Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

uusi moottori S6:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    uusi moottori S6:een

    Moi,

    nyt on hyvät neuvot tarpeet. Minulla on S6 vm. 2001 ja siitä meni venttiili poikki. Tämä seurauksena koko moottori on sökö ja nyt sitten pitäisi hommata uusi. Onko mitään käsitystä mistä näitä voisi saada esim. Saksasta? Sitten vielä lisäkysymys: autolla on ajettu vaivaiset 85.000 km ja mielestäni tuo vika ei nyt ihan kuulu normaali käytäntöön eli onko mitään käsitystä tuleeko Audin tehdas millään tavalla vastaan näissä tilanteissa vastaan?

  • #2
    Tuskin tehdasta kiinnostaa enää 4 vuoden jälkeen.

    Mistä ostettu ja kuinka kauan sitten? Jos firmasta lähiaikoina niin siellähän on vastuuta.

    Comment


      #3
      ei ole apua myyjästä, perävalotakuu on voimassa.

      Comment


      • #4
        Siinä tapauksessa alkoi juuri tulemaan melkoisen kalliiksi. Jos siis täystuho on eikä konetta voi järkevästi pelastaa niin:

        http://www.bildelsbasen.se/asp/parts...&lpnr=12596658

        Suomesta lienee melko turha etsiä paitsi tilauksesta tuottaa. Tuokaan ei aivan ilmainen ole tuolla lahden toisella puolen.

        Comment


          #5
          joo, on kallista mutta ei kai tässä muutakaan voi kuin laittaa kone uusiksi. Laakkosen korjausarvio töineen on 15.500 euroa. Olisi ollut muutakin käyttöä tuolle rahalle. Kiitti linkistä.

          Comment


            #6
            Ymmärränkö tuon ilmoituksen oikein että kone on ajettu vajaa 12.000 km siis siinä on tuo MIL: 11958

            Comment


            • #7
              mil on peninkulma eli 120t ajettu siis

              Comment


              • #8
                Sen kokoinen investointi että kannattaa varmaan etsiä kolariautoa euroopasta mistä ottaa koneen ja myy korin ja sisustan (nahkapenkit jne) osina suomessa niin voisi saada osan omia pois. Romusta mitä et rekisteröi, et käsittääkseni maksa veroja!

                Toinen olisi hommata kone USA:sta. Kone olisi halvempi mutta rahdi kalliimpi ja hidas muttei mahdoton. Tuonnissa USA.sta voisin ehkä konsultoida hieman siellä päässä.

                http://www.motors.ebay.com/

                Löytyy vastaava käsittääkseni myös saksasta.

                Comment


                • #9
                  Jos kilsat pitää paikkansa ja auto on viisi vuotta vanha, sen oletettu kestoikä on enempi - kyllä tuosta voi metakan nostaa, tosin kannattaa ohittaa tuo K-ryhmän maahantuoja ja kynäillä viestiä ylemmäs.

                  Mikä on venttiilin katkeamisen aiheuttanut? Materiaalivian tehdas voi hyvinkin premium tason vehkeessä ottaa kontolleen. Paikallinen jakeluverkosto on yleensä vielä tsaarinajalta. Onko siihen tehty mitään ammattihenkilön tekemiä huoltoja jossa olisi pitänyt joidenkin oireiden perusteella pystyä ennakoimaan tälläinen tilanne?

                  Summa on sen verran suuri että kyllä siitä vääntää kannattaa.

                  Comment


                    #10
                    On tuolta rapakon takaa useammallekkin nissanin omistajalle koneita tullu. Ei ollenkaan mahdoton ajatus. Toisaalta, kai se vanha kannattaa ensin purkaa atomeiks ja tutkia jos sen kuitenkin sais kuntoon. Kannen osalta kannatta kääntyä oulun moottorikoneistus nimisen firman puoleen. Mulla oli Yks täysin tuhoutunut motskarin kansi siellä laitettavana ja kyllä se siitä leipo vielä uuden veroisen vieläpä kohtuullisella hinnalla. Kanteen tuli öljyvika ja kaikki laakeripukit menivät lähes tunnistamattomaan kuntoon. alumiinia katosi useita millejä ja ja koko paketti oli niin muusina kuin olla vain voi. Silti Jannu teki siitä lähes uuden veroisen. Jos venttiili tippuu pyttyyn vois ajatella että mäntä menee paskaks ja sylinterikin vaatii koneistusta. todennäköisesti myös kansi ottanut siipeensä. Ei silti kannata ekana lyödä kirvestä kiveen. Wisecon takomännätkään ei ihan hirveitä maksa.

                    Comment


                      #11
                      No niin, päädytty seuraavaan ratkaisuun: tilasin uuden koneen Laakkoselta, kustannusarvio n.15.500 euroa töineen, ja vanha lähtee Audin tehtaalle tutkittavaksi. Totesin että 45000 kr. 120 tkm ajetusta koneesta on n. 7000 euroa vähemmän kuin 0 km ajetusta saan samalla kahden vuoden takuun. 7000 euroa on rahaa mutta tarkoitus on pitää auto kuitenkin itsellä pidempään. Ja onhan tuo helpompi myydä edelleen kun koneen vaihdosta on kunnolliset paperit. Samalla saan option saada jotain takaisin Audilta osien hinnoista koska edelleen olen sitä mietä että materiaalivika on ainoa "ei-insinöörin" päähän mahtuva selitys tapahtuneelle. Jenkeissä vastaava kone olisi maksanut myyjän mukaan 15.000 $ "at least" eli menee suunnilleen samaan haarukkaan Laakkosen kanssa. Laakkosen kanssa on vielä hintaneuvottelut kesken, en kuitenkaan ajatellut maksaa listahintoja täysillä katteilla.

                      Comment


                      • #12
                        Tuleeko moottori apulaitteiden kanssa vai ilman? siis ilmastointia laturia ohjaustehostimen pumppuja ym.

                        Comment


                        • #13
                          tilasin uuden koneen Laakkoselta, kustannusarvio n.15.500 euroa töineen
                          Laakkosen kanssa on vielä hintaneuvottelut kesken, en kuitenkaan ajatellut maksaa listahintoja täysillä katteilla.
                          Siis tilasit jotain mutta et ajatellut maksaa sovittua hintaa?

                          Comment


                          • #14
                            Akte ei tunne 4.2:sta kuin short enginen.

                            Comment


                              #15
                              :-) asiassa on monia juonteita. Don't worry, osaan hoitaa raha-asiani.

                              Comment


                              • #16
                                Short engine?

                                Comment


                                • #17
                                  short=lyhyt=ilman apulaitteita=perusmoottori

                                  Comment


                                  • #18
                                    Selvä.

                                    Comment

                                    Working...