Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -99 2.4V6 jakoketjun kiristintyökalu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -99 2.4V6 jakoketjun kiristintyökalu?

    Moro...sorry heti alkuun jos nämä jo puitu täällä palsatalla, mutta käyttikseksi ajautui yllämainittu a6 vekotin ja pelkään lohkon jakoketjun kiristimen tiiviste/puolikuu vuotaa öljyä pakosarjan päälle(vaikuttaisi googlaamalla aika tyypilliseltä vialta)...youtubesta löytyi ohjetta vaihtotyöhön, mutta ensimmäisenä tarttis kiristimen puristintyökalu joka siis tulee ainakin kalliin kiristimen oston yhteydessä, mistähän moisen hankkisi edukkaasti?, jos jollain ylimääräinen niin voisin vaikka postitse ostella tai noutaa lahden seudulta.

    ja kaikki vinkit kyseiseen projektiin kelpaa, youtube videossa löysättiin ainoastaan laakeripukit ja osa sujutettiin uuden tivarin kera löysätyn kiristimen alle....mun tapauksessa näyttäis olevan käytetty tiivisteliimaa joten kiristimen irrotus saattaa olla edessä putsauksen takia, eli onnistuuko ilman jakopään purkamista, ainakin 1.8T näyttäis ohjeen mukaan kiristimen pystyä vaihtaa ilman remmin irrotusta, jakopää tossa just tehty.

    tossa ollut juttua uudempien tiptroniccien nykäisyistä joillain vaihteilla ja tossa sama juttu jossain lämpötiloissa joillain vaihteilla nousee siis ensin kierrokset itsekseen laatikon vaihtaessa jolloin pienesti nykäsee, varsinkin ilmastoinnin ollessa päällä tota esiintyy, normaalia?

    autolla ajettu 330tkm

    niin ja mitkä paikat noista moottorin alakerrasta yleensä herkimmin alkaa vuotaa öljyä?...tuntuis että toi moottorin etuosa vuotaa vähän joka paikasta:), ei kuitenkaan näytä että kampiakselin stefasta roiskuisi.

    Vinkkinä muille joilla öljyt vuotaa pakosarjalle, hyvä ensiapu=taittelin kuparipellistä sopivan virityksen pakosarjan päälle joka ohjaa öljyn sivuun eikä käryä enään:)

    kirjoitusvirhe, siis "pelkääjän puolen lohkon jakoketjun kiristimestä vuotaa öljyä"
    Viimeksi muokannut okkim; 17.9.2015, 14:32. Perustelu: Viestit yhdistetty, muokkaa vanhaa jos siihen ei ole vastattu.

    #2
    Ko. työkalu löytyy nimellä "VAG 3366". Melkein jokaisen harrastajan pakissa noita on kun aina uuden kiristimen mukana tulee uusi. Ebaysta saa rahteineen jollain 15 eurolla.

    Comment


      #3
      Esim ebaysta löytyy kiristimiä, eikä se marmoriltakaan ostettuna ole kallis.

      Itse ottaisin kyllä nokkapukit pois ja imunokan ylös, tuolla tavalla löysäämällä jää aika vähän tilaa. Eikä se tiivisteliima siellä lisänä haittakaan tee jos sitä ei lotraa liikaa.

      Comment


      • #4
        Jeps täytyykin sitten kaivella netistä kuin helpoimmin saa hommattua nyt kun kyseisen osan nickname selvillä...joo tiivisteliiman mainitsin koska nyt siellä käytetty sitä mukana ja varmaa koko kiristäjä irrotettava jotta saa vanhat liimasotkut putsattua...kiitoksia pikaisista infoista

        Comment


          #5
          Niin tarkoitin ettei siinä uudessakaan tiivisteessä se haittaa.

          Comment


          • #6
            okei joo...vielä on mulle tuntematon käsite kokonaan tuo puolikuu muoviosan merkitys öljyvuotoon ja minne liimaa jne...purkamallahan tuo selvinnee sitten, sen kohdalta se kuitenkin valuttaa

            googlasin ton vag3366 kuvahaun ...toihan olisikin sitten nopeemmin tehty itse kuin lähteä edes tiskiltä ostamaan:)
            Viimeksi muokannut okkim; 17.9.2015, 17:04. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä vaan editoi vanhaa.

            Comment


            • #7
              Tarvisiko tuohon varautua muilla varaosilla tai tiivisteillä, kuin venakopan tivari ja puolikuu/tiiviste?

              Comment


              • #8
                Tuossa on kiristystyökalu, puolikuu ja se toinen tiiviste.
                http://www.ebay.de/itm/2x-Gleitschie...item3f2fb066f0

                Comment


                  #9
                  Jakohihna ja hilut? Samalla kiukulla sitten jo ne etupään stefatkin.

                  Comment


                  • #10
                    Jakohihna ja kiristäjä olikin autoon laitettu n.kk sitten ennenkuin ostin tuon...lahdesta laakkosen tiskiltä ohiajaessani kysyin ton vag3366 hintaa--->tlauskamaa ja 13eur...tilasin sitten tietty sen, nyt vaan odottelemaan vapaata päivää ettei tartte olla töissä eikä tarvitse autoa.

                    netistä ohjeita ja videoita nyt kattellu ja työn pystyy nähtävästi tekemään kahdella tapaa, irrottamalla imunokan ja löysäämällä pakonokkaa hieman, jolloin koko kiristimen pystyy nostaa pois, toisella tapaa sitten löysättiin imunokkaa ja nostettiin/siirrettiin kiristäjää jotta saisi puolikuun ja tivarin vaihdettua...

                    Comment


                      #11
                      Ei siihen pakonokkaan kannata koskea.

                      Comment


                        #12
                        Itse tuossa kohtaa ottaisin hetkeäkään miettimättä jakohihnan pois. Omat ajoitustyökalunsa sekin homma vaatii mutta helpottaa vastaavasti sitten sitä kiristimen pois ottamista aika paljon.

                        Comment


                          #13
                          Ei kannata, se on kyllä ihan turhaa ja tekee työstä paljon suuremman. Ei sitä kiristintä tarvii kokonaan pois ottaa, ja vaikka ottaisikin, se lähtee kyllä aika helposti kun imunokka on irti.

                          Comment


                            #14
                            Sanoinkin että "itse" ottaisin remmin pois :) Kaima on näitä tehnyt varmasti jokusen enemmän enkä epäile hetkeäkään että etteikö tiivisteen vaihto onnistuisi ilmankin. Viime kerralla taisin irrottaa koko kannen... No tehtiin siinä toki hiukan muutakin sitten samalla.

                            Comment


                              #15
                              Ehkä sitten kannattaisi miettiä hetki ;) Siinä tosiaan vaan hukkaa aikaa ja teettää hitosti isomman työn sillä tavalla.

                              Comment


                              • #16
                                Tänään sitten purin ajatuksena ottaa imunokka irti ja sitten kiristin perään tätä ohjetta soveltaen
                                http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/55496.phtml

                                joka siis kasiin mutta näyttäis samalta...ongelmaksi tulikin sitten imunokan rattaan saaminen ketjulta, ei siis lähde likimainkaan kyseisen ohjeen tavalla, kiristin kiristetty siihen asti johon sen saa kiristettyä, mutta ei mitää jakoa saada nokkaa taittumaan ketjulta missään asennossa, eikä tietty kiristintäkään sieltä pois saa.

                                ei sitten kait jää muuta mahdollisuutta kuin koittaa tehdä homma tähän tyyliin
                                https://www.youtube.com/watch?v=IOMxi5FZH_w

                                on vaan käytetty sen verta liimaa viime asennuksessa että putsaaminen peilin kanssa säkäpeliä

                                Comment


                                • #17
                                  Päivitetäänpäs vielä...eli lähtihän se nokka sieltä monen kiristäjän ja nokan asennon muuttelun jälkeen, takasin laittaminen olikin sitten vielä haasteellisempi, eli ei tuollain ohjeen mukaan lainkaan...kärsivällisyys oli kylläkin koitoksella, noh huomenna tiisitepintojen putsaus liimoista ja loput nippuun, toivottavasti uusi puolikuu ja tivari pitää, niputin ilman liimaa

                                  Comment


                                    #18
                                    Se nokka nousee aika helposti kun samalla pyörittää sitä. Apukuskin puoleista myötäpäivään edestä katsottuna.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla oli ongelmana saada nokka pois ketjulta, lähti näin...nostin samaan aikaan kiristintä ja nokkaa, kiristintä joutui kääntämään edestäpäin katsottuna vastapäivään reilusti jolloin nokka nousi siis n .10-15cm korkeuteen kannesta jolloin sai kiristäjän alaliu,ulta ketjun vapautettua jolloin tuli väljää kääntää nokkaketju pois taittamalla nokkaa ylemmän ohjeen mukaan....hankala selittää...takasin laittaminen oli kyllä hankalaa ja osittain säkäpeliä kun tahto pakonokan jako mennä pieleen kikkaillessa

                                      Comment


                                      • #20
                                        Päivitetäänpäs ketjua...homma siis onnistui näköjään pelkääjän puolelle kun ei ole vuotanut enään...kuskinpuolen etunurkka on kans vuotanu öljyä jostain joka sitten paljastui että, ainakin kiristäjän puolikuu systeemi vuotaa silläkin puolen....tänään sitten vaihdoin sille puolelle ja tällä puolella olisikin pitänyt jakoremmi/hihnapyörä ottaa pois kun peltinen takalevy estää kiristintä nousemasta....tuli sitten tehtyä homma sillai että löysäsin takalevyn yläpultit ja sitä sai sen verran käännettyä pois tieltä että pystyi puoliksi säkällä sujuttamaan puolikuun ja tivarin kiristimen alle:)...onni siinä ettei asennuksessa ollut käytetty liimaa koska sen putsaaminen olisi ollu mahdottomuus---->näyttäis siltä että, homma onnistui ja 1 vuoto taas korjattu, sitten vaan taas seurataan puhdasta konetta mistä seuraava löytyy.

                                        huomasin että öljynsuodattimen juureen tuleva n. 3cm paksu öljyletku on taitettu sillai ettei sieltä kyllä kulje öljy eikä huohotus läpi, millainen merkitys kyseisellä letkulla on?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuohon yllä olevaan kysymykseen kaipailisin itsekin vastausta

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei kai siellä öljyletkuja kulje. Öljynjäähdyttimelle menee vesiletkut, sisähalkaisija noin 12-14mm.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X