl 5 pp 7,5 bar / ov 58 % !!!!!
    Syl 6 pp 8,5 bar / ov 30 %

    Ja puhaltaa kuulemma kampikammioon ohivuodot!!!!!

    No auto kuitenkin käy aivan normaalisti, ei mekaanisia ylim ääniä! Ei vie öljyä ! Ei pöllytä!
    Päästöarvot kaikki ok ! Kulkee ja veto aivan normaali!
    Itsekin jotain ymmärtävänä täytyy vain ihmetellä että aika lussu on pannu mutta hyvin toimii kuitenkin???
    Menee nyt sitten jatko tutkimuksiin 21.4 -> .... nyt viisaat miehet kertokaapa mistä moinen "ohipuhallus"? Onko renkaat kaiketi "jumissa" vai onko niitä ollenkaan koko moottorissa?

    #2
    Paljonko on ajettu?

    Kyllähän tuo viittaa männärengashommiin. Olisiko jotain mennyt turbojen läpi koneeseen ja renkaat poikki tai jopa kuluneet niin paljon että vuotaa noin makeesti.

    Comment


      #3
      Samaa mieltä että männänrenkaat jostain syystä valskaa. Puristuspaineet on kyllä aika huonot, kun minä mittailin paineet ne oli muistaakseni 16 barin luokkaa.

      Vaikea sanoa ilman koneen purkamista. Kivempi homma... Itsekin pitäisi jossain välissä ottaa kone auki ja katsoa mitä se on syönyt :)

      Comment


        #4
        Remontin paikka.

        Kyllä siellä varmaan männänrenkaat on :)

        Comment


          #5
          Ennenkuin alat lapioimaan riihikuivaa eurorahaa tiskiin, niin käy nyt kuitenkin pyytämässä diagnoosi toiseltakin korjaamolta. Puristuspaineet melko hyvin linjassa keskenään, etteivät vaan olisi mittailleet paineita kylmästä koneesta tms.

          Comment


            #6
            Ekana tuli mieleen kans, että onkohan osannu tehdä hommaa taas oikeen.

            Comment


            • #7
              Puristuspaineet suht samassa linjassa ohivuotojen kanssa mutta tuommoiset vuodot pitäis kyllä näkyä päästöissä ja koneen luulis huohottavan kohtuu paljon.

              Onko puristukset mitattu kaasuläppä auki (mekaanisesti)?

              Comment


                #8
                Niin ja sitten öljyä pyttyihin ja uusintamittaus.

                Comment


                • #9
                  Purkillinen PETROGRAFITtia tankkiin ja 500kilsan päästä uusintamittaus.

                  Comment


                  • #10
                    Lahden Laakkoseen suhtautuisin varauksella. Etenkin, kun ei heillä ole kokemusta RS4 mallista ollenkaan.

                    Comment


                      #11
                      kannattais kokeilla forte motor flush öljyn joukkoon
                      ennen kuin konetta rupeaa enemmän purkamaan
                      Jos öljy/männän renkaat on jumissa
                      On kumminki halpa kokeilu purkki fortea+uudet öljyt ja suodatin...

                      Comment


                        #12
                        Mitä tuo Petrografit on?

                        Kai nyt Laakkonenkin osaa moottorin mitata, ei se siitä kummene onko se Ladan vai RiSan kone, männät ne hakkaa kummassakin :)

                        Comment


                          #13
                          OT: mistähän löytäis asiallisen paketin jolla vois mitata sekä puristuspaineet että ohivuodot ja mihin hintaan se suomesta ostettaessa menee? ebayssä noita taitaa olla jos oikein arvasin käännöksen.

                          eikö speksi noihin ohivuotoihin ole MAX alle 10? Kone oli ilmeisesti ainakin osittain lämmin kun kerran oli huoltoon ajettu?

                          Comment


                            #14
                            Ikävä kuulla ongelmista. Ainut koneprobleema, josta on ollut puhetta, on nokka-akselien kuluminen. Senkin syyksi on quattro GmbH nimennyt taitamattoman lastuttamisen (-> bensaa öljyn sekaan, huono voitelu). Onkohan tuo mittaus mennyt ihan putkeen?

                            Itse ajaisin auton suosiolla Mietoisiin, ja sieltä arvio korjauksesta. Ja varmistaisin, että tuolla nokkaongelmalla ei ole tekemistä asian kanssa. Täällä asiasta saksan kielellä (jossain jopa quattro GmbH:n lausunto asiasta) http://www.rs-quattro.de/phpBB2/view...er=asc&start=0

                            Comment


                              #15
                              Niin paljokohan tuolla on tosiaan ajettu?

                              Comment


                              • #16
                                eikö speksi noihin ohivuotoihin ole MAX alle 10? Kone oli ilmeisesti ainakin osittain lämmin kun kerran oli huoltoon ajettu?
                                Pari vuotta sitten teetin Autotohtorilla ohivuotomittauksen ja siellä asteikko oli tälläinen.

                                Alle 150 000km ajetut
                                alle 25% > kunnossa
                                25-40% > tyydyttäväkuntoinen
                                yli 40% tai sylinterikohtaiset erot suuret > korjauksen tarpeessa

                                Yli 150 000km ajetut
                                alle 30% > kunnossa
                                30-45% > tyydyttäväkuntoinen
                                yli 45% tai sylinterikohtaiset erot suuret > korjauksen tarpeessa

                                Comment


                                  #17
                                  Autolla on ajettu nyt 132 tkm! Minulle tulessa mittarissa oli 100 tkm! Autolla ollut yksi omistaja ja huoltohistoria löytyy täydellisesti niin huoltokirjan-, kuittien-, kuin piirimyyjän koneelta olevien tietojen perusteella!
                                  Syy Laakkoselle menoon on ensinnäkin se että tunnen henkilökunnan erittäin hyvin! Toiseksi autossa on liikkumisturva voimassa koska teetin ison huollon siihen reilu kuukausi sitten ja kolmanneksi diagnostiikkavalon syttyessä en järin pitkää matkaa autolla uskaltanut ajaa vaikka mitään mekaanista sivuääntä- tai kulkua heikentävää ei ollutkaan:)
                                  Mielelläni auton Mietoisiin veisin mutta yksinkertaisesti en töiltäni ehdi!

                                  Tarkoitus on käyttää auto toisella korjaamolla vielä ennen pannun avaamista ja mahdollisesti myös laittaa Fortet koneeseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    " mahdollisesti myös laittaa Fortet koneeseen"

                                    Unohda Forten käyttö. Se ei auta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No ei varmastikkaan auta, jos esim. öljypumppu on kulunut väärästä suodattimesta johtuen...... Näitäkin on kuulemma joskus tapahtunut.... Eikai Fortekaan mikään ihmeaine ole (kuten esim. MxxxrUp, joka korjaa katkenneen kampiakselinkin HEH HEH!...) Mutta jos esim. männänrenkaat pikeentyneet jumiin, niin siinä hommassa kyllä toimii. -Sen verran paljon on saanut Forte kehuja, että itse ainakin kokeilisin ennenkuin alan jumittuneiden m-renkaiden takia konetta purkamaan. Eikä se varmaankaan pahaa tee jos puhdistaa pikeentymät koneesta vaikka joka toisessa sadan tonnin huollossa ;-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Velimiehen WW-Jetasta meni nestepää tossa 10v sitten.Ajoi Jyväskylästä savupilvi perässä Iisalmeen.
                                        Auto oli tullut just ja juts kotiportille ja sammui.
                                        Seuraavana aamuna tutkimaan autoa,öljyt :ei tikku kastunut,oljyt hävinneet.Koneeseen vaihtopump-
                                        toisesta WW:sta.Sitten öljyt koneeseen ja tulille.Savutus oli valtavaa,tienoo hetkessä savua täynnä.
                                        Pohdittuamme tulimme siihen tlokseen että mämmänrenkaat paloi kiinni uriin diselin ja öljyn säestämänä.Hehkut pois ja ja joka pyttyyn ruosteenirroitusainetta per sylinteri purkillinen isoja pulloja.Viikon seisoi pihassa ja sitten uudet halvat öljyt koneeseen ja tulille.Kävi kuin uusikone,ei savuuttanut.Ajoi 100km ja vaihtoi mobilit 5-50 ja ajeli monta vuotta sitten sen jälkeen.

                                        Ruosteenirroitusaineet liuottimineen liuotti karstat vekeen ja männänrenkaat toimi.Halpa remontti sarjassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sanoit, että olet teettänyt isomman remontin juuri koneeseen...olisikohan sisältänyt jakohihnan vaihdon...ja voiskohan olla niin, että olisi lipsahtanut ennakko pieleen????
                                          Elikkäs jäis venttiili auki puristustahdin alkuvaiheessa....vois selittää paljon.
                                          Noin tasoiset ohivuodut pyttyjen välillä ei mun mielestä voi johtua männänrenkaitten jumiutumisesta...tai sitten on aivan uskomaton "sattuma".
                                          Olisi ihan mielenkiintoista kuulla millä perusteella diagnoosi, että vuotaa kampikammioon....jos alakerran paineet nousee, niin kyllä se puskee öljyä alakerran tiivisteistä ulos.
                                          Nimim. Henkilökohtaista kokemusta kyllä on, mutta onneksi ei audin kanssa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Uutta tietoa jos jotakuta kiinnostaa?
                                            Käytin autoa toisella "pajalla" jossa näppituntumaa ja tietotaitoa on enemmän kuin paikallisella Audi dealerilla.....ja tulos on hieman erillainen:)
                                            Alakerrassa ei ole jumiutumaa tai sanottavaa vikaa(tosin 100% varmasti selviää ensi viikolla) mutta kansipuolella on sanomista! Ainakin viitospytyn kohdalla on ohivuoto edelleen suuri (49%) ja endoskoopilla tutkittuna ainakin yksi venttiili on vuskannut jo jonkin aikaa..elikkä vena vikaa on...auto menee nyt sitten ensiviikon alussa heti pääsiäisen jälkeen "pajalle" ja kone nousee pois keulalta sekä kannet nostetaan ylös..sitten selviää lisää!

                                            Ja mitä siihen "isompaan remonttiin " tulee niin jakohihnan vaihdatin viime syksynä, 20 tkm.a sitten Lahden Laakkosella...epäilen kyllä että vika EI liity siihen:)

                                            Comment


                                              #23
                                              Samalla ku kone nousee nokalta niin sinnehä vois laittaa sitä ja tota ja vähä tuotaki :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Kiva kuulla ettei risasi ehkä ole totaaliriesa!

                                                Vahva veikkaus, vika on niissä nokka-akseleissa. Kannattaisi harkita, että nostaisi ne venttiilikopat pois, ja tarkastaisi nuo nokat, ennenkuin konetta nostaa kokonaan pois. Nokat vaihtoon ja rokkaa taas. Virtuaalikalja vetoa :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin mutta kuinkas tuon venttiilin vuskaamisen saa korjattua nokan vaihdolla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos mä tietäisin mitään moottorien korjaamisesta, niin korjaisin niitä sitten varmaan. :)

                                                    Ajatus tuli lähinnä siitä, että jos nokka on kulunut, venttiilit auenneet liian vähän jonkin aikaa -> venttiili karstoittunut, eikä tiivistä kunnolla. Mutta en ole mikään koneguru, vaan ihan puhdas nippelitiedon kasautuma.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jokuhan sen venttiili fuskaamisen on aiheuttanu, palanen jostain? Materiaalivika seetissä?
                                                      Paljohan on vaihtoehtoja ja varmasti korjaamolla osaavat vähä etsiä että mikä sen on aiheuttanu.

                                                      Venttiili kun ei hirveesti kuitenkaan elä suuntaan tai toiseen sen normaalista liikeradasta.
                                                      Nokan kuluminen ei tuommosta mun mielestä voi aiheuttaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Pätevä paja se eka joka sanoi että vuotaa kampikammioon????

                                                        Onkohan ne lintuja vai kaloja??
                                                        Tollokin kuulee ja tajuaa minne se vuotaa jos vuotaa :)

                                                        Jos alakertaan niin männänrenkaat, jos muualle niin venttiilit. ei ole kuin kaksivaihtoehtoa. Edellyttäen että kansipahvi ei ole kokonaan sökönä :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mikä olisi hyvä kytkin RiSaan? Ei tarvitse olla mikään sika tiukka race asetelma mutta saisi olla kuitenkin vakiota hieman järeämpi? Ehdotuksia!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse olen vähän haaveillut Specin stage 4 kytkimestä. Se näyttää aika mukavalta :) Tuo RS4 kytkinkin kyllä kestää todistetusti 670 Nm aika hyvin. En tiedä sitten kuinka kauan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X