Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakopään hihnan vaihdon jälkeen teho-ongelmia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakopään hihnan vaihdon jälkeen teho-ongelmia?

    Auto on 2002 A6 2.4 V6 Bensa.

    Kävin vaihdattamassa 180 tkm määräaikaishuollon mukaisesti jakopään hihnan ja moniurahihnan, myös vesipumppu vaihdettiin.

    Nyt viikon ajamisen jälkeen tuntuu, että tehot on alkaneet hävitä ja kone tuntuu löysältä. Voiko tuon rempan tehdä niin väärin, että tällaisia oireita tulee? Lisäksi pari muuta omituista oiretta tullut huollon jälkeen: tuulilasinpyyhkijän moottori hidastui niin, että just ja just jaksaa pyörittää pyyhkijöitä. Toinen omituinen vika tuli radion toiminnasta: vaikka on radio kiinni, niin kaiuttimista kuuluu vinkuva ääni moottorin kierrosten mukaisesti.

    Takuuseen vain vai onko oireet mitenkään mahdollisia tuon huollon jälkeen?

    #2
    Jos jakopään hihnaa ei ole uusittu oikeilla työkaluilla on mahdollista että jako on hampaan verran pielessä. Tämä aiheuttaa tehottomuutta. Kannattaa käydä keskustelemassa huollon tehneessä korjaamossa kuinka edetään. Jos moottorissa on viellä vikakoodi nokka- tai kampiakselin asento anturilta, älä anna suoraan vaihtaa uutta, jakopään ajoitus pitää tarkistaa.

    Comment


    • #3
      Pyyhkijöiden hidastuminen johtuu todennäköisesti pyyhkijöiden koneiston ikääntymisestä. Koneistoston pystyy korjaamaan, mutta helpommalla pääsee jos vaihtaa uuden tilalle.
      Jos päätyy korjaamaan, niin kannattaa purkaa osiin ja kunnon putsaus liukupinnoille. Kasauksessa laitoin liukupintoihin teollisuusvaseliinia.

      Tuolta löytyy kyseisees operaatioon ohjetta.
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=34008

      Comment


        #4
        30V koneessa nokkien rattaat liikkuvat täysin portaattomasti akselien päässä kartioillaan. Se on täysin totta että jos homman tekee ilman oikeita ajoitustyökaluja ja -tapoja niin ajoituksen kohdalle saaminen on enemmän tuurista kuin taidosta kiinni.

        Pyyhkijöiden hidastumisella ei ole jakopään kanssa mitään tekoa. Kyseessä on huonosti suunniteltu rakenne joka päästää veden vivuston sisälle aiheuttamaan korroosiota. Myöskään radion vinkuna ei johdu jakopäästä, kyseessä on laitteiden välinen potentiaaliero. Jos autossa on vielä käytössä alkuperäinen soittimen johtosarja mutta tarvikesoitin, kannattaa laittaa soittimelle oma erillinen maajohto.

        Comment


        • #5
          Kannattaa tarkastaa huollon jäljiltä vielä ovatko ottaneet akusta kaapelit irti ja/tai että maadoitukset ovat kunnossa. Maadoituksen puute / irronneet johdot keulan purkamisen yhteydessä voisivat hyvinkin selittää nuo muut oireet, kun kerran alkoivat samaan aikaan.

          Comment


            #6
            Mitä VCDS sanoo kanavalta 093?

            Comment


            • #7
              Kiitos kaikille. Tutkin huomenna vikakoodit ja etenen korjaamon kanssa sen perusteella. Kuittaan sitten erikseen tänne miten kävi ja mitä löytyi.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Mitä VCDS sanoo kanavalta 093?
                Ei näyttänyt VCDS-Lite moottorivikakoodeja näistä asioista, kanavalta vain Phase Position Bank 1 ja Bank 2 vaihteli hieman, onko normaalia?
                Lukemat ensin -2.0 CF ja -2.0 CF
                hetken päästä -4.0 CF ja -3.0 CF
                ja vielä hetken päästä -3.0 CF ja -2.0 CF

                Muut vikakoodit oli kaikkien lukujen jälkeen
                16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
                P0431 - 35-10 - - - Intermittent
                01562 - Right Rear Door
                59-10 - Can't Unlock - Intermittent
                01562 - Right Rear Door
                61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

                Comment


                  #9
                  Ei se jako ainakaan pahasti näytä olevan pielessä, nuo mene vielä speksin sisään. Pieni heittely on ihan normaalia.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, kiitos. Seuraan tilannetta ja menen herkästi takaisin korjaamoon, jos tehottomuus jatkuu.

                    Noista muista palaan vielä asiaan.

                    Comment


                      #11
                      Siitä muuten pitäisi nollata vikakoodit jakorempan jälkeen, niin näkee oikeat arvot eikä vanhat. Se kyllä alkaa jossain vaiheessa näyttämään nykyisiä, kunhan adaptaatio hiipii kohdilleen. Sitä en osaa sanoa kauanko siihen menee.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, täytyy käydä nollaamassa ja seurailla. Olivat muutenkin korjaamolla jättäneet service huudon mittariin :(

                        Comment

                        Working...
                        X