Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aloituspostaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aloituspostaus

    Tervehdys herrasmiehille,

    Tämä on ensimmäinen postaukseni tälle foorumille, ja ensimmäinen postaus samoin myös Audin omistajana.

    Päätin hiljattain luopua uskollisesta Volvo 460:tani, ja tilalle päädyin hommaamaan A4 B6:en vuosimallia 2002. Koneessa on 2,0 litrainen vaparikone, ja kilometrejä kertynyt ostohetkestä tähän mennessä n. 3000.

    Kyyti on ollut äärimmäisen miellyttävää ja tekniikka tuntuu pelittävän hyvin. Autoa on pidetty edellisen omistajan toimesta ilmeisen mallikkaasti, kaikki huollot yhtä lukuunottamatta tehty marmorilla ja tämä poikkeavakin AD:llä. Öljyä kone ei ime mitenkään kummemmin, arviolta 0,8L lisännyt nyt tämän 3000km aikana jonka auto on omistuksessani ollut mikä ilmeisesti täyttää jonkinnäköiset vaatimukset siihen että konetta voi sanoa hyvinvoivaksi. Öljyjä hetken pohdittuani ja tutkiskeltuani olen päätynyt Shellin Helix Ultra 5W30:een, josta olen kuullut pelkkää hyvää. Ei ole omassa käytössäkään osoittautunut huonoksi valinnaksi, vaikka lienee hieman aikaista tuomita vielä tässä vaiheessa. Ovatko klubilaiset tästä yhtä mieltä että ko. öljy sopii tälle kyseiselle koneelle hyvin?

    Mitä tulee miinuksiin, niin pakoputki pitää pientä ääntä, mikä on tosin aivan ymmärrettävää ajoneuvon ikä huomioonottaen. Toinen miinus on se, että toisinaan kun auton käynnistää kylmiltä niin ensimmäisen minuutin ajo saattaa olla paikoitellen hieman nykivää, tuntuu siltä kuin auto ei välttämättä saisi aivan kunnolla bensaa. Olettaisin tämän johtuvan siitä että bensapumppu vetelee viimeisiään. Kyselin tästä huoltotarjousta, ja hinnat pyörivät työlle + osalle tuolla kuudensadan euron hujakoilla. Melko kallista menoa, huh. En itse ole kovin haukka noiden tarjousten etsimisessä, joten osaisiko täällä pyörivä väki mahdollisesti opastaa mistä tuon osan saisi hommattua halvemmalla ja löytyykö Helsingistä mahdollisesti liikkeitä jotka todella tietävät mitä tekevät ja ovat osoittautuneet hyviksi huoltamoiksi näitä A4sia huoltaessa. Oma broidihan on autoalalta valmistunut, mutta en sitten tiedä löytyykö juniorilta haluja lähteä vapaa-ajalla vääntämään lisäduunia kun menee muutenkin niin paljon aikaa autojen parissa :)

    Mukavaa syksyn jatkoa!

    #2
    Missä päin helsinkiä sitä asustellaan, alkaa löytymään klubin korjaus miehiä jo melkein joka nurkalta pääkaupunkia? :)

    Tästä löydät lisä infoa.

    Comment


    • #3
      Kannattaa antaa jonkun lukaista vikakoodit ennen sen suurempiin huoltotöihin ryhtymistä niin ei tule turhaan vaihdettua bensapumppua.

      Comment


      • #4
        Erinomainen linkki, suuri kiitos tästä! Täytyy tutustua tähän nyt oikein ajan kanssa. :) Täytyy varmaan opiskella tuon hakutoiminnon käyttö näin ensialkuun niin ei tarvii jokaisesta asiasta ruveta vanhempia jäseniä nykimään hihasta. :D Kannelmäessä päin asustelen mutta tulee kyllä idässä vaikutettua myös suhteellisen paljon. Kilometrejä kertyy enemmän kuin tarpeeksi ja joka puolella aina jotain juoksevia asioita mitä pitää olla hoitamassa, kuten esimerkiksi eukolle uunivuokaa tai muuta välttämätöntä niin sijainti ei siinä mielessä ole kynnyskysymys noiden huoltojen tai värkkäilyjen suhteen.

        En olekaan aikaisemmin näille autofoorumeille tutustunut kun edellisen koslan huollot olivat tasoa tilaa osa ja lyö kiinni, mutta tän auton kanssa täytyy selkeästi ruveta panostamaan huomattavasti enemmän - ei vain monimutkaisemman tekniikan takia vaan myös siksi että tästä nykyisestä haluaisi oikeasti pitää kunnon huolta vaikkei kyseinen auto mikään varsinainen peto olekaan.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
          Kannattaa antaa jonkun lukaista vikakoodit ennen sen suurempiin huoltotöihin ryhtymistä niin ei tule turhaan vaihdettua bensapumppua.
          Hyvä neuvo tämäkin. Täytyy jostain bongata joku jamppa keltä kyseinen härveli löytyy niin ei sitten tuu turhaan vaiheltua. Yks mitä ajattelin myös olis josko tulppiin olis eksynyt jostain kumman syystä hieman kosteutta, mutta en uskoisi tämän olevan syynä kun konetilaa ei ole kuitenkaan ymmärrykseni ja pikaisen pinnallisen analyysin perusteella siistitty hetkeen, ja tulpat vaihdettu viimeksi muistaakseni 10 000 - 20 000km sitten niin en uskoisi kuluneisuudestakaan johtuvan...

          Comment


            #6
            Tervetuloa foorumille! Aiheen voisi korjata vähän enemmän kysymyksiä kuvaavammaksi niin saattaa joku vastatakin :)

            En tuolla diagnoosilla kyllä lähtisi bensapumppua vaihtamaan. Vikakoodit VCDS:llä lukuun ihan ensimmäiseksi, palvelua tarjoaa ainakin huoltoliikkeet jos et muuten apua löydä. En valitettavasti osaa tuosta moottorista arvailla vikaa, mutta jos itse haluat hakuampua niin foorumin ja googlen hakusanat "nykii" "kylmä moottori" jne.. ja sieltä arvailemaan lisää.

            Comment

            Working...
            X