Koko "ongelma" ilmeni viime torstaina kun moottorin diagnostiikka valo pärähti palamaan kojetaulussa erään normaalin käynnistyksen yhteydessä! No heti siltä seisomalta paikalliseen merkkihuoltoon koska auto on siellä huollettu ja korjattu. Testeri kiinni ja kas kummaa: vikamuisti "täynnä" ja syy; palamishäiriö 6. sylinterissä...no tutkivat vikaa ja eliminoivat "sähköisen" vian laadun pois päiväjärjestyksestä! No varattiin autolle aika jatkotutkimuksia varten tälle päivälle!
Tulos on karmiva; puristuspaineet surkeat joka sylinterissä ja ohivuodot luokkaa 25- 58 % !!!!!!
elikkä :
Syl 1 pp 9 bar / ohivuoto 24 %
Syl 2 pp 8,5 bar / ov 38 %
Syl 3 pp 9,5 bar / ov 12 %
Syl 4 pp 8,5 bar / ov 36 %
Syl 5 pp 7,5 bar / ov 58 % !!!!!
Syl 6 pp 8,5 bar / ov 30 %
Ja puhaltaa kuulemma kampikammioon ohivuodot!!!!!
No auto kuitenkin käy aivan normaalisti, ei mekaanisia ylim ääniä! Ei vie öljyä ! Ei pöllytä!
Päästöarvot kaikki ok ! Kulkee ja veto aivan normaali!
Itsekin jotain ymmärtävänä täytyy vain ihmetellä että aika lussu on pannu mutta hyvin toimii kuitenkin???
Menee nyt sitten jatko tutkimuksiin 21.4 -> .... nyt viisaat miehet kertokaapa mistä moinen "ohipuhallus"? Onko renkaat kaiketi "jumissa" vai onko niitä ollenkaan koko moottorissa?
Tulos on karmiva; puristuspaineet surkeat joka sylinterissä ja ohivuodot luokkaa 25- 58 % !!!!!!
elikkä :
Syl 1 pp 9 bar / ohivuoto 24 %
Syl 2 pp 8,5 bar / ov 38 %
Syl 3 pp 9,5 bar / ov 12 %
Syl 4 pp 8,5 bar / ov 36 %
Syl 5 pp 7,5 bar / ov 58 % !!!!!
Syl 6 pp 8,5 bar / ov 30 %
Ja puhaltaa kuulemma kampikammioon ohivuodot!!!!!
No auto kuitenkin käy aivan normaalisti, ei mekaanisia ylim ääniä! Ei vie öljyä ! Ei pöllytä!
Päästöarvot kaikki ok ! Kulkee ja veto aivan normaali!
Itsekin jotain ymmärtävänä täytyy vain ihmetellä että aika lussu on pannu mutta hyvin toimii kuitenkin???
Menee nyt sitten jatko tutkimuksiin 21.4 -> .... nyt viisaat miehet kertokaapa mistä moinen "ohipuhallus"? Onko renkaat kaiketi "jumissa" vai onko niitä ollenkaan koko moottorissa?
Comment